Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vimbeor
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 08:50
Hallo beste mensen,

ik werk voor een studentenuitzendbureau die ook pc hulp aanbiedt, en nu ben ik pas bij mensen geweest met een erg apart probleem. Ik was er een paar dagen terug al geweest om een draadloos netwerk te installeren, op hun laptop (met vista business, hun enige computer). Dat was allemaal gelukt, alles werkte.
Nu belden ze mij een dag later op dat internet het ineens niet meer deed. Ik ben langs geweest, en inderdaad internet doet het niet, maar de e-mail (in outlook) en msn doen het wel. Ik denk dat er ergens een system file is beschadigd door een virus, adware, etc. Ze hebben goede anti virus, en ik heb met windows defender wel één spyware filetje verwijderd. Er stond nog geen SP1 op, die heb ik geinstalleerd, maar het doet het nog steeds niet. Ik heb Firefox geinstalleerd, maar die wil niet opstarten om een vage reden.
Hij geeft ook gewoon aan dat ie verbinding met internet heeft, dus volgens mij licht het niet aan de instellingen. Ik heb systeemherstel geprobeerd, maar die deed het niet.
Ook probeerde ik winsockfix, die zou dit probleem moeten oplossen, maar die is niet compatible met Vista.
De rest van windows lijkt verder normaal (het lijkt niet alsof er een virus op zit of zo).
Ik kan op dit moment dus geen dingen nakijken op de laptop, ik ben nu thuis, en ze hebben daar dus ook geen andere pc die wel internet heeft.
Conclusie: ik kan natuurlijk de hele laptop leeg halen en windows opnieuw installeren, maar is er een makkelijkere oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
De DNS staat goed?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-09 13:42

racoon

mooowwww

probeer eens start uitvoeren en dan www.google.nl enter en kijken wat hij doet.

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 12:15
- Welke 'vage reden' bij het opstarten van firefox hebben we het dan over?
- Kan je wel naar bijvoorbeeld google.nl pingen? Zo niet wat gebeurd er?
- Probeer een ander DNS adres in te stellen. (tip: OpenDNS)
- Wat is de inhoud van hosts bestand? (C:\Windows\system32\drivers\etc\hosts)
- Hijackthis log?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

DNS ff checken lijkt het mij het handigste

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

Kunnen ze wel sites pingen en/of tracen (start -> uitvoeren -> cmd -> ping www.google.nl)
En wat als je een ip-adres in IE intypt, gaat ie daar wel naar toe?

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Internet doet het niet --> wat is de foutmelding?

-Kun je een site wel pingen?
-Wat zegt firefox ( En alweer: foutmelindg, niet vage reden!)
-virus vind je niet omdat het normaal lijkt (wat dus niet zo is) maar door met een virusscanner te scannen.

EN geef ze anders zolgn een linux live-cd zodat ze vanaf die CD (linux) kunnen "internetten" tot je het probleem goed kunt aan pakken.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillosophy
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18:17
Vimbeor schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 14:48:

Ook probeerde ik winsockfix, die zou dit probleem moeten oplossen, maar die is niet compatible met Vista.
Je kan het volgende proberen: CMD uitvoeren als administrator (start > zoeken naar CMD > rechtermuisknop > uitvoeren als Administrator), dan in de dosprompt intypen netsh winsock reset en de computer opnieuw opstarten. Zal hetzelfde doen als dat programma lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom geen herinstallatie ? en dan direct alles goed instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 12:53
Eerst eens een simpele 'repair' uitvoeren in de eigenschappen van netwerk?
Daar zit namelijk ook al veel in van commandos.
Pagina: 1