Toon posts:

[Exchange 2003] geen OWA na vergrendeling server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen ik zit met het volgende probleem:

Vandaag heb ik op een server OWA ingesteld. En vanaf een externe pc had ik verbinding met de server.
Enkele minuten nadat ik de server had vergrendeld (ctrl+alt+end), kon ik geen verbinding meer krijgen met het externe ip-adres.

Als ik weer inlog op die server, en lokaal OWA opstart (http://servernaam/exchange) kan ik vanaf een externe computer wel weer verbinding maken met het externe adres. Na vergrendeling van de server krijg ik weer geen verbinding...

Wie heeft er een idee / oplossing?

Alle hulp is welkom!

Gr Dick

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09-2025
software dat de netwerkkaart/netwerkverkeer in z'n algemeen blocked als server in vergrendelde staat is?

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik dat checken?

Verwijderd

Power saving options nagelopen op je netwerkkaart?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de instellingen van de netwerkkaart gecontroleerd, staat op altijd aan!

Verwijderd

En heb je je applicatie en system logs al gechecked?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de eventviewer al nagekeken maar geen bijzondere meldingen!
zijn er ook ergens logs van exchange of iets dergelijks??

Verwijderd

Topicstarter
Het lijkt erop dat ik vanaf een externe pc alleen kan inloggen als op de server (dus lokaal) owa opgestart is.
Ik heb het idee dat de server een soort van "duwtje" nodig heeft om vanaf een externe pc benaderd te kunnen worden..

Iemand ideeen / tips??

Ik hoor het graag!!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-02 21:20

_Arthur

blub

Zonder meer informatie van jouw kant is het voor ons glazen-bol-kijk-werk. Dus hierbij het standaard riedeltje:

Wat is het OS op je server? Zijn alle patches (zowel OS als Exchange) geinstalleerd? Zijn je drivers van bv je netwerkkaart uptodate? Staat er een firewall aan op je server? Hoe maak je verbinding met het externe ip-adres, via VPN of via OWA? Etc etc.

Verwijderd

Topicstarter
_Arthur schreef op maandag 16 maart 2009 @ 10:04:
Zonder meer informatie van jouw kant is het voor ons glazen-bol-kijk-werk. Dus hierbij het standaard riedeltje:

Wat is het OS op je server? Zijn alle patches (zowel OS als Exchange) geinstalleerd? Zijn je drivers van bv je netwerkkaart uptodate? Staat er een firewall aan op je server? Hoe maak je verbinding met het externe ip-adres, via VPN of via OWA? Etc etc.
Excuses voor de onduidelijkheden. Ik doe mn best om zo duidelijk mogelijk te zijn:

Exchange:
Firewall: Staat uit
Updates: Alle updates zijn geinstalleerd
NIC: nog niet nagekeken ivm remote desktop..

Ik maak verbinding door het externe ip-adres in te typen en dan /exchange.
Dus geen VPN oid.

Dus dan zou het in de netwerkkaart kunnen zitten? Of kan het ook aan de configuratie van OWA zitten? misschien aandachtspuntjes?
Pagina: 1