Toon posts:

hoofdletterprobleempje in 'Leerlingen krijgen iPhone'

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
"zo moeten de woorden in de te leren woordenlijsten met een hoofdletter beginnen (...) Als het goede antwoord niet met een hoofdletter begint, wordt er een fout geregistreerd."

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/1236860372.png

"zo moeten de woorden in de te leren woordenlijsten met een hoofdletter beginnen (...) Als het goede antwoord niet met een hoofdletter begint, wordt er een fout geregistreerd."

Misschien lees ik het verkeerd, maar op het plaatje dat er bij staat is het toch juist andersom? Het goede antwoord moet niet met een hoofdletter beginnen, om goed gerekend te worden.

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20-02 14:16

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Dat is ook het probleem, het woord in de woordenlijst begint namelijk niet met een hoofdletter ('gratis iPhone'). Als je vervolgens het goede antwoord in wil typen, dan gaat dat niet goed omdat de iPhone er 'Gratis iPhone' van maakt, en dat is dus fout.

Het goede antwoord moet dus altijd met een hoofdletter beginnen, anders kun je de goede oplossing (beginnende met een kleine letter) niet geven.

De vraag is dus 'vertaal: Free iPhone', het verwachte antwoord volgens de interne woordenlijst moet zijn 'gratis iPhone', maar je hebt geen mogelijkheid om dat in te voeren want de iPhone maakt er namelijk altijd 'Gratis iPhone' van en dat wordt dan fout gerekend.

[ Voor 35% gewijzigd door Kees op 12-03-2009 15:03 ]

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Het is nogal een onzinnig gedeelte van het artikel. Via de opties (op een standaard iPhone) valt dit gewoon uit te zetten (Auto-Capitalization dus).

Afbeeldingslocatie: http://web.me.com/martenlagemaat/ext/hoofdletters.jpg

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-02 21:06
Muthas schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 16:13:
Het is nogal een onzinnig gedeelte van het artikel. Via de opties (op een standaard iPhone) valt dit gewoon uit te zetten (Auto-Capitalization dus).

[afbeelding]
Mja, ik vind dat de applicatie daar gewoon rekening mee moet houden..

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Maar dat is een mening, het artikel brengt het alsof het onmogelijk is terwijl je alleen een optie moet aanpassen. Bovendien kan je tijdens het intypen van een woord de auto-correctie wegdrukken.

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Als de woorden in de woordenlijst niet met een hoofdletter beginnen, is een ingevoerd woord (per definitie met hoofdletter) fout. In dat opzicht staat het goed in het artikel.

Dat die autocorrectie uitgezet kan worden wist ik ook niet. Dat ga ik even aan de auteur voorleggen :)

edit:
En titel 'leerligen iPhone' even wat toonbaarder gemaakt ;)

edit:
We hebben inmiddels in het artikel vermeld dat het hier om een standaardinstelling gaat. Er zijn overigens nog wel wat instellingen die volgens de auteur niet handig zijn, en die worden as I write toegevoegd :)

[ Voor 53% gewijzigd door Rataplan op 12-03-2009 16:36 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-02 09:49

arnoudwokke

Redacteur
De formulering van de bewuste alinea even aangepast en gelijk nog even wat argumenten genoemd waarom de site niet ideaal wordt weergegeven op een iPhone :)
Pagina: 1