[FLASH] een .jpg uit movieclip halen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulkr_
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-06 19:34
Hoi,

Ik ben op mijn stage bezig met een flash movie. Nu wil ik dat de mensen nadat zij een quiz hebben gedaan het behaalde resultaat kunnen opslaan op hun pc als .jpg of een andere extensie. Ik krijg het wel voor elkaar om het gelijk te printen vanuit flash maar niet om het als een image op te laten slaan zodat men het eventueel later uit kan printen. Ik heb me suf gegoogled (is dat wel een werkwoord?) maar krijg alleen maar oplossingen met .php. Voor de duidelijkheid dus: het gaat om een losse .swf file en het moet ook kunnen als men geen internet tot zijn beschikking heeft. Weet iemand hier iets meer van? Ik kom er echt niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Waar hoort mijn topic?

Flash vragen horen in Webdesign, Markup & Clientside Scripting

[ Voor 9% gewijzigd door Woy op 12-03-2009 11:28 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Ik denk niet dat het kan. Ik heb nog nooit zoiets gezien en het lijkt me nogal een beveiligingsrisico als Flash bestanden op de schijf kan zetten.

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulkr_
Ja ok, maar zodra je de .swf combineert met .php is het wel mogelijk. Dus qua beveiligingsrisico zou het niet uit moeten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
brdddd schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 10:33:
Ja ok, maar zodra je de .swf combineert met .php is het wel mogelijk. Dus qua beveiligingsrisico zou het niet uit moeten maken.
Waaruit maak je op dat het wel in combinatie met php kan? Een html pagina ( Want dat is wat het resultaat is van een .php opvragen ) kan in princiepe niet schrijven op de lokale hd.

Of flash dat wel kan als je in een lokale context ( Embedded in een web-pagina zou het ieder geval niet mogen ) draait weet ik niet.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulkr_
Ik doelde eigenlijk dat flash bijvoorbeeld een pop-up krijgt en dat je dan via rechtermuisknop de afbeelding op kan slaan (opslaan als..). Dit kun je namelijk wel met .php voor elkaar krijgen, en dat bedoelde ik. Excuses voor mijn warrige uitleg.

Kort gezegd wil ik dat iemand het plaatje (behaalde score) op kan slaan vanuit flash. Het maakt niet uit hoe, maar het moet direct uit flash en niet in combinatie met een ander programma.

//edit: op deze site is een voorbeeld van een combinatie met php: http://www.flash-db.com/Tutorials/snapshot/

[ Voor 11% gewijzigd door Hulkr_ op 12-03-2009 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
brdddd schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 10:56:
Ik doelde eigenlijk dat flash bijvoorbeeld een pop-up krijgt en dat je dan via rechtermuisknop de afbeelding op kan slaan (opslaan als..). Dit kun je namelijk wel met .php voor elkaar krijgen, en dat bedoelde ik. Excuses voor mijn warrige uitleg.

Kort gezegd wil ik dat iemand het plaatje (behaalde score) op kan slaan vanuit flash. Het maakt niet uit hoe, maar het moet direct uit flash en niet in combinatie met een ander programma.

//edit: op deze site is een voorbeeld van een combinatie met php: http://www.flash-db.com/Tutorials/snapshot/
Schrijf met behulp van flash de behaalde score weg in mysql, en in de popup roep je bijvoorbeeld score.php?gebruiker=87435874(id) aan, en middels GD maak je daar een mooi plaatje ? :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Met php is het mogelijk omdat php server-side draait en je jpg op de server zet om het vervolgens als download aan te bieden, terwijl Flash client-side werkt, en client-side zit je met een hoop veilgheidsrestricties.
Schrijf met behulp van flash de behaalde score weg in mysql, en in de popup roep je bijvoorbeeld score.php?gebruiker=87435874(id) aan, en middels GD maak je daar een mooi plaatje ?
lezen is toch een kunst he :z
Voor de duidelijkheid dus: het gaat om een losse .swf file en het moet ook kunnen als men geen internet tot zijn beschikking heeft

[ Voor 34% gewijzigd door boe2 op 12-03-2009 11:03 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Boeboe schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 11:02:
[...]

Met php is het mogelijk omdat php server-side draait en je jpg op de server zet om het vervolgens als download aan te bieden, terwijl Flash client-side werkt, en client-side zit je met een hoop veilgheidsrestricties.

[...]

lezen is toch een kunst he :z

[...]
Oeps, ik weet alleen niet waarom TS het dan in godsnaam elke keer over php heeft?
Ja ok, maar zodra je de .swf combineert met .php is het wel mogelijk.
:X

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulkr_
DennusB schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 11:07:
[...]

Oeps, ik weet alleen niet waarom TS het dan in godsnaam elke keer over php heeft?

[...]

:X
Omdat ik weet dat het met php WEL mogelijk is. En daarom vraag ik of het ook mogelijk is om flash het zelf te laten doen ipv de combinatie van flash EN php.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Volgens mij zul je dan naar Adobe AIR moeten kijken. Daar kun je zo te zien wel mee op de HD schrijven http://labs.adobe.com/wik..._Local_File_System_Access

[ Voor 60% gewijzigd door Woy op 12-03-2009 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulkr_
Is adobe AIR niet server gebasseerd? Ik zit nu te kijken naar mdm zinc 3.0. Staat in de LiveDocs dat het wel mogelijk moet zijn. Ik ga hem proberen en laat weten of het heeft gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ik zou het niet weten, ik heb nog nooit wat met Flash of AIR gedaan. Toen ik even aan het googlen was kwam ik dat alleen tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-09 20:58
Hmz, interessante vraag. Zoiets zou ik in de toekomst ook wel willen doen voor een swfje (flash projector exe).
Ik heb even zitten bladeren in de help file onder "extending flash", misschien kun je daar iets vinden?

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

Air is clientside, maar ook zonder air is het mogelijk.

Je moet van je movieclip een bitmapData maken, deze bitmapdata omzetten naar een bytearray en deze middels een filereference aan de gebruiker aanbieden, deze krijgt dan een save as form en kan de afbeelding opslaan.

Raar... Is zo gek nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulkr_
Tsjilp schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 12:11:
Air is clientside, maar ook zonder air is het mogelijk.

Je moet van je movieclip een bitmapData maken, deze bitmapdata omzetten naar een bytearray en deze middels een filereference aan de gebruiker aanbieden, deze krijgt dan een save as form en kan de afbeelding opslaan.
Ik snap wel ongeveer wat je bedoelt maar zou zelf niet weten hoe ik die code zou moeten schrijven. Zou je misschien een voorbeeldje neer kunnen zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-09 12:01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beetle71
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 15:24
Het KAN ook zonder AIR en zonder PHP! Dus volledig client side.

Echter alleen in Flash 10 - Actionscript 3.

op http://www.bit-101.com/blog/?p=1415 is uitgelegd hoe het kan mbv. flex, Je kunt dat zelf porten naar 'gewone' Flash. Ik heb dat al eens gedaan maar de code nu in ieder geval niet bij de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

beetle71 schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 22:50:
Het KAN ook zonder AIR en zonder PHP! Dus volledig client side.

Echter alleen in Flash 10 - Actionscript 3.

op http://www.bit-101.com/blog/?p=1415 is uitgelegd hoe het kan mbv. flex, Je kunt dat zelf porten naar 'gewone' Flash. Ik heb dat al eens gedaan maar de code nu in ieder geval niet bij de hand.
Flash 9 is al voldoende...

Code heb ik zo niet bij de hand, maar in de AS3 Core Lib staat iig de jpeg encoder die je nodig hebt, voor de rest, zoek op bitmapdata... In de docs van adobe staan vrij duidelijke examples.

Raar... Is zo gek nog niet

Pagina: 1