Verwijderd

Topicstarter
Beste allemaal,

ik ben al een tijdje opzoek naar een full hd beamer, en mijn ook is gevallen op de sanyo plv-z700. Ik heb gezocht of er wat te vinden was aan ervaringen op het forum maar die zijn er weinig.

mijn vraag is ook zijn er mensen die deze beamer hebben en zo ja wat zijn de ervaringen ermee?
ik zou hem ook graag in actie willen zien. Weten jullie een winkel waar ik deze zou kunnen bekijken? Zijn er uberhaupt goede winkels waar ik een aantal verschillende beamers naast elkaar kan zien?

IK heb al met sanyo gebelt maar ze konden niet zeggen waar er een opgesteld staat.

Ik hoop dat jullie kunnen helpen.

Groeten daan

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:49

OMD

www.projectorreviews.com
www.projectorcentral.com
www.htforum.nl

Ik heb helaas alleen ervaring met de PLV-Z2000
De PLV-Z700 is bijna gelijk aan de 2000 maar mist wat calibratie mogelijkheden. De 2000 heeft ook wat betere zwart waardes.

Sanyo komt binnenkort met de Z700 met extra lamp ipv 3 jaar garantie op de lamp, wanneer dit is (f misschien is dit er al?) weet ik niet zo 1,2,3.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

• Riesjard
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Kan deze projector handmatig een trapezium effect corrigeren?

Ik wil de projector namelijk in de hoe van mijn kamer plaatsen.
Met de Sanyo lenscalculator had ik al berekend dat de horizantale lensshift net niet voldoende is binnen mijn ruimte.
Daarom wil de projector schuin naar het doek gereicht plaatsen. Dan onstaat er dus wel een trapezium en dat wil ik natuurlijk niet :-)

• Riesjard
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Iemand die mijn vraag kan beantwoorden?

• StWesleyT
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-05-2025
Riesjard, dat trapezium effect noemen ze: Key-stone correctie/ keystone correction.

Er is vertikale en horizontale keystone correctie... Nogal logisch, want je kan op 2 verschillende manieren, schuin op het scherm projecteren. Ik hoop dat je dit bedoelt met het trapezium effect.

Meestal is deze keystone correctie digitaal verwerkt. Dit gaat natuurlijk tenkoste van het kwaliteit: er worden aan de verkorte zijde van de trapezium, pixels weggelaten en daarom gaat er informatie verloren. Mocht het dus vanuit een echt, scherpe hoek geprojecteerd zijn kan je beter naar:
analoge / of keystone correctie door middel van een lens/spiegel (Mechanisch/optisch dus).

Als je dat laatste bedoelt, denk ik niet dat het er in zit. Over het algemeen zit deze analoge correctie in heel dure modellen. Ik kan er ook naast zitten natuurlijk, echter, heb ik het ook niet kunnen vinden (paar minuutjes gezocht :P )
suc6!

Qmotion MiniMaatPC2050. PSN: StWesleyT