Windows installeert maar blijft hangen naar geboot te zijn.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powergrim
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:49
Ik heb een IBM xSeries 205, en daar wil ik windows server 2003 opzetten. Ik heb hem overgenomen van een klasgenoot en ik weet dat hij voor dat ik herinstalleerde gewoon goed werkte. De problemen die ik nou ondervind zijn als volgt.

- Installeren gaat af en toe wel af en toe niet.
- Als het installeren is gelukt slaat de server alsnog vast ongeveer 15sec naar volledig geboot te zijn.

Ik heb al redelijk wat tests gedraaid(moederbord/stresstest/memtest). Ook heb ik windows server 2008/windows server 2000/fedora core 10/ubuntu geprobeerd. Dit geeft mij allemaal niet een degelijk resultaat.

Dus.. jullie nog ideeën? B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:12

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik zou zeggen, probeer het eens te installeren met zo weinig mogelijk aangesloten.
Hoe lang heb je die memtest gedraaid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powergrim
Ik heb geprobeerd zo minimaal mogelijk te werken/installeren. Dus met toetsenbord/muis/spanning/video. De memtest heeft ongeveer een uurtje gedraaid.
Ook heb ik geprobeerd te werken zonder de cd-spelers e.d aangesloten alleen met de bootschijf er aan. Dit mocht ook niet baten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosh66
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 31-07 21:40
Google levert me de volgende hits op:

http://www.google.nl/sear...+AND+windows+2003&spell=1

Check de 2e entry!

Staat er niets in de readme of bij de setup-documentatie van w2k3 over de X-series 205?

[ Voor 3% gewijzigd door Kosh66 op 12-03-2009 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:12

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

memtest mag wel iets langer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powergrim
Ik heb de link bekeken, ik zie wel iets dat iemand windows 98 wel geinstalleerd heeft kunnen krijgen. Maar om heel eerlijk te zijn er staat geen oplossing en in wil niet met w98 werken;). De readme kan ik wel eens na gaan kijken misschien dat ik er wat in kan vinden.

De memtest zal ik ook wat langer laten draaien. Maar ik heb voor de zekerheid ook ander geheugen geprobeerd. dit gaf hetzelfde probleem, en dit geheugen werkte perfect in een ander systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powergrim
Ik heb een aantal dingen geprobeerd. In de server zit in totaal 2GB ram, twee staafjes van 1GB. 1 daarvan zit vol met fouten en de andere is helemaal OK. Ik heb getest met enkel het goede staafje. De volgende dingen heb ik gedaan:
- Memtest langer gedraaid en geen fouten (in het goede staafje)
- Windows 98 geinstalleerd (zoals in de link stond) en dit werkt. Ik kan muis en toetsenbord gebruiken en hij valt niet uit
- Windows 2003 weer geprobeerd te installeren en hij viel weer uit
- Fedora weer geprobeerd te installeren en hij viel weer uit
- Opstarten met alleen video en voeding aangesloten en hij viel weer uit
- Overbodige apparaten/opties uitgeschakeld (bijv. audio, usb support enz.) en hij viel weer uit.

Ik zou echt niet meer weten wat ik kan proberen. Omdat Windows 98 gewoon goed draait ga ik er van uit dat er met de hardware niks mis is.
Pagina: 1