Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3mph
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-08-2024
Ik maak tijdelijk gebruik van het netwerk van de buren aangezien KPN nog geen lijn in mijn huis heeft liggen.
Dit netwerp ik WPA beveiligd en ik connect met een MacBook Pro OSX 10.5

Echter duurt het laden van pagina's ernstig lang en geeft de statusvar ook aan dat hij aan het "connecten met de server is".

Pingen van de router gaat allemaal prima en goede respons, geen packetloss of zoiets.
Ook het pingen van een extern domein i.e. google.nl gaat ook goed.. normale resultaten
Tracert leert me dat ik ook gewoon normaal geroute wordt.

Wat zou het probleem kunnen zijn?

Edit: DNS probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou heel goed een DNS probleem kunnen zijn.
Als het een DNS probleem is probeer dan eens OpenDNS.

Hier de servers:

208.67.222.222 en 208.67.220.220

https://www.opendns.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3mph
Hoewel ik de huidige server (die ingesteld staat) wel gewoon normaal kan pingen zonder packet loss..
Of haalt dat niet uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee in principe niet.
Tja DSN is ook maar een gokje hoor, maar probeer het eens zou ik zeggen. Als het niks uithaalt zet je je oude DNS server weer terug.

Maar het gaat voornamelijk om surfen (met safari)?
Leeg de cache ervan eens, wil ook weleens helpen.

Je zou het eens met firefox kunnen proberen, kijken of dat enig verschil uitmaakt.

Gaat het trouwens om alle sites of specifieke ?

Schoot me nog iets te binnen, pingtijden zijn wel of niet hoog? Kan ook zijn dat je buurman een vervent torrent downloader is. Dan wil http verkeer ook weleens dichtslibben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3mph
Ik ben wat huiverig met dingen te veranderen als test, aangezien ik hem niet hard kan rebooten (moet ik gaan aanbellen e.d.) Het gaat om surfen op elke site met elke browser..

Het vreemde is dat ik wel download snelheden haal van 800kb/s dus aan de torrents kan het niet liggen.
Op dit moment staan de DNS servers in de router op automatic en zijn de juiste van UPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Die DNS kun je lokaal veranderen. Hoef je niet voor in de router te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehe ja :P
Alles wat ik voorstelde is juist om op je eigen PC te doen, o.a. omdat het niet JOUW verbinding is.

XP:
Start >> configuratiescherm >> netwerkverbindingen >> rechtermuis op WLAN verbinding >> eigenschappen >>TCP/IP instellingen eigenschappen veranderen (onderin staat DNS)

Vista:
Start >> configuratiescherm >> netwerkcentrum >> links netwerkverbindingen beheren >> rechtermuis op WLAN verbinding >> eigenschappen >>TCP/IP (v4) instellingen eigenschappen veranderen (onderin staat DNS)

Cache legen kun/moet je via Safari zelf doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3mph
Het lijkt voorlopig te werken heren, cheers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi, maar wat was precies de oplossing nu ?
De OpenDNS servers ?
Pagina: 1