Douane / SEABOURNE EXPRESS

Pagina: 1
Acties:

• Sponz
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

Topicstarter
Heb iets op ebay (Hongkong) gekocht en nu wil de firma SEABOURNE EXPRESS dat ik de import heffingen, overmaak naar de barclays bank in londen. Er is geen specificatie, kreeg alleen een telefoontje.

Ik koop wel vaker wat waarover ik import heffingen heb moeten betalen maar deze wijze is nieuw voor me en snap niet waarom dit zo gaat.

Deze firma zou zich bezig houden met verzendingen. Ik woon in Nederland, voor de goede orde.

Iemand bekend met deze werkwijze?

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:11
Het zou kunnen, als het verzend bedrijf de volledige verzending voor jouw afhandelt. Alleen ruikt dit wel een beetje, dus wat is afgesproken om de ebay veiling? Als het daarin vermeld stond dan denk ik dat je van te voren hier vragen over had moeten stellen. als dit een verandering is achteraf, dan zou ik waarschijnlijk niet akkoord gaan en het liever zelf met de douane in nederland afhandelen.

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-01 20:09

ThaHandy

Discovery Channel

importheffing maak je over naar een nederlandse postorder bedrijf van bijv. TNT fed-ex UPC ect. waneer je een brief van ze hebt gekregen met de nodige info

[ Voor 7% gewijzigd door ThaHandy op 12-03-2009 15:38 ]

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:09
Sowieso zou ik niet ingaan op een telefoontje. Laat ze maar met documenten aantonen die hun in het gelijk stelt. Lijkt inderdaad een beetje makkelijk geld verdienen.

• console
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:59
Naar mijn weten komt de posbode langs om de belastingen van jou pakketje te innen. Dit zaakje ruikt inderdaad niet fris :+

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:01

paQ

bel seabourne effe dan.
doe vaak zaken met ze. Als het echt seabourne is, dan lijkt het MIJ wel snor zitten.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Verwijderd

Geachte Heer/Mevrouw,

Als eerst mijn excuus dat deze werkwijze u niet vertrouwt overkomt.
Ik wil u en andere graag uitleggen waarom dit zo is.

Al onze materialen vanuit China en Hong kong komen binnen via ons kantoor in Londen.
Een van mijn collega's neemt telefonisch contact met u op om de betaling te verzorgen.
dit omdat dit vaak sneller werkt dan per brief en de douane de goederen meestal niet te lang willen laten staan. daarom vraagt Seabourne aan de verscheper altijd een contactpersoon en een telefoonnummer op.
De Barclays bank is inderdaad de bank waarmee onze betalingen geschiedden.

Mocht u vragen hebben kunt u altijd contact met ons opnemen.
Kijkt u op onze website www.seabourne-express.com voor de gegevens van uw dichtsbijzijnde kantoor.

Ik hoop dat ik u wat heb kunnen geruststellen.

Met vriendelijke groet

Seabourne

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:25

-d-

Ik heb ook een paar jaar (positieve) ervaring met Seabourne Express gehad, prima te vertrouwen.

• Sponz
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

Topicstarter
Het bedrijf heeft tot op heden geen gehoor gegeven aan mijn vraag om uitleg te geven over de zogenaamde import heffing die ik heb moeten betalen. Ze kunnen de berekening niet laten zien.

Das ook niet zo heel vreemd, want de papieren die bij m'n pakket op de buitenkant zaten waren niet eens bekeken. De kopieen van de verzender zaten er ook nog bij.

Kortom, dit bedrijf vermomt extra verzendkosten als import heffingen, oplichterij dus.

Pas op dus voor deze oplichters.

Vervelend dat je de koerier bij buitenlandse orders niet altijd voor het kiezen hebt, nu kom je dus een ROTTE APPEL zoals SEABORN tegen.

Ik heb met de douane kontakt gezocht, en deze laten dat dit oplichterij is.

Ik zal mijn geld terug krijgen, hoe dan ook.

• paQ

paQ

ik vind dat je je boekje een beetje te buiten gaat hoor door seabourne hier af te schilderen als oplichters...

Seabourne is voor mij een betrouwbare transporteur gebleken, met tarieven stukken lager dan de gevestigde orde. Ik gebruik ze dan ook zeer regelmatig. met name snelle zendingen van of naar ongebruikelijke bestemmingen.

mag ook gezegd worden lijkt me...

• -d-

-d-

Sponz schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 21:35:
Het bedrijf heeft tot op heden geen gehoor gegeven aan mijn vraag om uitleg te geven over de zogenaamde import heffing die ik heb moeten betalen. Ze kunnen de berekening niet laten zien.

Das ook niet zo heel vreemd, want de papieren die bij m'n pakket op de buitenkant zaten waren niet eens bekeken. De kopieen van de verzender zaten er ook nog bij.

Kortom, dit bedrijf vermomt extra verzendkosten als import heffingen, oplichterij dus.

Vervelend dat je de koerier bij buitenlandse orders niet altijd voor het kiezen hebt, nu kom je dus een ROTTE APPEL zoals SEABORN tegen.

Elke transporteur vraagt importheffingen over zendingen vanaf niet-EU bestellingen indien de waarde boven de 22 euro is. De kosten die je zal moeten betalen zijn 19% over de waarde van de zending, plus de extra kosten van de transporteur (of dit nu TNT, FedEx of Seabourne is). Dit is meestal zo tussen de 8 en 15 euro, maar is ook weer afhankelijk van de waarde van de zending. Er is geen een vervoerder die hiervoor geen kosten in rekening brengt. Sommige koeriers leveren de zending en sturen je later een factuur (bv FedEx), andere mag je eerst afrekenen voordat je de zending krijgt (bv DHL en in dit geval Seabourne). Dit is in ieder geval voor particulieren het geval.

En ga nou niet in een emotionele bui dit soort bedrijven voor oplichters uitmaken, dat slaat werkelijk nergens op. Seabourne is een hardstikke betrouwbaar bedrijf en dit soort zwartmakerij is volledig ongegrond. Ja - het is niet netjes dat ze niet eerst een specificatie kunnen leveren van de kosten (je hebt neem ik aan wel telefonisch contact gehad met Seabourne in bv. Amsterdam?) - maar om hier nu volledig los te gaan of Seabourne is absoluut belachelijk.

Probeer eens te bellen met Seabourne in Amsterdam - op een vriendelijke toon, niet zoals je hier dus aan het posten bent. Ik heb altijd goede ervaringen met hun telefonische support gehad en het lijkt me erg sterk dat ze je helemaal niet kunnen helpen.

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-01 16:20
Sponz schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 21:35:

Of stuur een DM naar [Verwijderde gebruiker] :?

..::System Specs::..

• paQ

paQ

-d- schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 07:51:
[...]

Elke transporteur vraagt importheffingen over zendingen vanaf niet-EU bestellingen indien de waarde boven de 22 euro is. De kosten die je zal moeten betalen zijn 19% over de waarde van de zending, plus de extra kosten van de transporteur (of dit nu TNT, FedEx of Seabourne is). Dit is meestal zo tussen de 8 en 15 euro, maar is ook weer afhankelijk van de waarde van de zending. Er is geen een vervoerder die hiervoor geen kosten in rekening brengt. Sommige koeriers leveren de zending en sturen je later een factuur (bv FedEx), andere mag je eerst afrekenen voordat je de zending krijgt (bv DHL en in dit geval Seabourne). Dit is in ieder geval voor particulieren het geval.

En ga nou niet in een emotionele bui dit soort bedrijven voor oplichters uitmaken, dat slaat werkelijk nergens op. Seabourne is een hardstikke betrouwbaar bedrijf en dit soort zwartmakerij is volledig ongegrond. Ja - het is niet netjes dat ze niet eerst een specificatie kunnen leveren van de kosten (je hebt neem ik aan wel telefonisch contact gehad met Seabourne in bv. Amsterdam?) - maar om hier nu volledig los te gaan of Seabourne is absoluut belachelijk.

Probeer eens te bellen met Seabourne in Amsterdam - op een vriendelijke toon, niet zoals je hier dus aan het posten bent. Ik heb altijd goede ervaringen met hun telefonische support gehad en het lijkt me erg sterk dat ze je helemaal niet kunnen helpen.
Nieuw-Vennep toch tegenwoordig?
0252-757200

• -d-

-d-

paQ schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 16:37:
[...]

Nieuw-Vennep toch tegenwoordig?
0252-757200
Ah ja mijn ervaringen stammen uit 2001-2007 dus zou heel goed kunnen :P
Pagina: 1