Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Vista] Dubbelklikactie harde schijf doet raar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik dubbelklik op mijn harde schijf, dan heeft hij als hoofdoptie programma installeren of uitvoeren. Dat is nogal irritant en ik wil dat veranderen in verkennen, zoals dat normaal gesproken zou moeten zijn.

Afbeeldingslocatie: http://i720.photobucket.com/albums/ww204/beerbaas/peun.jpg

Bij al mijn andere schijven is "verkennen" dikgedrukt, en dus automatisch de dubbelklikactie. Nu moet ik om mijn harde schijf te openen rechtermuisknop verkennen doen. Ik heb wat rondgeneust in de eigenschappen, maar kon eigenlijk niks vinden.

Deze vraag staat ook nog ergens anders.

Verwijderd

Het ziet ernaar uit dat je Vista gebruikt, dan kan men de functie uitzetten in het configuratie scherm-automatisch opstarten. Welke instellingen je kiest is helemaal de aanjou.

Trouwens, dit is normaal bij Windows dat ie zo reageert, want het is een extern apparaat.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2009 09:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dit is pas sinds een verse install van Vista zo, daarvoor had ie standaard "verkennen" als hoofdactie hoor. In het configuratiescherm kan ik alleen de instellingen van cd's etc. aanpassen.

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08 19:26
Het lijkt erop alsof er een autorun.inf in de root van C staat. Als-ie bestaat: deleten en het probleem zou opgelost moeten zijn.

Dit kan het gevolg zijn van een virusbeestje of een verkeerde kopieer-actie van een CD of DVD.

[ Voor 61% gewijzigd door GraveR op 12-03-2009 11:32 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Lijkt mij ook iets meer kans hebben.

Doe maar eens een goeie scan?
>> BV

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Het gaat niet om z'n C drive maar om z'n externe harddisk (E).

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Kijk dus eens of er bestanden in de root staan (autorun.inf?)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Die staan er niet in, ook niet als ik verborgen bestanden weergegeven heb.

Verwijderd

Topicstarter
Ik verwachtte al niet dat dit een bekend probleem zou zijn, maar zijn er nou echt geen oplossingen voor?
Pagina: 1