Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Excel VBA] Macro "Opslaan Als"*

Pagina: 1
Acties:

• KoenAlberts
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22-11 14:40
Ben net bezig met een klein macro'tje voor minderbevindingen die wij opmaken. Nu is de macro voor het formulier aardig gelukt, en de macro voor het uitprinten ook. Nu het volgende...

Ik heb ooit eens een macro voor elkaar gekregen die een bestand opsloeg d.m.v. de waardes van 2 cellen met daar een spatie tussen.

In cel A bv. april
In cel B bv. 5 (de dag)

Nu wil ik graag een macro die het bestand opslaat als: waarde cel A +(spatie) waarde cel B .xls

Dus... april 5.xls

Helaas heb ik die macro destijds niet goed bewaart :(

Welke macro-expert kan mij helpen?

Dank u!!!

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2009 12:06 . Reden: niet nodig te groeten, zie onze faq! ]

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Nu is de macro voor het formulier aardig gelukt, en de macro voor het uitprinten ook
Waar loop je dan op vast?

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Verwijderd

Visual Basic:
1
activeworkbook.saveas (activeworkbook.worksheets(1).range("a1").value & " " & activeworkbook.worksheets(1).range("a2").value & ".xls")
als je nu een de volgende stappen had gedaan bij het opnemen van een macro:
-werkmap opgeslagen als.
-waarde in een cel geplaatst (waarde uit cel halen : opdracht omkeren)
en dan bovenstaand gecombineerd was je er ook wel geraakt.

hier op GoT verwachten wij heel wat meer inzet en dat je ook op de hoogte bent van hoe je dient te posten, wat na een dertigtal berichten toch wel stilletjesaan mag beginnen gaan door te sijpelen!

• KoenAlberts
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22-11 14:40
Bedankt voor het helpen!!!

Liep alleen telkens tegen een fout aan in deze macro!

Heb 'm zelf een beetje aangepast:

Sub test()
'
' test Macro
' De macro is opgenomen op 12-3-2009 door HTDOUANE.
'
' Sneltoets: CTRL+q
'
Dim Bestandsnaam As String

Bestandsnaam = "C:\Onregelmatigheid\" & CStr(Range("E30").Value) & " (" & CStr(Range("C14").Value) & ")" & ".xls"
ThisWorkbook.SaveAs Bestandsnaam

End Sub

Dat is 'm geworden!