Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste lezers,

Ik heb een Acer Aspire m3640 welke geleverd werd met Windows Vista Basic, zelf een Windows Vista Ultimate gekocht maar hiermee alleen problemen gehad.

Ik wil nu Windows XP installeren, MAAR hij eindigd elke keer in een BSOD. Bij mijn weten moet ik dan tijdens het opstarten (blauw installatie scherm) op F6 drukken voor drivers op te geven.

Ik heb de SATA drivers gedownload van de Acer website en deze op een cd gebrand.
Ik doe de CD in de DVD Speler en laat hem zoeken naar SATA/RAID drivers... hij vindt niks?

Geen media gevonden zegt hij...

MOET ik persé een FDD gebruiken hiervoor? want deze zit dus niet in de computer?!

Verder, zou iemand SVP een link hebben naar de correcte drivers zodat ik 100% zeker weet dat ik niet de verkeerde heb? Het betreft de Acer Aspire m3640.

Met vriendelijke groet,

RE5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 12:23:
Ik wil nu Windows XP installeren, MAAR hij eindigd elke keer in een BSOD. Bij mijn weten moet ik dan tijdens het opstarten (blauw installatie scherm) op F6 drukken voor drivers op te geven.
Wanneer krijg je een BSOD? En welke foutmelding geeft-ie?
Daar al op gezocht?
Ik heb de SATA drivers gedownload van de Acer website en deze op een cd gebrand.
Ik doe de CD in de DVD Speler en laat hem zoeken naar SATA/RAID drivers... hij vindt niks?

Geen media gevonden zegt hij...

MOET ik persé een FDD gebruiken hiervoor? want deze zit dus niet in de computer?!
Ja, helaas wel, een FDD of je moet de drivers slipstreamen met XP.
Verder, zou iemand SVP een link hebben naar de correcte drivers zodat ik 100% zeker weet dat ik niet de verkeerde heb? Het betreft de Acer Aspire m3640.
Is google kapot?
En weet je zeker dat er XP-drivers voor zijn?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het enkele maanden gelede ook gedaan, maar door een virus was er een re-install nodig.
hij zegt dat je het ook op een cd mag zetten dus ik dacht dat werkt wel maar schijnbaar niet dus.

Maar goed de drivers slipstreamen? zal dat eens proberen... dat kan met nLite toch?

Groetjes

en de BSOD is maar 0,2 seconde te zien en dan reset de computer zichzelf ! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het geleverd wordt met Vista, is het vaak dat de BIOS drivers / mobo drivers vista specifiek zijn.. doen fabrikanten nog weleens, en dan kan je BSOD krijgen bij install van ander besturingssysteem.
Eventueel oplossing? Drivers voor je BIOS / Mobo voor XP installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
Het handigste is inderdaad om gewoon even nlite te downloaden en de drivers in een custom windows cd te verwerken. Op die manier kun je gelijk XP aanpassen naar je eigen wensen en hoef je niet te emmeren met een externe FDD.