Toon posts:

Netwerk iedere dag rond bepaald tijdstip enorm traag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de volgende vraag.

Bij een klant van ons draait een SBS 2003 server met daarop 3 werkstations XP prof.
Zij maken gebruik van een ERP pakket genaamd Syntess Atrium.
Daarnaast staat er een Norman beveiligingspakket op en wordt er gebruik gemaakt van een online backup programma (mindtime).

Nu is het zo dat iedere dag ergens tussen 17:00 uur en 18:00 uur het netwerk heel erg traag wordt en vaak zelfs vastloopt. Doordat dit op het eind van de dag is vinden zij het niet zo heel dramatisch maar ik wil het toch verholpen hebben omdat er kennelijk dus iets niet goed gaat.

Het volgende heb ik al gedaan:
Gecontroleerd of er een virusscanner, backupsoftware en of automatische updates gaan draaien in het aangegeven tijdsbestek. De logboeken gecontroleerd op fouten en of mogelijke oorzaken.
Daarnaast het ik dingen zoals processorgebruik etc. d.m.v. rapportagemogelijkheden van SBS 2003 in de gaten gehouden. Echter kan ik bij geen van de nagelopen dingen een oorzaak hiervan vinden.

Wie heeft een idee te achterhalen waar het probleem in kan zitten?

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-02 15:59

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

Misschien een packet sniffer aangooien zoals ethereal om eens te kijken wat er nou gebeurd...?

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

Verwijderd

Topicstarter
Nog niet gedaan maar het gelijk even proberen, bedankt voor de tip!

Verwijderd

Topicstarter
Kun je nog aangeven of ik met Ethereal op iets specifieks moet letten?

• Powergrim
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-03 09:07
Zoek rond het tijdstip wat jij aangeeft naar een pakket wat gewoon een absurd aantal keren voorbij komt. Als je dit dan kan terugleiden naar een bepaald pakket weet je waar het probleem licht :).

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:50

Qwerty-273

Meukposter

Verwijderd schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 08:27:
Nu is het zo dat iedere dag ergens tussen 17:00 uur en 18:00 uur het netwerk heel erg traag wordt en vaak zelfs vastloopt.
het netwerk? Dus ook problemen tussen twee werkstations of alleen met connecties naar je SBS machine?
Heb je het probleem ook met twee werkstations dan kan packet sniffing inderdaad meer uitkomst bieden. Heb je het probleem alleen met je SBS machine, dan heeft het wellicht een andere oorzaak. Kijk eens met je performance monitor wat er allemaal gebeurt op die tijden op je machine.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• Rataplan_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-12-2025
als je een managed switch gebruikt kan je die ook laten loggen, en eruit halen waar er dan allemaal traffic is.

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-03 13:06
"het netwerk" is een verzamelnaam waar je vrij weinig mee kan. Probeer eens wat specifieker te zijn. Wat is er precies traag? Doe wat onderzoek naar wat er precies traag wordt.

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:03

BCC

Hangt er een degelijke switch tussen? Goedkope switches vertonen bij veel netwerk verkeer vaak ook erg raar gedrag.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:21

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > NT
Begin idd eens met uitleggen wat er 'traag' word aan het 'netwerk'.

Tijd voor een nieuwe sig..

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:03

BCC

De bitjes gaan langzamer door de kabels :)

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Pagina: 1