Toon posts:

iemand dit al eens gemaakt ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 1 tv, met audio uitgangen natuurlijk en een pc met SB live en 4 boxen..

Nu staat alles zo dat het 1ne set boxen Rechts van de tv staat en het andere set staat Links van de tv.

Nu wil ik dus eigenlijk de kabels van boxen -> pc "onderscheppen" en deze in een schakeling opnemen waarbij ik met het omzetten van een schakelaar de boxen voor pc of tv kan gebruiken. De tv heeft aparte uitgangen voor Links en Rechts dus daar komen dan 2 kabels vandaan, en uit de schakeling moeten ook nog 2 kabels naar mijn pc komen die in stereo zijn.
De 2 kabels van de tv wil ik ieder apart aan 1 (!!) set boxen aansluiten zodat het ene set rechts en het andere set links is.
En ik dus met het omzetten van de schakelaar ze weer voor de pc kan gebruiken maar dan moet elke set met stereo plug naar de pc gaan.

dus :

. (stereo)
. 2 BOXEN 2 BOXEN
. .|............|.
. .|............|.
. ----------------------------
. |. | . . | . | Naar pc
.L-|--+--| . . |---+---|---------1
. |. + |----------0 | 0-+---|---------2
.R-|--+---------------| . | Naar pc
. | . . . . |
. ---------------------------|

Dus, 2 sets boxen, L = Linker kanaal Tv R=Rechter kanaal tv, Naar pc 1&2 zijn 2 stereo kabels+pluggen naar de Sb.
Met de 0 | 0 bedoel ik dat deze kabel achter de andere langs loopt !!
En de +++ zijn de plekken waardat ik dacht een schakelaar neer te zetten.
Maar als ik het zo doe, dan moet ik eerst de schakelaar omhalen die er voor zorgt dat de verbinding met de pc verbroken is, en dan daarna pas de linker schakelaar die de verbinding naar de Tv "open zet" omdat ik anders het output singaal van de tv in de Output poorten van me Sblive krijg en dat lijkt me niet goed.

Heeft iemand een beter idee voor dit probleem ? Of zoiets al eens gemaakt ?

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 08:55
Eeen heel verhaal, en nog begrijp ik er niks van. Ik zal ff een paar oplossingen, zoek zelf maar uit welk probleem erbij hoort :-)

1. Sluit tv aan op line in van je pc. Voordeel: simpel. nadeel: pc moet aanstaan, als je tv geluid wilt afspelen via die boxen.

2. bij de meeste electronica zaken zijn genoeg switsch boxjes te krijgen. neem eens een kijke bij de display, als er 1 bij jou in de buurt zit. Anders weet je vast een andere electronicazaak.

3. Wissel gewoon stekkertjes. iets meer werk dan schakelaars ed. maar wel lekker goedkoop.

Je hebt in je verhaal niet aangegeven wat nou versterkte signalen zijn en welke niet. Komt eruit je tv een lijnsignaal of een versterkt signaal?
Wat voor boxen heb je, van die pc boxjes met ingebouwde versterker. Een fps of aanverwant setje. Of echte boxen met losse versterker? (In laatste geval: Zeur dan niet en gebruik gewoon de keuzeschakelaar van die versterker)

• Steven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-08 09:30
Misschien helpt het als je die tekening in Paint maakt?? :)

Verwijderd

Topicstarter
je 'k weet het rommelig verhaal en toen ik het wou editten om het beter te maken flipte de browser.. :(

Maar ik heb dus 2 extra box aansluitingen op m'n tv, met dezelfde sterkte als naar de gewone boxen van de tv. Nu wil ik Daar op dus mijn boxen aansluiten , nu kan dat via de Line IN wel, maar dan is Links en Rechts verkeerd... mijn boxen staan namenlijk dwars tov de tv :(
En ik wil via schakelaar dus weer kunnen kiezen tussen tv/pc gebruik.
Maar ik ga zometeen ff langs de praxis, want mijn huidige idee moet uitvoerbaar zijn..

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Bij conrad (zoek ergens anders naar vergelijkend spul, want is nogal duur) hebben ze schakelkastjes om tot 12 speakersets (4, 6 en 8 kan ook) aan te sluiten op 1 stereo... Bedoel je dat?

Effe zoeken op [url="http://www.conrad.nl,"]www.conrad.nl,[/url] kost geloof ik iets van 50,- ofzo...

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

Steven werkt bij focus??
Pagina: 1