Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

browsers werken niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een paar dagen werkt geen enkele browser meer op m'n pc. Het vreemde is dat Limewire/torrents/msn/etc wel allemaal werken, dus aan m'n internetverbinding ligt het niet.
Het lijkt erop dat dit probleem zich voordoet sinds ik een usb-hdd heb geïnstalleerd van een vriend om deze na te kijken voor bestanden over te zetten (zijn moederbord is kapot). Windows (xp) heeft hierbij een herstelpunt aangemaakt, maar hier kan ik niet naar terug, omdat sindsdien blijkbaar geen wijzigingen zijn aangebracht.
Ik heb m'n pc al volledig gescand met avg, ccleaner er helemaal overheen laten lopen en op nog tal van andere manieren geprobeerd om maar een browser aan het werken te krijgen, maar tot nu toe geen succes.

Kan iemand mij hiermee helpen?

bvd!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Verwijderd schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 09:34:
Sinds een paar dagen werkt geen enkele browser meer op m'n pc.
Kun je dat verduidelijken? Als je dubbelklikt op het icoon komt er geen nieuwe window, of gebeurt er iets anders (niet)?

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
MSN gebruikt dezelfde instellingen als Internet Explorer, meestal werken ze allebei of allebei niet (dus dit is vreemd)

Welke browsers heb je eigenlijk geprobeerd? heb je ook geprobeerd om na het probleem een andere te installeren om te kijken of dat werkt? en heb je voor de rest nog iets geprobeerd?
Verwijderd schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 09:34: Windows (xp) heeft hierbij een herstelpunt aangemaakt, maar hier kan ik niet naar terug, omdat sindsdien blijkbaar geen wijzigingen zijn aangebracht.
Kan je wel terug naar een eerder herstelpunt?

edit: quote fail ;p

[ Voor 10% gewijzigd door Deveon op 12-03-2009 11:02 ]

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:10

BCC

Klinkt eerder alsof poort 80 gewoon geblokkeerd is.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik welke browser dan ook (IE 6/7, FF, Chrome, Opera, Safari, etc...) open, opent het scherm zich wel, maar krijgt hij geen verbinding.. Msn werkt wel gewoon, maar als ik bijv. op het mail-icoontje klik, opent hij IE wel, maar krijgt hij nog steeds geen verbinding.

En blijkbaar kan ik niet terug naar een eerder herstelpunt dan 3 dagen terug. Dit vind ik zelf heel vreemd aangezien ik effectief herstelpunten heb aangemaakt om de zoveel tijd. Als ik op de pijltjes klik naast de maand bij Systeemherstel gebeurt er gewoon niets.

Voor de rest heb ik net een collega om raad gevraagd, en hij vertelde me dat het een mogelijkheid kan zijn dat poort 80 op één of andere manier geblokkeerd is. Dit lijkt me vreemd, omdat als dit op de router gebeurd is, het hele gebouw (ik woon op kamers) hetzelfde probleem zou moeten hebben.

Voor de rest heeft nog niemand mij echt kunnen helpen hiermee. Ikzelf ben nu 3e-jaars mbo-ict en ik heb zoiets dergelijks nog nooit meegemaakt. Vandaar dat dit ook mijn allereerste kreet om hulp is op een forum :P

Ik hoop dat ik hiermee voldoende info heb gegeven, wederom alvast: bvd !

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:25
Boot om te beginnen eens van een live cd en kijk of je wel kunt browsen. Zo weet je zeker of het aan je pc of aan routerinstellingen oid ligt.

[ Voor 7% gewijzigd door asfaloth_arwen op 12-03-2009 11:14 ]

Specs

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:10

BCC

Spyware is er niet vies van om je verkeer over poort 80 ergens anders langs te sturen. Als het met een LiveCD wel allemaal werkt, moet je het in die hoek gaan zoeken denk ik.

[ Voor 33% gewijzigd door BCC op 12-03-2009 11:15 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• __Kevind__
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-08 16:13
Draai eens een scan voor Spyware of virus wat dan ook.

Bij geen resultaat zou ik zeggen probeer eens last known good config tijdens het booten, werk 9 van de 10 keer ;)

[ Voor 31% gewijzigd door __Kevind__ op 12-03-2009 11:22 ]

You all laugh because I'm different - I laugh because you're all the same.

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11 23:07

ReseTTim

Chocolate addicted

waarom niet even een andere DNS server in te voeren? misschien is het gewoon een DNS probleem.

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

BCC schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 11:15:
Spyware is er niet vies van om je verkeer over poort 80 ergens anders langs te sturen. Als het met een LiveCD wel allemaal werkt, moet je het in die hoek gaan zoeken denk ik.
inderdaad heb je al eens een goede spyware prog over je pc heen laten gaan?!?!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga het iig eens proberen met een live cd. Enige suggesties voor wat goede spyware progs hiervoor? Dan kan ik die nu meteen downloaden en later thuis proberen.
Ik zal ook aan mn huisbaas/-genoten info vragen over de router. Dan kan ik meteen checken of het aan de router ligt of aan mn pc.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 11:33:
Ik ga het iig eens proberen met een live cd. Enige suggesties voor wat goede spyware progs hiervoor? Dan kan ik die nu meteen downloaden en later thuis proberen.
Ik zal ook aan mn huisbaas/-genoten info vragen over de router. Dan kan ik meteen checken of het aan de router ligt of aan mn pc.
ik heb wel goede ervaringen met superantispyware

• Towap
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-11 14:43
Verwijder eens je host file: %SystemRoot%\system32\drivers\etc\. Windows maakt wel een nieuwe aan als je probeert te surfen (als je het niet vertrouwd kan je ook de huidige hernoemen). In de default hostfile staat niet meer dan dit:
127.0.0.1 localhost
::1 localhost

[ Voor 28% gewijzigd door Towap op 12-03-2009 11:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
Okeee... M'n pc werkt weer...

Heel raar: gisteravond kwam ik thuis na m'n werk. Ik wilde meteen gaan beginnen met de verschillende oplossingen die ik had gekregen. Ik duw mn pc aan: hij gaat aan, maar ik krijg totaal geen beeld. Hij gaat ook niet uit met 1 kort drukje op de aan/uit-knop terwijl dit wel zou moeten gebeuren als je in de bios bent (of iig de eerste 5-10 sec na het aanzetten).
Ik dacht zelf meteen dat het aan de processor lag of aan het moederbord.. Nja, aan het moederbord sliet ik nog even uit, dus keek ik de processor na. 1e keer dat ik die uit deze kast heb gehaald. Er zat vrijwel géén stof op de fan. Nja, schoongemaakt en weer terug erin gedaan.
En de pc start gewoon weer op !!! Ik krijg wel meteen de 1e keer dat ik het bureaublad zie na 3 sec een bluescreen.. Pc start automatisch overnieuw op en werkt daarna weer volledig normaal :S
Ik heb wel nog Superantispyware laten lopen en een antimalware programma. Die vonden nog resp. 4 en 2 foutjes. Mja, nu werkt alles weer.
Toch bedankt voor alle hulp! Het waren mooie snelle reacties waar ik echt iets aan had :)

(oh ja: topic afgemeld --> alles werkt weer!)

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:58

Saven

Administrator

Wel voor de zekerheid belangrijke dingen backuppen nu :P Als je dat nog niet had gedaan ;)
Pagina: 1