Toon posts:

[Exchange]is dit de beste oplossing?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb al een poos een eigen Linux server ,maar wil nu voor me Email en Blackberry agenda een Exchange server opzetten. Verder heb ik geen domein, maar wil de Exchange dan via mijn @kpnplanet.nl of @gmail.com account laten lopen. (mail haal ik dan binnen via pop3) De reden dat ik voor Exchange heb gekozen is dat ze deze op mijn school ook gebruiken, en het gewoon goed werkt, en de MAPI support. Nu is de vraag: Zou jij dit ook zo gedaan hebben, of heb jij een andere oplossing? Welke pop3 connector raad je aan? Kan ik beter 2003 of 2007 nemen? Verder nog tips?

Als laatste opmerking: Mijn telefoon heeft geen internet dus syncen via Google Maps ofzo is geen oplossing.

Alvast bedankt voor je antwoord!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-02 09:37
1) Wat heeft Linux hiermee te maken?
2) Outlook werkt goed. Mocht je je linux-server vast willen houden, dan zou je naar Zarafa kunnen kijken. Anders zou ik Exchange 2007 nemen.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Verwijderd

Topicstarter
Linux draait dan als host systeem. (WS2003 virtueel)
Zarafa vind ik niet zo, omdat er weinig monitor tools inzitten, en lastig in te stellen is.

Heeft iemand misschien ergens een howto om dit voor elkaar te krijgen?

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:56
exchange 2007 is wel alleen 64bits let daar even op.
voor guides en dergelijken bij het opzetten van exchange zou ik even hier kijken: http://www.petri.co.il/

Verwijderd

Topicstarter
De evaluatieversie is 32 bit, maar de productie versie niet inderdaad. Dat werkt niet virtueel:S dan maar exchange 2003. Bedankt voor de link Craven87!

• nose
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-04-2018

nose

size matters

Verwijderd schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 16:26:
De evaluatieversie is 32 bit, maar de productie versie niet inderdaad. Dat werkt niet virtueel:S dan maar exchange 2003. Bedankt voor de link Craven87!
Waarom zou dat niet virtueel draaien? :?

P R N D

• Craven
hij kan wel virtueel draaien mits de cpu van de host 64bits compatibel is.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
nose schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 09:36:
[...]

Waarom zou dat niet virtueel draaien? :?
ik gok dat hij geen machine heeft met een VT capable cpu ;) dan kan je geen 64bit guest draaien ;)

@hierboven: niet elke 64bit cpu heeft VT.

[ Voor 15% gewijzigd door Zwelgje op 13-03-2009 09:39 ]

A wise man's life is based around fuck you

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-02 18:24
Of koop gewoon een Exchange alternatief, Vpop3 oid. stukken goedkoper, ook OWA alternatief, dus webmail.
Kan je heel gemakkelijk instellen, heb hier de WHS versie, werkt prima!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Let op dat je wel een AD (active directory) nodig hebt om exchange te draaien. Heb je dit niet, kun je dit wel op je exchange server zetten, maar het is aan te bevelen om dit op een andere (virtuele) server te draaien.

• Craven
@ Powershell
das waar, niet aan gedacht.

@ RonnieB82
dan kun je net zo goed sbs 2003 op dat dingetje gooien.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een pentium dual core in me server zitten die geen 64 bit ondersteuning heeft voor virtueel. Ik heb nu de evaluatieversie gedownload van Exchange 2007, en een AD directory kpnplanet.nl aangemaakt. Nu zou die het moeten doen. Nu maar hopen dat 2007 ook goed werkt met mijn ISS.

Heeft iemand trouwens wel eens Groupwise van Novell uitgeprobeerd, en zo ja welke voordelen zitten hieraan ivm Exchange?

Bedankt voor jullie reacties.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:07

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Verwijderd schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 16:11:
Verder heb ik geen domein, maar wil de Exchange dan via mijn @kpnplanet.nl of @gmail.com account laten lopen.
Verwijderd schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 13:17:Ik heb nu de evaluatieversie gedownload van Exchange 2007, en een AD directory kpnplanet.nl aangemaakt.
Vind je AD Domainname nu niet zo'n erg handige keuze. Je zult alle DNS-records die KPN gebruikt voor "kpnplanet.nl" nu op moeten voeren in je interne DNS-server.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Topicstarter
Question Mark schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 13:32:
[...]

[...]

Vind je AD Domainname nu niet zo'n erg handige keuze. Je zult alle DNS-records die KNP gebruikt voor "kpnplanet.nl" nu op moeten voeren in je interne DNS-server.
Ja, maar het probleem is dat ik verder helemaal niks kan doordat ik verder geen eigen domein hebt, en DNS ook wel een probleem wordt door die stomme experiabox.

maar als ik nou een gebruiker maakt (test) dan krijg ik toch het adres: test@kpnplanet.nl?
mail ontvang ik dan via pop3

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

De naam van je AD-domain staat helemaal los van e-mail domeinen. Da's apart in te stellen in Exchange.

Punt is nu dat als je straks je exchangeserver gaat configureren, dat deze dan bv. als smarthost smtp.kpnplanet.nl moet gaan gebruiken. Aangezien het gevolg van je AD naamkeuze is dat je nu zelf deze zone host, zul je ervoor moeten zorgen dat het a-record hiervan in je zone staat.

En dat gaat voor alles gelden mbt kpnplanet.nl

[ Voor 4% gewijzigd door Question Mark op 13-03-2009 13:46 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Topicstarter
Dus het makkelijkst is om nu maar om me gmail account te gerbuiken? gmail is ook te gebruiken met pop3

maar waarom moet ik dan smtp.kpnplanet.nl gebruiken? ik kan toch ook gewoon de localhost smtp gebruiken, temminste in linux lukt me dit wel, maar is dit in windows anders?

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Volgens mij staat KPN niet toe dat mailservers van klanten rechtstreeks naar "buiten" mailen. (controleer het wel even want ik weet het niet zeker).

Dit is op te lossen door mailberichten eerst bij de mailservers van KPN aan te bieden (smarthost), die het vervolgens doorsturen.

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-02 18:24
Idd, denk dat je local inderdaad gewoon wat leuks met een domein kan verzinnen.
Ik regel voor me vader ook zijn webmail / outlook, met een 24/7 WHS Vpop3 mailserver.
Die staat gewoon ingeschakeld als relay;

Pa word gemailed: Kpn -> server -> outlook -> en versturen visa versa.
Zoiezo, als je het niet via kpn mailserver zou doen, dan moet je mail adressen / domeinen etc kopen?
Pagina: 1