Toon posts:

Onbekend apparaat

Pagina: 1
Acties:
  • 138 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heb net een nieuwe PC (Pentium-III, 733 Mhz) en nu heb ik daar Windows 98 SE op geinstalleerd. Alles draait zonder problemen maar nu zit ik met nog een 'probleem':

Iedere keer wanneer de PC (lees: Windows) opstart zegt hij dat er een nieuw apparaat is gevonden ('Onbekend apparaat').
Wanneer ik op zoek ga naar drivers voor dat onbekende apparaat kan hij
op geen enkele cd drivers vinden. Ik heb ook geen flauw idee waar het
om gaat (welk apparaat)...

???

Verwijderd

Als je drivers annuleert bij een apparaat zal dat apparaat in je apparaatbeheer zon geel rondje met een uitroepteken erbij aangeven.
Misschien staat daar iets bij of kun je zien onder welke categorie het apparaat valt en anders moet je ff kijken welk apparaat je mist in t apparaatbeheer.

• Coppertop
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Hm geef eens wat meer info over je config ?
Misschien een bord met extra u66 poorten of extra usb. Als je een i815 chipset wordt die ook niet helemaal uit windows ondersteund.

Het kan ook nog een joystickpoort zijn van je soundkaart of een Wave device van je modem ofzo.

Maarja meer info plz

Verwijderd

Installeer hem gewoon es zonder drivers en kijk dan es in apparaatbeheer welke bronnen dat ding gebruikt, meestal wordt je daar ook wel iets wijzer van

Verwijderd

Topicstarter
Meer info... Hmmmm, ok... Ben niet zo'n hardware-freak (meer een Webdevelopment-Tweaker, zeg maar)...

Mijn configuratie dan:
JNC ATX Middletower + 1.44 MB FDD 235 Watt
Abit SL6-815 UDMA 66 + SOUND FCPGA
Intel P-III 733/133 Mhz /FCPGA (BOX)
A-grade 64 MB SDRAM 133 Mhz
Guillemot Maxi Cougar TNT2/M64 32 Mb OEM AGP
Maxtor 20.5 GB UDMA 66 92041U4
A-Open 48 speed (IDE) RETAIL
SoundBlaster 128 PCI Kit + Boxen OEM
Safeway Multimedia toetsenbord PS/2
Logitech Pilotmouse + scrollwiel OEM
Iiyama 17 inch S700JT1

...Hebben jullie hier iets aan?

• schijndel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-08 23:55
Dubbelklikken op dat onbekende device, kijken bij bronnen en dan interruptaanvraag.
Dan kijken of je het getal dat daar staat terug kan vinden bij de device listing, die je ziet bij het booten. Zal je wel wat info geven denk ik.
Pagina: 1