Toon posts:

Heeft er iemand ervaring met Qnexus?

Pagina: 1
Acties:
  • 336 views

Verwijderd

Topicstarter
Hebben er al forum leden ervaring met de on lineshop Qnexus?

Ik wilde een revieuw schrijven maar kom dit bedrijf niet tegen en begrijp dat je dan niks kan schrijven.
Ik heb nl.tot nu toe een negatieve ervaring met dit bedrijf.
Ik bestel en betaalvia Ideal op 28-02-2009 2 cameratassen bij dit bedrijf, ze waren voorradig.
Levertijd 5 dagen.
Het is nu 12 maart en ze zijn er nog niet. ;(
Op email en ingesproken berichten wordt niet gereageerd. :(
Begin toch lichtelijk de kriebels te krijgen.
Als ik de bestelling alsnog krijg laat ik het hier ook weten!! ;)
1 dag later :

13 maart, De email die je dit bedrijf stuurt komt allemaal terug.
De mailbox zit zeker vol !!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2009 13:56 . Reden: nog meer ervaring met dit bedrijf ]

Verwijderd

Wel dit kunnen vinden op: http://www.nlcw.nl/comput...erwinkel/642/qnexus_.html
Van kampen
10-03-2009
Na betaling, na negen dagen nog geen product ontvangen.
Toen gebeld ( antwoordapparaat ingesproken). Ze mailde terug leveringsachterstand te hebben, mijn product wordt vandaag nog opgestuurd.

Jammer dat dat dus alleen na bellen kukt en niet direct.
Er werd gemaild dat ze me teen andere distrubutie bezig zijn.
Lijkt me hard nodig.

• wyl
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-12-2016

wyl

Yes, ik heb ook een gelijke ervaring met qnexus.

Op donderdag 26 februari een flatbedscanner gekocht en betaald met paypal.
Direct netjes een bevestigingsmail ontvangen op dezelfde dag.

Op de daaropvolgende dinsdag (3 maart) een mailtje gestuurd met de vraag hoe het ermee stond
(ik had de scanner vlot nodig omdat ik een stevige digitaliseringsklus te doen had).
Antwoord: "wij zullen nog deze week leveren." (1e belofte)

Vrijdag 6 maart mailtje gestuurd met de vraag: denkt u dat de levering nog gaat lukken?
Daarbij heb ik het bestelnummer als verwijzing naar mijn bestelling in mijn mail vermeld. Ik had echter een vergissing gemaakt en niet het bestelnummer, maar het bevestigingsnummer geplakt.
Antwoord:
"Welke ordernummer. Want deze bestelnummer is onjuist."
Maar, dit mailtje was een reactie op reactie, dus alle gegevens, zoals bestelnummer, mijn naam etc. stonden nog in dezelfde mail, alleen ietsje verderop...

Zaterdag 7 maart dezelfde mail nog eens verstuurd, maar nu met het goede bestelnummer (e.a. gegevens)
Antwoord: "scanner staat momenteel in backorder. Wij kunnen het geld terugstorten als u wilt"
Daarop heb ik geantwoord dat ik het liefst de scanner heb en of zij bij benadering konden aangeven wanneer ie afgeleverd zou gaan worden.
Antwoord: "Volgende week kunt u hem zeker verwachten. We gaan ons best doen om hem zo snel mogelijk te leveren. Onze excuses voor het ongemak." (2e belofte).

Op donderdag 12 maart heb ik ze gewezen op hun vorige beloftes en op het feit dat dit artikel op hun website wordt vermeld als leverbaar binnen 3-5 werkdagen.
Ik heb ze gevraagd of ze werkelijk deze week nog konden leveren.
En als dat niet zou lukken, ze dan mijn geld wilden terugstorten.
Antwoord: "Morgen (= vrijdag 13 maart) gaat uw bestelling de deur uit" (3e belofte).

Zaterdag 14 maart: nog niets ontvangen.

Ook ik begin mij zorgen te maken. Het enige wat voor mij positief overkomt is hun snelle reacties (vaak nog dezelfde dag).
Maar drie keer komen ze hun beloftes niet waar. En nergens wordt in de mail met een woord gerept over mogelijke problemen met leveren of andere onverwachte calamiteiten. Dus dan ga je al gauw aan "andere redenen" denken voor het niet leveren......

Ik heb betaald via paypal en kan pas na 20 dagen dit geval aangeven bij deze organisatie.
Ik hoop dan dat ik mijn geld nog terug zie.....

Wyl.

• wyl
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-12-2016

wyl

En koud was bovenstaand bericht geplaatst of daar ging de huisbel:
TNT.......... een pakje voor u!!
En 't was inderdaad de scanner.
De laatste conclusie dat qnexus zich niet aan drie beloftes houdt moet ik dus intrekken: het waren er twee!

Het zijn dus geen oplichters, da's zeker.
Maar waarom niet ff een mailtje sturen met het pakketnummer van TNT. Dan weet je dat ie onderweg is en wanneer ie komt.
En waarom niet direct helder communiceren naar de klant. Bijvoorbeeld:
"We kunnen nu niet direct leveren, maar we verwachten over....." (neem die tijd een beetje ruimer)
"Zodra we iets meer weten, mailen we dat"
Want tenslotte leverden zij pas 12 werkdagen (16 dagen) na bestelling i.p.v. de maximale 5, wat op hun site staat aangegeven.
Kijk, dan voelt de klant zich gerustgesteld en zeker tevredener dan twee keer beloftes doen en die vervolgens niet nakomen. Het laat je na de tweede, niet nagekomen belofte het ergste vrezen.
Dit soort zaken correct afhandelen doet duizend keer meer dan een gelikte website.
Dan kom je de volgende keer graag weer eens terug, wat ik nu sterk betwijfel.

Wyl.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:54
Eenvoudige ervaringen horen niet in het Shopping Forum en daarom gaat dit topic dicht (in elk geval met een halve happy end :P).

Als het goed is kun je shops laten toevoegen in de Shop Survey. Mocht dat onverhoops tot problemen leiden dan kan nog even bij de buren van het Pricewatch forum aangeklopt worden :)

[ Voor 3% gewijzigd door Rukapul op 14-03-2009 17:45 ]

Dit topic is gesloten.