Toon posts:

bestanden op server2003 blijven read only

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Situatie als volgt.
Een netwerk met een server2003 server, heel wat xp machines en een apple.

Alleen de apple wil wel verbinding maken met een share, alleen alle bestanden zijn voor de apple read only.

Rechten en alles volledig toegekend, de apple maakt verbinding als de administrator.

wat nu?

Verwijderd

Gebruik een ander filesystem dan NTFS..

FAT is leesbaar schrijfbaar voor alle systemen:

Wikipedia hierover:
Wikipedia: New Technology File System

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2009 16:11 . Reden: (ff mijn flame aangepast:P) ]

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-02 23:10
Ga alsjeblieft ergens anders bashen, wil je!! |:(

Via SMB kan eender welk OS gewoon op je disk schrijven, Linux,, OSX, ...

Verwijderd

mm misschien moet je voor de oxs gebruiker een gewone user aanmaken bij windows 2003 server,

ik heb hier namelijk een windows homes server en er een apple aan hangen zonder problemen kan er op schrijven en lezen heb er zelf een schijf voor time machine in hangen.

Denk dat het toch iets met rechten heeft te maken.

• quelake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-01 14:39

quelake

PSN Quelake

@ Dark66;

Heb jij een HP Mediaserver, of een ander model WHS? Ik ben hier net ook begonnen met het prutsen met Server2003, en moet ook mn Macbook Pro werkende zien te krijgen. Hoe heb jij Time Machine geconfigureerd als ik vragen mag?

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Misschien ligt het toch aan het NTFS, als je macFUSE installeert dan kun je gewoon alle NTFS media beschrijven.

Verwijderd

quelake schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 09:18:
@ Dark66;

Heb jij een HP Mediaserver, of een ander model WHS? Ik ben hier net ook begonnen met het prutsen met Server2003, en moet ook mn Macbook Pro werkende zien te krijgen. Hoe heb jij Time Machine geconfigureerd als ik vragen mag?
Ik heb een self made pc met WHS erop :)
verder heb ik dit link trucje toegepast en dat werkt perfect:)
Pagina: 1