Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[WORD2003\2007] Text box

Pagina: 1
Acties:

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 28-11 10:44
Wij zijn hier in het bedrijf overgestapt op Office 2007 en tot duszover weinig problemen tegen gekomen. Enigste probleem waar ik nu mee vast zit is het volgende.

Onze transport afdeling heeft een formulier in doc formaat staan. Als je deze opent in Word 2003 krijg je alles netjes te zien zoals het eruit moet zien. Het document bestaat uit een plaatje van een ingescand leeg formulier en daar boven op staan verschillende text boxes om het formulier digitaal in te vullen. Bij de overstap naar Office 2007 kwamen er opeens dubbele text boxes te staan, er stond dus een text box met inhoud en daarachter nog een textbox met andere inhoud.

Bij nader onderzoek kwam ik erachter dat de dubbele text boxes wel aanwezig zijn in Word 2003 maar niet zichtbaar zijn. Ik ben daar achter gekomen door een unieke zin te zoeken in de dubbele teksten en deze op te zoeken in Word 2003, Word geeft dan aan dat hij de zoekterm gevonden heeft en heeft gemarkeerd, ik zie echter hellemaal niets! Ik heb toen in Word 2003 het document hellemaal leeg gemaakt, dus alle zichtbare tekst boxen weg gehaald en het formulier plaatje weg gehaald zodat het document (zichtbaar) leeg was. Als ik echter weer ga zoeken binnen het document vindt hij weer de zoekterm. Als ik het document dan opsla en weer open in Word 2007 zie ik de niet zichtbare text boxen in het document staan, in 2003 echter nog steeds niet. Sommige text boxen kan ik wel vinden door langzaam met mijn muis over het document te gaan, ik zie dan mijn muis veranderen naar een move icoontje. Ik kan de tekstbox dan in sommige gevallen ook verplaatsen maar ik kan nog steeds de inhoud niet zien. Als ik de eigenschappen van de box verander zodat de achtergrond bijvoorbeeld groen is dan zie ik de text box nog steeds niet in Word 2003.

Als het één formulier was, dan was alles niet zo erg geweest, één keer het formulier aanpassen en klaar. Ze hebben echter honderden van deze formulieren, en om die allemaal met de hand aan te moeten passen zie ik niet zitten. Heeft iemand dit probleem vaker gehad bij een overstap naar Office 2007? Weet iemand een snelle manier om alle dubbele text boxen weg te halen in alle documenten (macro of iets dergelijks?).

Alvast bedankt!

p.s. jammer genoeg kan ik geen voorbeeld posten, het formulier bevat namelijk informatie die ik niet openbaar mag maken :'(

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800