[Vodafone Prepaid] Ongewenst abonnement op sms-diensten.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Eergister heb ik een Vodafone Prepaid SIMmetje gekocht voor een tweede telefoon, die ik tijdelijk wilde gebruiken.

Maar nadat ik hem geactiveerd had en opgewaardeerd, ontving ik binnen een dag al een paar smsjes over ringtones van 2727. Ik had geen idee wat dat was en de sms'jes weggegooid.

Toen ik mijn beltegoed checkte, bleek er ondanks het opwaarderen nog maar 10 euro van het beltegoed over. Snel heb ik STOP ALLE naar dat nummer gesms'd (las op internet dat dat iets van een betaaldienst was) en ik kreeg een afmeldingsbevestiging.

Hoe komt het dat een gloednieuw nummer al is geabonneerd op betaaldiensten? Kan ik dit terugvragen bij Vodafone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipke84
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-11-2024
Op deze site http://www.smsdienstenfilter.nl/ kun je ervoor zorgen dat je nooit meer betaal smsjes ontvangt.

[ Voor 9% gewijzigd door Flipke84 op 12-03-2009 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-10 18:46
Sorry voor het omhoog kicken, vond het zonde om een nieuw topic te openen.

Ik heb dus van vorige maand voor 23 euro aan betaalde SMS diensten op m'n factuur gekregen dus ik heb gebeld met T-Mobile en die hebben me geadviseerd om naar smsdienstenfilter.nl te gaan en daar m'n mobiele nummer in te voeren. Heb ik gedaan en kreeg een bevestiging dat ik binnen 3 dagen geblokkeerd was voor alle betaalde SMS diensten. Maar krijg je niet nog een bevestiging ofzo dat je daadwerkelijk geblokkeerd bent? Die eerste bevestiging was alleen dat je het hebt aangevraagd, je zou denken als er binnen 3 dagen staat dat je nog een bericht krijgt zodat je zeker weet dat je geblokkeerd bent.

Naja, tot nu toe heb ik geen SMS meer gehad, hopenlijk blijft het zo. 't Was van ringtones maar ik zou niet weten waar ik me aangemeld heb, doe totaal niet aan dat soort dingen. Ik laat wel overal m'n mobiele nummer achter als ik ergens registreer, zal er vast eentje tussen hebben gezeten met die SMS diensten..