• Stephan1337
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-03-2025
Ik ben bezig met een scriptje en lukt me niet helemaal.... kunnen jullie misschien wat tips geven? :)
het scriptje dat heb ik ineen .bat file gezet maar ik weet ook niet cker of dit goed is

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
IF DAY_OF_WEEK="THURSDAY" THEN WRITE "rappotages"

IF DAY_OF_WEEK="FRIDAY" THEN goto weekrapportage

exit

:weekrapportage

echo create mapping Weekrapportages W:

net use w: \\nlhenfs001\weekrapportages

[ Voor 36% gewijzigd door Stephan1337 op 12-03-2009 13:05 ]

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-02 07:45
Die IF-statement klopt niet. DAY_OF_WEEK is geen variabele in Dos/Dos interpreter. En als het een variabele was moet je er %-tekens omheen zetten, en verder moet je bij een vergelijking altijd een dubbele = gebruiken. Even de "IF /?" doorlezen.

Met een VB script kun je wel de dag van de week uitlezen, of je moet een 3rd party proggy hebben die je start voor de IF statement en die de variabele zet of een errorlevel uitgeeft.

Op deze site: http://www.computing.net/...ate-variables-/15116.html
Geven ze sources om met debug com-files te genereren welke een errorlevel geven voor de weekday.

[ Voor 8% gewijzigd door Krypt op 12-03-2009 11:45 ]

Pvouput live

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:07

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Krypt schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 11:41:
Die IF-statement klopt niet. DAY_OF_WEEK is geen variabele in Dos/Dos interpreter.
Maar die is wel eenvoudig te maken. Zet de volgende regel maar eens in je batchfile:

code:
1
For /F %%a in ('date /t') do set day_of_week=%%a

Let er even op dat de output afhankelijk is van je taalinstellingen. In mijn geval is de output "do".

Sowieso is het commando "write" ook niet geldig, dit moet "echo" zijn.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Stephan1337
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-03-2025
kom er niet uit :|

wat ik eigenlijk wil is dat elke donderdag een popup schermpje of iets dergelijks tevoorschijn komt waar staat "Morgen de week rapportages inleveren"

en als het vrijdag is dat er een mapping bijkomt naar de directory waar de rapportages geplaatst moeten worden....

iemand misschien... nog wat tips?

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-02 07:45
Zoals Question Mark zegt
code:
1
2
3
For /F %%a in ('date /t') do set day_of_week=%%a
IF /i "%day_of_week%"=="do" echo "Rapportages"
IF /i "%day_of_week%"=="vr" goto weekrapportage

Nadeel is wel dat het resultaat van "date /t" aan te taal instelligen van je OS ligt. Zelf zou ik toch de weekday.com compilen en met errorlevels werken (puur om het op alle talen te laten werken)

If-statement in dos heeft geen "THEN"; volgens mij ben je verschillende talen door elkaar aan het halen.
Bedenk eens goed wat je wilt; want als je een pop-up wilt hebben (ipv. van een zwart schermpje met witte tekst en een pause regel) dan kun je beter het geheel in KIX of VBS schrijven.

Pvouput live

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Wat heeft dit eigenlijk met Servers te maken?

anywaus: Scheduled Task aanmaken voor de donderdag of vrijdag, en daar je actie aan hangen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

alt-92 schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 21:32:
[...]

Wat heeft dit eigenlijk met Servers te maken?

anywaus: Scheduled Task aanmaken voor de donderdag of vrijdag, en daar je actie aan hangen.
Weinig. Verder doen we niet echt aan scriptrequests.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.