Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Midje
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-03 16:26
Ben op zoek naar een nieuwe versterker en heb mijn oog laten vallen op de Onkyo TX-SR606 en Pioneer VSX-1018AH.

Ben dus benieuwd naar de ervaringen van de mensen hier.

Zit ook te wachten op de Pioneer VSX-1019AH, is wel een plaatje--> http://i.gizmodo.com/5125...l-ipodiphone-connectivity

Zaken welke voor mij van belang zijn:
Minimaal 3HDMI ingangen (liefst 4)
Upscaling 1080p
Geluid+Beeld over HDMI (ben klaar met alle bekabeling)
Duurzaamheid
Kleur zwart
Prijs rond of onder de 500 euro

En oog wil ook wat, vandaar dat ik nog niet de Onkyo TX-SR606 heb aangeschaft... persoonlijk vind ik dat een lelijke bak, maar kan ik uiteindelijk wel overheen komen denk ik :) Hoor dat deze ook erg warm worden en dat je de namen van de ingangen niet kan aanpassen, ik heb 2 DVD spelers namelijk (Sony DVP-CX995V -400DVD Jukebox en een LG DVX392H) dus aanpassing van in/outputs is wel handig

Zat zelf te kijken naar de Jamo S 606 HCS 3 speakerset (2* S606 mains; 2* S602 surround; 1* S60 center) om aan 1 van de 3 bovengenoemde versterkers te hangen. Ik heb een goede relatie met de buren dus hoef geen extra subwoofer bij te zitten :)) Dus als iemand ervaringen met deze speakers heeft wil ik dat ook graag weten :)

Alvast bedankt!

Eventuele andere suggesties zijn ook van harte welkom 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexP147
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07:45
Ikzelf heb een half jaartje de Onkyo SR606.
De upscaling valt me een beetje tegen, en kan ook niet tot 1080p, wel tot 1080i.

De input met de bijbehorende outputs zijn uiteraard wel aan te passen,
de benaming op bijv het display volgens mij niet.

Voor de rest een prima apparaat.

[ Voor 28% gewijzigd door AlexP147 op 12-03-2009 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Midje
Alex bedankt voor je antwoord

Upscaling was ook een reden van het nog niet aanschaffen van de Onkyo.

CNET had dit namelijk ook in hun review gezet.
http://reviews.cnet.com/a...4505-6466_7-32956253.html

decisions decisions :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11:20
misschien is de Yamaha RX-V663 of Denon 1909 wat voor je ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtk
vind die Pioneer VSX-1019AH er inderdaad cool uitzien, de specs zien er ook goed uit. Maar is nog niet te koop in NL ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Midje
brtk

Yamaha heeft slechts 2 HDMI en de Denon heeft er 3 maar stuk duurder dan de genoemde versterkers, verder niet naar de specs gekeken.

De Pioneer 1019 komt volgende maand uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtk
We zijn een Powerbuy aan t organiseren op DVD.nl voor de Denon AVR-1909...

misschien wat voor je om mee te doen ? We willen uitkomen op een prijs van max. 400 euro all-in.

http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=67158&page=2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtk
[b][message=31628029,noline]

De Pioneer 1019 komt volgende maand uit
wat zou die moeten gaan kosten denk je ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Midje
Laatste regel op website
http://i.gizmodo.com/5125...l-ipodiphone-connectivity

• Date/Pricing: April 2009 / $500

Dus hier waarschijnlijk zelfde bedrag alleen in euries... wacht wel even een new-model-stunt af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtk
500 dollar zag ik ja... maar wordt dat dan in NL 500 euro ?

Misschien maar eens in Duitsland kijken... of Engeland.

Alleen nog wel ff wachten dus :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
AlexP147 schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 13:46:
Ikzelf heb een half jaartje de Onkyo SR606.
De upscaling valt me een beetje tegen, en kan ook niet tot 1080p, wel tot 1080i.
De Faroudja chip die erin zit kan idd maar tot 720p dan wel 1080i. Ik heb die gewoon op 576p gezet.
Upscaling is enigsinds overrated :)

De onkyo 607 daarintegen lijkt me wel een leuke: 6 hdmi inputs, dat is pas handig :)

[ Voor 10% gewijzigd door Chevy454 op 13-03-2009 13:02 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Midje
Chevy454 schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 13:01:
[...]De onkyo 607 daarintegen lijkt me wel een leuke: 6 hdmi inputs, dat is pas handig :)
yup yup :P
PS die Onkyo's kunnen toch beeld EN geluid over HDMI knallen? Had ergens gelezen dat oudere Onkyo's home-cinema setjes alleen beeld over de HDMI deden.

Ohhh en weet iemand nog ergens goedkope HDMI1.3 kabels (1 a 1,5 meter) te kopen? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Midje
brtk schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 15:11:
We zijn een Powerbuy aan t organiseren op DVD.nl voor de Denon AVR-1909...

misschien wat voor je om mee te doen ? We willen uitkomen op een prijs van max. 400 euro all-in.

http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=67158&page=2
Had dit bericht niet gezien, vandaar late reactie :-)

Ik zou als ik jullie was even April/Mei afwachten dan is de Denon 1909 overjarig en dan gaat prijs vanzelf naar beneden:)
En vindt het een mooi ding, echter slechts 3 HDMI inputs en dat is te weinig voor mij.

Heb Powerbuy link in me favo's gezet dus als er concrete dingen naar boven komen reageer ik daar wel op 8)

[ Voor 25% gewijzigd door Midje op 14-03-2009 05:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:29
Midje schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 04:41:
[...]

Ohhh en weet iemand nog ergens goedkope HDMI1.3 kabels (1 a 1,5 meter) te kopen? _/-\o_
Ik heb zelf laatst voor m'n Home Cinema-set allemaal kabels besteld bij Elektronica-Online. Prima shop, mooie kabels en zéér concurrerende prijzen.

Ik had mijn bestelling op zaterdag gedaan en op dinsdag werd het al geleverd, top dus. :) Zie overigens ook mijn shopreview.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtk
ik heb er een bosje gekocht bij dealextreme. Iets van 8 dollar per stuk met gratis verzending. Werken prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtk
ik moet eerlijk zeggen nu ik die nieuwe pioneer heb gezien dat ik al minder zin heb om de denon 1909 te kopen... Misschien toch maar even wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Midje
Thanks Lupo en brtk!

Mannetje bij BCC probeerde me gisteren kabels van 120 euro/stuk aan te smeren haahahahah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:29
Midje schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 16:09:
Thanks Lupo en brtk!

Mannetje bij BCC probeerde me gisteren kabels van 120 euro/stuk aan te smeren haahahahah
Haha, graag gedaan hoor! :) Op kabels zitten écht woekermarges bij die winkels (MM, BCC, S&F etc).

Wat heb je gekocht bij BCC? :>

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Midje
LuPo schreef op zondag 15 maart 2009 @ 20:06:
[...]Haha, graag gedaan hoor! :) Op kabels zitten écht woekermarges bij die winkels (MM, BCC, S&F etc).

Wat heb je gekocht bij BCC? :>
Ohh niets ik koop 90% van mijn spullen over internet, liep er toevallig langs was er nog nooit binnen geweest en was eigenlijk benieuwd hoeveel ze vroegen voor een HDMI kabel.
Zelfs toen ik hem melde dat ik 4 HDMI kabels nodig had bleef hij toch volhouden dat het kwaliteitsverschil wel dusdanig te zien was dat ik voor 500 euries 4 kabels moest aanschaffen. *ik heb me lach kunnen inhouden*:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkyNL
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-08 21:30
Ik heb zelf een Jamo s606 set gehad.
Voor de prijsklasse waar die in zit is het echt een mooi setje.
De speakers vind ik zelf mooi om te zien, afwerking is ook prima.
Over de geluidskwaliteit was ik zelf niet helemaal tevreden, vandaar dat ik ze verkocht heb.
Zit nu zelf te kijken voor speakers die per stuk meer kosten dan de complete jamo set.
Voor films zijn ze best goed maar voor muziek vond ik ze te kort schieten.
Nu kan het zijn dat je zelf minder hoge eisen hebt en dus best een goede koop kunt doen aan deze set.
Daarom blijft het beste advies om ze zelf te beluisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HenkyNL schreef op maandag 16 maart 2009 @ 14:50:
Zit nu zelf te kijken voor speakers die per stuk meer kosten dan de complete jamo set.
Welke speakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyNL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:26
Ik heb de Onkyo 606 sinds een paar weken. Wat betreft het upscalen naar 1080P, dat is voor mij geen issue. Mijn BD speler doet dit meer dan uitstekend dus een eenvoudige passthrough volstaat in mijn geval.

Omdat ik een beperkt budget had heb ik gekozen voor de nieuwe Balboa lijn van JBL. Heb gekozen voor de 4 zuilen en een center. Perfecte set, klinkt echt heel mooi voor dat geld en is erg detail rijk.

HDMI kabels, veel over gelezen en veel mee gedaan. Als je onder de 2 meter lengte blijft kun je prima uit de voeten met het 'goedkoopste' en voor langere afstanden misschien één stapje duurder. Voor mij geen monster kabels a 120 euro in ieder geval. Bij bol punt com belkin kabeltjes van 7.95

Succes!

Jim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Midje
brtk schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 09:18:
ik heb er een bosje gekocht bij dealextreme. Iets van 8 dollar per stuk met gratis verzending. Werken prima.
brtk heb er 3 besteld (1.5m) bij die jonges voor 19,50 inclusief bezorging :)

Jimmy ik zal die Balboa lijn van JBL eens bekijken
Heb me moeten inhouden om niet die Onkyo 606 aan te schaffen en denk dat ik daar niet ongelukkig van ga worden, nieuwste versie van de Onkyo met 6 HDMI aansluitingen of toch die hele mooie nieuwe Pioneer.
PS Jimmy die 606 geeft toch gewoon geluid en beeld door over HDMI? Zag dat op bepaalde modellen van Onkyo alleen beeld werd doorgegeven over HDMI.

[ Voor 13% gewijzigd door Midje op 17-03-2009 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtk
Midje schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 00:50:
[...]

brtk heb er 3 besteld (1.5m) bij die jonges voor 19,50 inclusief bezorging :)
bij mij werken ze nog steeds prima ! je moet wel weten wat je koopt bij dealextreme, ze hebben uiteraard ook een hoop rommel..

[ Voor 5% gewijzigd door brtk op 17-03-2009 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Ik heb zelf de tx-sr606 i.c.m. de JBL ES 5.1 serie

Ben erg tevreden over de receiver, maar als ik nu voor de aanschaf zou gaan, dan zou ik nog 1 a 2 maanden wachten op de 607.

Upscaling functie van de 606 boeit me niet, ik heb toch alleen 1080p bronnen. en om je vraag te beantwoorden: de 606 heeft HDMI 1.3a dus JA, deze kan o.a. true HD audio via HDMI afspelen, en het beeld doorsturen naar de tv (of beeld en geluid)

Ik heb destijds zelf ook naar de Jamo 606 geluisterd, maar die vielen me gigantisch tegen. wel zuivere hoge tonen, maar laag vond ik wat minder en middentonen waren nauwelijks te horen.

Voordat je die keus maakt raad ik je echt aan ze even goed te beluisteren, en ook wat andere speakers te luisteren, geluid is persoonlijk, maar ik was met 2 vrienden, en we vonden die Jamo's alledrie voor geen meter klinken :)
dus nogmaals, eerst luisteren, dan kopen! Koop ze niet zomaar op internet zonder ze geluisterd te hebben.

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkyNL
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-08 21:30
Ik ga waarschijnlijk de dynaudio focus 140 aanschaffen binnekort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cypher21 schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 12:48:

Ik heb destijds zelf ook naar de Jamo 606 geluisterd, maar die vielen me gigantisch tegen. wel zuivere hoge tonen, maar laag vond ik wat minder en middentonen waren nauwelijks te horen.

Voordat je die keus maakt raad ik je echt aan ze even goed te beluisteren, en ook wat andere speakers te luisteren, geluid is persoonlijk, maar ik was met 2 vrienden, en we vonden die Jamo's alledrie voor geen meter klinken :)
dus nogmaals, eerst luisteren, dan kopen! Koop ze niet zomaar op internet zonder ze geluisterd te hebben.
Dan zijn jullie 3 verwende rotnestjes. Die Jamo`s klinken ingespeelt en wel super. Juist erg veel bass en middentonen en ook nog es haarscherp. De jamo`s heb ik beluisterd met nog een paar andere speakers en 4 maten mee (B&W, tanoy, KEF, Monitor Audio en Supertech) Niks klonk zo zuiver en vol als de Jamo`s.
Dus veel plezier met je sony achtige JBL speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 19:08:
[...]

Dan zijn jullie 3 verwende rotnestjes. Die Jamo`s klinken ingespeelt en wel super. Juist erg veel bass en middentonen en ook nog es haarscherp. De jamo`s heb ik beluisterd met nog een paar andere speakers en 4 maten mee (B&W, tanoy, KEF, Monitor Audio en Supertech) Niks klonk zo zuiver en vol als de Jamo`s.
Dus veel plezier met je sony achtige JBL speakers.
Voel je je aangevallen omdat ik die Jamo's niet mooi vind klinken ofzo?? Zo ja, laat je es nakijken.

Ik geef hem het advies ze te gaan beluisteren, ik zeg niet dat het waardeloze speakers zijn, ik zeg alleen dat ik ze waardeloos VIND klinken (oftewel een mening)
En verwend ?? Ik moet alles zelf betalen hoor, ik word door niemand verwend. Ik ga alleen voor dingen die ik mooi vind klinken, en dat waren in mijn geval niet de Jamo's. Dat jij die mooi vind klinken, dat is jouw mening, en met speakers is dat juist iets wat erg persoonlijk is (dus nogmaals) vandaar dat ik hem de tip geef ze te luisteren, en niet lukraak te gaan kopen!

[ Voor 21% gewijzigd door cypher21 op 18-03-2009 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan het dan dat iedereen vind dat er veel bassweergave zit in de jamo`s en jij nou opeens niet? Denk eerder dat je je gehoor eens moet nakijken of dat je geen goede luisterruimte had. Verkeerde opstelling. T is ook nogal belangrijk of je de woofers naar elkaar richt of dat ze beide een andere kant opwoefen

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2009 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Je moet wel lezen :)
Ik tikte niet dat ik vind dat er weinig bassweergave in de speakers zat. Ik tikte dat ik de bass uit de speakers "minder" vond klinken.
Aan de luisterruimte, versterker, mijn gehoor of verkeerde opstelling lag het echt niet hoor. Ik vond de bass bij bepaalde muziek gewoon te overheersend, en daardoor vielen de middentonen weg.
De JBL's vond ik mooier en voller klinken op alle toonhoogtes.

Maar nogmaals, dat jij ze mooi vind klinken, betekend niet dat iedereen ze mooi vind klinken! Dit is erg persoonlijk en daarom moet iedereen eerst speakers gaan luisteren en ze niet lukraak gaan kopen!

[ Voor 2% gewijzigd door cypher21 op 18-03-2009 21:31 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je dan de 2 boxen had omgewisseld dan had je waarschijnlijk een goeie laagweergave gehad. Lees mn stukje over waar de woofers zitten op de box en het effect op de bass.
Dit wordt ook heel duidelijk in de handleiding vermeld van de boxen. Jammer dat je audioshop dit niet wist en je dit niet heeft laten proberen :(

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2009 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
tijdens het luisteren hebben we de speakers ook andersom gezet om te kijken of dat uit zou maken, maar ik vond de JBL's gewoon mooier klinken.

Voordat ik naar de winkel ging stonden de Jamo's bij mij bovenaan de lijst hoor, maar nadat ik ze geluisterd had, was mijn mening anders, en ben ik voor een (helaas stuk duurder) speakerset gegaan maar puur omdat ik die mooier vond klinken.

[ Voor 15% gewijzigd door cypher21 op 18-03-2009 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:59
XraiDeD, is het zo moeilijk om te accepteren dat smaken verschillen?
Ik heb Dali Suite 2.8's en ik vind die mooier dan die Jamo's, maar jij zal ongetwijfeld het omgekeerde beweren. Raak ik dan geirriteerd? Nee, ik ben blij met mijn speakers en jij bent blij met jouw speakers. En het advies om eerst te luisteren is zo'n beetje het motto van dit forum. Het kan ook zo uitpakken dat je denkt dat een ander merk mooier is en je na luisteren de Jamo's mooier vind of vice versa. Zonde van je geld als je daar achteraf pas achterkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pffhh de Dali Suite 2.8`s. Dat is het laagste van het laagste. Daar wil je nog niet dood mee gevonden worden. Nee dan liever de Jamo`s. Zuiver en veel bass of weinig je kan het zelf kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Hmm. Ik proef jaloezie. Beetje jammer zo'n reactie. Laat hem gewoon luisteren en zelf bepalen wat hij mooi vind.
Niemand kraakt jouw "heilige" Jamos af maar geven een mening erover. Is dat nu zo moeilijk voor je om dat te verkroppen?

[ Voor 83% gewijzigd door cypher21 op 19-03-2009 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-09 02:08
Ik heb de HKTS 11 van HK gekocht, sommige vinden hem blikkerig klinken, ik niet
Dat is een mening! Ik ga niet zitten zeiken en zeuren op die mensen. Lekker kansloos.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jamo is gewoon beter. Top kwaliteit wat alleen gemaakt wordt voor koningen.
Komop JBL hey.
Jullie kennis in audio valt me erg tegen zeg.

"Jamo, den keuning unter dem zuilen"

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2009 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
wat ben jij een sneu figuur zeg
Ik begin bijna medelijden met je te krijgen. Ga nu maar snel aan paps en mams een lollie vragen omdat je zo'n tof figuur bent omdat je Jamo speakers hebt.

Man, mijn schoenen zijn nog duurder dan jouw zuilen

[ Voor 88% gewijzigd door cypher21 op 19-03-2009 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat hebben jouw schoenen nou met mijn koningszuilen te maken?
Kan ik t helpen dat jij lui sneu vind die jamo zuilen goed vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Lees je uberhaupt wel?
Ik kraak nergens jouw "koningszuilen" af. Ik zeg alleen dat het ervaren van geluid een persoonlijke ervaring is, dat iedereen dat voor zichzelf moet ervaren, en dat mijn persoonlijke mening is dat ik vind dat de Jamo's niet mooi klinken.

Dat jij dat niet kan verkroppen en dat jij een mening van een ander niet respecteert, is jouw probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-09 02:08
duidelijk, Xraided kan geen mening waarderen.

Misschien dat moderator is in kan grijpen........Gaat helemaal nergens over dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 12:41:
Wat hebben jouw schoenen nou met mijn koningszuilen te maken?
Kan ik t helpen dat jij lui sneu vind die jamo zuilen goed vinden.
Normaal gesproken meng ik me niet in dergelijke gesprekken, althans niet om te moddergooien maar ik vind dat jij wel erg over de schreef gaat.

Kennelijk ben je niet bekend met het begrip smaak, ik vind het geweldig voor je dat jij je Jamo's het einde van de wereld vind maar audiofiel spul is het zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net mn jamo`s de deur uitgedaan voor een mooi prijsje.
Heb nu via marktplaats 2 oude philipsboxen gekocht! Zeer warm geluid. Beter dan de jamo`s nog.
Ik ben bang dat ik steeds beter audiofiel wordt. Ik zal binnenkort mezelf es aanmelden bij zo`n audio clubje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:29
Dat jullie hier nog op in gaan vind ik echt wonderlijk. Reageer niet en alles is done toch?

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:11

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

*zucht... iemand hier heeft een PM en dit topic gaat (even?) dicht.

Wise enough to play the fool

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.