Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP] USB werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vorige week begon het probleem op mijn pc dat het toetsenbord niet herkend werd tijdens de opstart.
Toen kreeg ik ook de melding 'No keyboard detected, press F1 to continue'.
Op zich een mooie melding, maar das nog tot daar aan toe. Ik op zoek naar m'n USB > PS/2 converter zodat ik op die manier mijn toetsenbord aan kon sluiten en vervolgens reageerde m'n toetsenbord weer.

Maar toen zijn de problemen echt ontstaan. Mijn muis werd niet meer herkend en andere USB apparaten stonden ineens niet meer aangesloten. Nu heb ik m'n USB apparaten in andere poorten op m'n moederbord aangesloten, maar nog steeds geen reactie. M'n Legacy-USB optie op m'n moederbord staat uitgeschakeld.

Vervolgens heb ik m'n pc opnieuw geinstalleerd (ook omdat ie trager werd de afgelopen tijd, dus het was weer eens nodig), waarna m'n muis en toetsenbord het zowaar weer deden via USB.
Maar nu stopt dat verdraaide ding er weer mee!

Kortom om een lang verhaal kort te maken, mijn USB apparaten worden ineens niet meer ondersteund en het is niet te herstellen dmv systeemherstel. Iemand bekend met het probleem?

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Aangezien het tijdens POST al mis ging ligt het niet aan je OS
Zet dat legacy eens aan, dat wil wel eens helpen bij (oudere?) USB HID's

Verwijderd

Heb je toevallig iets veranderd in je bios waardoor je usb poorten niet meer ondersteund worden?

Zijn het onboard usb poorten of zitten ze via kabel aan je moederboard vast? Bij het tweede zou ik ff de kast openmaken en kijken of die kabels nog wel goed zijn.. Het is het proberen waard..

Verwijderd

Topicstarter
Ze zitten direct op m'n moederbord en voorheen werkte alles prima.
Het rare is dat ze het na de herinstallatie van windows gewoon weer gedaan hebben, maar vervolgens dus ineens ermee opgehouden zijn.

En zowel met de Legacy functie aan of uitgezet op m'n moederbord worden de apparaten niet ondersteund, dus vandaar dat ik gok dat het toch iets te maken heeft met XP.

• Sigma2k8
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-10 15:17
Is je computer geaard aangesloten? Ik heb ook al eens gehoord dat iemand zijn USB controller kaput had gemaakt omdat hij een elektrische schok van statische elektrisiteit had gekregen op zijn USB poort.

Verwijderd

Sigma2k8 schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 15:20:
Is je computer geaard aangesloten? Ik heb ook al eens gehoord dat iemand zijn USB controller kaput had gemaakt omdat hij een elektrische schok van statische elektrisiteit had gekregen op zijn USB poort.
Ik denk dat hij het dan ook niet even wel weer zou doen..

Kijk is in je bios naar de status van je usb ports..

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Begint erg veel te lijken op een defecte usb controller. Heb je nog een USB bracket welke je op je moederbord kunt aansluiten? Zo ja, probeer deze eens.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-11 01:54
Bij opnieuw installeren werkt de usb wel weer, dus geen hardware defect?
Wat heb je allemaal geinstalleerd, ben je virus vrij.
Probeer eens ubuntu livecd om te kijken of deze wel blijft werken.

[ Voor 46% gewijzigd door jan99999 op 12-03-2009 19:53 ]

• Sigma2k8
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-10 15:17
Om de TS maar even te quoten:
Verwijderd schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 14:59:
Maar nu stopt dat verdraaide ding er weer mee!

Kortom om een lang verhaal kort te maken, mijn USB apparaten worden ineens niet meer ondersteund en het is niet te herstellen dmv systeemherstel. Iemand bekend met het probleem?
Dit kan heel goed een beschadigde USB controller te zijn. Dat het na een herinstallatie weer deed kan gewoon toeval zijn. Een tijd later kapte de USB controller er gewoon weer mee.

[ Voor 3% gewijzigd door Sigma2k8 op 12-03-2009 21:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Moning2 schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 15:56:
Begint erg veel te lijken op een defecte usb controller. Heb je nog een USB bracket welke je op je moederbord kunt aansluiten? Zo ja, probeer deze eens.
Dit ga ik denk ik maar eens proberen vanavond als ik weer thuis ben, want ik zie de oplossing gewoon niet. Volgens jullie zou het dus niks te maken kunnen hebben met windows updates?
Pagina: 1