Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantjees
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23-05 21:16
Geachte mede-forumers,

Ik zit met een probleem, mijn tv-kaart een asus mycinema p7131 hybrid wil niet herkend worden door windows vista x64 sp1.
Wanneer ik deze kaart in een andere pc stop word hij wel herkend (op deze pc staat windows xp geinstalleerd).
Wanneer ik in hetzelfde pci-slot een andere tv-tuner stop (die niet ondersteund word door vista) word er wel een apparaat herkend.
Maar bij mijn Mycinema p7131 hybrid word er niet eens 'iets' herkend.
Wat kan dit probleem zijn? tv-kaart stuk? bios instellingen? Ik heb trouwens een Asus m2a-vm moederbord en een 5500+x2 AMD processor en 3GB intern geheugen.
Kan het daar ook mee te maken hebben? met dat intern geheugen.
Deze tv kaart heeft voorheen wel op deze pc gewerkt, naar mijn weten zat er toen 2GB in.

Daan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Test het dan eens met minder geheugen... is misschien een bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantjees
Dan geeft deze aan:

Bootmgr ontbreekt
Druk Ctrl+Alt+Delete om opnieuw te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantjees
excuses, dat heeft niks met het geheugen te maken.

Maar met updates die vlak van te voren mislukt zijn.
Dat word windows opnieuw installeren helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ik had laatst ook iets vergelijkbaars met een PCI-SATA-RAID kaartje. In één computer veroorzaakte die ook meldingen van ontbrekende bestanden door mijn boot-manager. Met het kaartje eruit werkte het weer normaal. Ik heb het niet uitgezocht maar ik zit dan te denken aan interrupt of adresgebied conflicten. Valt er heel misschien op de kaart met jumpers iets in te stellen? Probeer de kaart eens in een andere slot. Evt. eerst zoveel mogelijk andere kaarten verwijderen. Misschien kun je in de BIOS een IRQ handmatig toewijzen aan de slot. Dat soort zaken.

8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantjees
Ja,
Ik moet die pc zo eerst even opnieuw installeren en gewoon met 2gb intern geheugen.
Dan kijken of het werkt, en anders met IRQ gaan kloten.
Welke waarde voor IRQ zou ik moeten gebruiken?
Pagina: 1