Toon posts:

Router voor glasvezel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een Zyxel Prestige 2602R-D1A ADSL2+ modem/router.
En nu is mijn vraag of ik dit met glasvezel wel kan gebruiken? Ik krijg over paar dagen glasvezel.
Zo niet,,

Welke router raden jullie mij aan? Ik wil graag op de 3e verdieping ook goede verbinding hebben. Hij moet een snelle doorvoersnelheid hebben. Welke is de beste router volgens jullie?

Alvast bedankt..

Groetjes Riza

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2025
ADSL2+ is niet hetzelfde als glasvezel. De kans dat dit gaat werken is 0. Wellicht kun je contact op nemen met de leverancier van die glasvezel en hen vragen wat je nodig hebt. Want op deze vraag bestaat geen generiek en toch correct antwoord.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:55
Misschien geen generiek en toch correct antwoord, maar zeker iets om rekening mee te houden is het feit dat een router van €20 in de uitverkoopbak je niet de snelheid gaat geven die je verwacht.

Dit nog afgezien van het feit dat je een wireless router zoekt. Neus eens rond op dd-wrt.com Daar verkopen ze routers die reeds geflashed zijn met custom firmware (onder garantie). Die routers zullen over het algemeen snel genoeg zijn om je glasvezelsnelheden te routeren en ook genoeg vermogen hebben opdat je op de derde verdieping óók nog bereik hebt.

Succes!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:14

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Misschien nuttig om te melden wat je met "glasvezel" bedoelt. Er is even een verschil tussen de 20/2 verbindingen die ze in A'dam aanbieden die dus niet sneller zijn dan ADSL en dus ook geen hoge eisen stellen aan de router, en de 100/100 verbindingen die je o.a. in Nijmegen kunt krijgen en een veel stevigere router vraagt. WAN-to-LAN performance is de spec die je zoekt, en die ga je hoogstwaarschijnlijk niet bij de fabrikant vinden maar in een goede review. Die moet minstens zo hoog zijn als de downloadsnelheid van je internetabo. Vind je upload ook belangrijk: kijk dan ook naar de LAN-to-WAN performance.

Edit:
DD-WRT is absoluut geen garantie voor goede snelheid. Een Linksys WRT54G v2 met DD-WRT kan zo rond de 50Mbit/s routeren. Voor een snelle abo is dat lang niet voldoende.

[ Voor 12% gewijzigd door dion_b op 12-03-2009 00:15 ]

Oslik blyat! Oslik!