Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Xbox 360 slecht beeld.

Pagina: 1
Acties:

• Nvidiagamer
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-05-2023
Beste leden,

Ik heb een probleem met mijn xbox 360 uit 2006 met een component aansluiting. De games zien er slecht uit.
Ik draai de games op hd kwaliteit, op het moment op 1080p op een 42" philips hd ready LCD.

De game zelf ziet er wel goed uit maar pixels zijn gewoon waardeloos. Het lijkt wel alsof deze op 800 x 600 staat ingesteld. Ik weet me geen raad, kan me moeilijk voorstellen dat je perse een full hd moet kopen om optimaal te genieten van je Xbox 360.

Alle info is van harte welkom. :)

Groetjes,
Nvidiagamer

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:29
Kun je ergens in het Xbox menu nog dingen instellen qua beeld? Bij m'n PS2 moet ik eerst instellen dat hij Component uitstuurt, anders krijg ik niet eens beeld als ik een component kabel aansluit, of het is heel slecht.

• painkill
  • Laatst online: 21:10

painkill

Pain(k)(ill)

Ehm..

Het is niet in je op gekomen om een foto te maken? :p

En misschien staat hij wel op breedbeeld in gesteld, of juist niet.

Mijn SNES verzameling!

• Nvidiagamer
  • Laatst online: 20-05-2023
Nee, het enige wat ik bij instellingen kan instellen qua beeld is welke formaat hd, staat nu op 1080p. Het is een wildscreen tv en de mode staat ook op wildscreen maar ik kan het ook naar normaal veranderen maar dan op 480p, hoger wil hij dan namelijk niet gaan.

Edit: trouwens, super voor de snelle reacties! Bedankt! :)

[ Voor 10% gewijzigd door Nvidiagamer op 11-03-2009 23:09 ]

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:29
Kan je TV eigenlijk wel 1080p ontvangen via Component aansluiting? De Xbox 360 doet volgens mij wel 1080p via Component als ik zo vlug even kijk op Google, maar je TV moet het natuurlijk ook pakken.

Laat maar, hij staat al op 1080p lees ik in je startpost :)

[ Voor 15% gewijzigd door ThinkPad op 11-03-2009 23:18 ]

• FulmeN
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:57
en wanneer je hem op 720p zet je hebt immers een hd ready tv en geen fullhd

Verwijderd

Component is toch alleen gescheiden Rood Groen en blauw?

Zover ik weet moet je voor 720p/1080p toch echt een HDMI kabel hebben. Het verbaasde mij ook al de barre slechte kwaliteit op een composietkabel op mijn HD-tv, maar goed dan vraag je er ook om. :P

Verwijderd

je zegt dat je een HD ready scherm hebt, maar je geeft 1080p door? probeer 1080i of 720p eens in te stellen in je Xbox-instellingen.

@ Jism: Component is inderdaad Red Blue Green, maar omdat het over 3 kanalen (kabels) gaat ipv 2 (s-video ) of 1 (composiet) krijg je er wel de volle 1080p uit als je apparaten het toelaten.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2009 23:26 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 23:19:
Component is toch alleen gescheiden Rood Groen en blauw?

Zover ik weet moet je voor 720p/1080p toch echt een HDMI kabel hebben. Het verbaasde mij ook al de barre slechte kwaliteit op een composietkabel op mijn HD-tv, maar goed dan vraag je er ook om. :P.
Component is volwaardige HD. Het is GEEN rgb maar YCbCr, en is qua beeldkwaliteit gelijkwaardig aan HDMI. Het verschil zit hem in analoog/digitaal en de paranoide beveiliging op hdmi ;)

@ts: Kan je op je televisie zelf zien wat voor signaal hij binnenkrijgt? Wat is de native resolutie van je televisie? Het kan zijn dat je televisie de beelden slecht scaled.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2009 10:47 ]

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-11 16:54

E-Vix

Nu met sneeuw!

Heb je de schakelaar op de stekker van je kabel wel op HD gezet? Anders spuugt hij maar een SD signaal uit. De schakelaar zit op het blok dat je achter in je Xbox steekt. En sowieso kan een HD-Ready tv maar tot 720p aan (wat al eerder vermeld is). Als je er boven of er onder gaat zitten dan moet hij up of downscalen, en sommige tv's zijn daar gewoon slecht in.

Ik neem aan dat je hem overigens wel met de 3 gekleurde (rood, groen, blauw) tulp aansluitingen (component) aangesloten hebt, en niet met die ene gele (composiet)? Want dan krijg je inderdaad alleen SD beeld.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• painkill
  • Laatst online: 21:10

painkill

Pain(k)(ill)

[b][message=31626459,noline]

Ik neem aan dat je hem overigens wel met de 3 gekleurde (rood, groen, blauw) tulp aansluitingen (component) aangesloten hebt, en niet met die ene gele (composiet)? Want dan krijg je inderdaad alleen SD beeld.
De HD stekkers van de xbox360 heeft 6 stekkers, 2 voor het geluid (rood wit), en de andere 4 voor HD beeld.
Als je alleen de Gele stekker gebruikt dan heb je een SD beeld.

Mijn SNES verzameling!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
E-Vix schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 10:53:
En sowieso kan een HD-Ready tv maar tot 720p aan
Je bedoelt 720p weergeven. Volgens mij was juist het punt van HD ready dat ze ready zijn voor 'echt' HD materiaal, dus dat ze in ieder geval 1080i accepteren.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

E-Vix schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 10:53:
Heb je de schakelaar op de stekker van je kabel wel op HD gezet? Anders spuugt hij maar een SD signaal uit. De schakelaar zit op het blok dat je achter in je Xbox steekt. En sowieso kan een HD-Ready tv maar tot 720p aan (wat al eerder vermeld is). Als je er boven of er onder gaat zitten dan moet hij up of downscalen, en sommige tv's zijn daar gewoon slecht in.

Hier dacht ik ook direct aan, simpelweg schakelaar op de output-connector..

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-11 16:54

E-Vix

Nu met sneeuw!

painkill schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 12:06:
[...]

De HD stekkers van de xbox360 heeft 6 stekkers, 2 voor het geluid (rood wit), en de andere 4 voor HD beeld.
Als je alleen de Gele stekker gebruikt dan heb je een SD beeld.
Nee... 3 voor HD beeld en 1 voor SD beeld. Als je er 4 tegelijk aansluit, dan heb je kans dat je TV hem alsnog alleen maar op SD beeld pakt als die toevallig composiet voorrang geeft op component.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Pagina: 1