[Kerio MailServer] Push probs met IPhone

Pagina: 1
Acties:

• JanvdVeer
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-11-2025
Goedemorgen allen,

Ik heb voor mijn vader hier op de zaak een mailserver opgezet. Het betreft hier een Kerio Mailserver (KMS) versie 6.6.2. De mailserver werkt verder uitstekend, en draait op een WHS-server (kantoor & zaak zitten op één locatie, dus vandaar geen SBS oid..).

Sinds KMS versie 6.5.2 ondersteunt Kerio ook de active-sync / push functionaliteit.
Probleem is dat de push functionaliteit niet werkt. Zodra ik een mailtje verstuur van mijn gmail account, 'pusht' hij hem niet naar mijn IPhone. Alleen als ik mijn mail open, en hij gaat alles syncen komt hij pas binnen
(fetch dus..) Dit geldt overigens ook voor de webcalender.

Dat is natuurlijk niet de bedoeling van push. Het moet instant, eventueel met iets vertraging, naar m'n IPhone gepusht worden..

Nu heb ik natuurlijk even wat research gedaan, en op het KMS forum werd hierover ook al bericht. Daar concludeerde men dat het lag aan de IPhone zelf. Deze zou alleen push functionaliteit garanderen over het EDGE/3G netwerk en niet over Wifi...
Lijkt me overigens onwaarschijnlijk want dan zouden MobileMe gebruikers hier ook last van moeten hebben..?

Nu is mijn vraag:
Wie heeft deze problemen nog meer ervaren, en wat zou er aan te doen kunnen zijn?

@ MOD: Ooh, mijn excuses. Bedankt voor het verplaatsen :)

[ Voor 25% gewijzigd door JanvdVeer op 12-03-2009 10:06 . Reden: under construction ]

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dit heeft zo te zien niet zoveel met Non-Windows Operating Systems te maken :)
> WSS

• JanvdVeer
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-11-2025
Zou een MOD dit misschien naar afdeling Apple Talk kunnen sturen? Misschien ligt de kern van het probleem bij de IPhone, en niet bij de mailserver..

Bij voorbaat dank.