Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een relatief goedkoop setje oordopjes voor mijn iPod Touch 2G.

Tot nu toe heb ik een setje in-ears gehad, maar mijn oren zijn niet zo gemaakt voor in-ears ;)

Nu heb ik een 3-tal AKG earbuds op het oog, namelijk de volgende:

K 315
Frequency range (Hz-kHz) 17-23
Input impedance (ohms) 32
Sensitivity (dB SPL/V) 126

K 317
Frequency range (Hz-kHz) 17-25
Sensitivity (dB SPL/V) 129

K 319
Frequency range (Hz-kHz) 16-23
Sensitivity (dB SPL/V) 128

Nu zeggen die getallen mij niet zo veel, echter de prijzen wel.
Hoe hoger het type nummer, hoe duurder :P

Welke van de bovenstaande 3 modellen, leveren uiteindelijk het beste geluid?

Hopelijk kan iemand mij wat duidelijkheid geven.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Wat heb je zelf al over deze producten gevonden? Heb je bijvoorbeeld al naar reviews gezocht? Het is niet de bedoeling dat wij alles voor gaan kauwen.

Verwijderd

Topicstarter
RoD schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 13:36:
Wat heb je zelf al over deze producten gevonden? Heb je bijvoorbeeld al naar reviews gezocht? Het is niet de bedoeling dat wij alles voor gaan kauwen.
Over de AKG oordopjes die ik op het oog heb zijn maar weinig reviews te vinden. Je vindt meer 'eigen reviews' van mensen die het alleen maar hebben over "dikke bass" enzo, informatie waar je dus weinig aan hebt.

De meeste informatie zijn ook alleen maar prijzen. Ik wil gewoon weten hoe het met die Frequency Response en dat dB vermogen zit. Heb wel een aantal dingen daar over gevonden, maar wordt daar niet veel wijzer van.

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Nu online
Getalletjes zeggen bij oordopjes niet zo veel. Het geluid wordt niet door de weerstand bepaald, noch door de frequentie range die de oortjes zogenaamd aankunnen. Reviews lezen is de beste optie voor oordopjes, kijk ook op www.head-fi.org/forums voor veel info over ordopjes en koptelefoons.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me