Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Computers hangen vast

Pagina: 1
Acties:
  • 254 views

Verwijderd

Topicstarter
Goeiedag,

wij hebben een netwerk met daaraan 70 computer gekoppeld. Nu wil het geval dat soms verschillende computers op verschillende dagen en tijden gewoon helemaal vast lopen. De computer moet dan "hard" uitgezet worden, waardoor onze medewerkers hun niet opgeslagen bestanden kwijt zijn. Heeft iemand enig idee hoe dit kan gebeuren en belangrijker hoe wij dit kunnen oplossen? Bij voorbaat dank _/-\o_.

mvgr,

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:36

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Kan je eens in je logboeken kijken als daar ook enige foutmeldingen in staan? Hoe vastlopen? Taskmanager die vreemde waarden aangeeft of gewoon een blauw scherm?

Beetje summiere informatie als ik heel eerlijk moet wezen. Het is natuurlijk handig om aan te geven welke OS'sen je aan het draaien bent, wat voor software er op staat en wat je zelf allemaal al hebt gevonden ;)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Misschien even de event viewer doorlezen, staan daar geen fout logs in?
En waar heb je al naar gekeken, om het probleem op te lossen?

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-11 20:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Tja, ik kan met de beste wil van de wereld hier niet direct een probleem aan koppelen. Vooral niet wat te herleiden is aan het netwerk.

We hebben echt wat meer informatie nodig over de omgeving om hier een gedegen antwoord op te geven.

Ik zet het topic iig even naar WOS, dat lijkt me een betere plaats :)

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:59

bonzz.netninja

Niente baffi

Er staat ook bijzonder weinig info in de ts natuurlijk. Niks over os-en, soort netwerk, software die er op de clients draait. Eerste goede stap lijkt me idd de logfiles uit de eventviewer gaan bekijken en controleren of je overal de laatste versies (patches) hebt draaien.

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:09
Equator schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 16:12:
Tja, ik kan met de beste wil van de wereld hier niet direct een probleem aan koppelen. Vooral niet wat te herleiden is aan het netwerk.

We hebben echt wat meer informatie nodig over de omgeving om hier een gedegen antwoord op te geven.

Ik zet het topic iig even naar WOS, dat lijkt me een betere plaats :)
Er staat nergens dat het om Windows clients gaat ;)

Verwijderd

InZane schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 16:18:
[...]

Er staat nergens dat het om Windows clients gaat ;)
Vastlopers.. meerdere gebruikers binnen bedrijf..
Uitzonderingen daargelaten is de kans vrij enorm dat het idd om windows clients gaat :P

[ontopic]
Probeer eens deze pcs te scannen met wat malware scanners. Kijk of ze niet ver verouderd zijn en eens moeten worden vervangen of installeer windows eens opnieuw..
[/ontopic]

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2009 16:23 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 13:12:
Heeft iemand enig idee hoe dit kan gebeuren en belangrijker hoe wij dit kunnen oplossen?
Net zoals je normaal gesproken gaat troubleshooten:
Eventlog nakijken, ProbleemPC meenemen en zelf gebruiken en dan met Ctrl+Scrolllock debug aan de gang gaan. :)
Windows feature lets you generate a memory dump file by using the keyboard

Helaas vertel je er nergens bij wat je al hebt geprobeerd of zelfs welke Windows versie het om gaat, en dat is toch wel een onderdeel wat we als minimum willen terugzien in je topicstarts.

Probeer het dus even opnieuw met een wat completere topicstart met meer relevante informatie zodat die wel voldoet aan het Windows Clients - Beleid en wat er in de Algemene forumFAQ gevraagd wordt?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.