Toon posts:

google maps i.c.m. een "cms"

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een manier om google maps (of iets dergelijks) op een site te intregeren, nou moet dat geen probleem zijn alleen wil dat mijn klant via een CMS systeem regelmatig markers (adressen van winkelpanden die te koop) met info wijzigen.
Zijn kennis van scripting is 0,0..

Ik heb al een aantal dagen zitten zoeken nu op div sites maar ben er nog steeds niet uit.

Iemand al eerder iets gezien of gemaakt of tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Volgens mij kun je via de API gewoon de lat/long van een adres opvragen, die pleur je in de database en daarna gebruik je aan de frontend diezelfde lat/long weer icm de API van google maps om markers erop te pleuren.
http://code.google.com/apis/maps/documentation/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

Je kan ook in het cms een maps neerzetten en die met een movable pointer laten wijzigen zodat je de gegevens daar weer uit kan krijgen in je formulier, dus database kan zetten.

Heb je ook nog een keer een userfriendly manier om ermee te werken. Hoe je de maps verder opvraagt kan je allemaal zelf regelen. Lees de api lekker door.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Opzich heb je die api niet eens nodig in je CMS. De klant voert gewoon postcode/huisnummer in en die gegevens gebruik je aan je frontend in Google Maps. Lijkt me nog makkelijker want dan hoeft die klant helemaal niets zelf te checken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 21:03

Sosabowski

nerd

Voorbeeld van een CMS wat prima overweg kan met google maps:
http://drupal.org/project/gmap

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Eigenlijk is dit mogelijk voor bijna elk CMS omdat deze veelal werken met modules/plugins. Joomla, WordPress, CMS Made Simple zijn zo maar een paar voorbeelden die hier modules voor hebben.

Zoals Tom hierboven al zegt is de API documentatie van Google erg uitgebreid en zeer eenvoudig te implementeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltimateB
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

UltimateB

Pomdiedom

Er zijn meerdere oplossingen te vinden die een kant en klare applicatie met google maps aanbieden. Geheel gratis zal je wel zoals hierboven al vermeld wordt op een open source CMS terecht komen.

"True skill is when luck becomes a habit"
SWIS

Pagina: 1