Ik ben bezig een scritp voor Dovecot om te bouwen vanuit een Courier script. De reden waarom ik dit doe is omdat ik zelf vind dat Dovecot veel flexibeler, stabieler en sneller en... etc etc is dan Courier.
Wat het courier script doet is dat het kijkt naar de user cq domeinnaam en daar actie op uit haalt.
waar de bytes: $bytes = $2
Een willekeurige maillog regel waar dit script op reageert is
nu zou "retr=2945" $2 moeten zijn volgens mij, alleen krijg ik niet helemaal duidelijk hoe de ifstatement dit doet.
Een regel van Dovecot is overigens heel anders:
Gezien de courier code zou ik zeggen voor Dovecot:
Ik kom alleen niet helemaal uit dit stuk code. Ik begrijp dat je de regel bouwt uit de variabelen user en ik denk dat domain ook bruikbaar is. Echter gaat het $2 zeker niet goed komen zo.
Kan iemand wat toelichting op dit stuk code geven voor wat extra duidelijkheid ? Ik wil namelijk proberen de IMAP versie volledig zelf te kunnen doen
Wat het courier script doet is dat het kijkt naar de user cq domeinnaam en daar actie op uit haalt.
code:
1
| if (/courierpop3login: LOGOUT.+user=.+?@(.+?), .*retr=(\d+).*/) |
waar de bytes: $bytes = $2
Een willekeurige maillog regel waar dit script op reageert is
code:
1
| Feb 13 07:03:52 ubuntu-server61 courierpop3login: LOGOUT, user=bspratt, ip=[::ffff:192.168.10.2], top=0, retr=2945, rcvd=34, sent=3154, time=0 |
nu zou "retr=2945" $2 moeten zijn volgens mij, alleen krijg ik niet helemaal duidelijk hoe de ifstatement dit doet.
Een regel van Dovecot is overigens heel anders:
code:
1
| dovecot: POP3(info@domein.tld): Disconnected: Logged out top=0/0, retr=0/0, del=0/133, size=338370 |
Gezien de courier code zou ik zeggen voor Dovecot:
code:
1
| if (/dovecot: POP3(.+user=.+?@(.+domain)): Disconnected: Logged out .*retr=(\d+).*/) |
Ik kom alleen niet helemaal uit dit stuk code. Ik begrijp dat je de regel bouwt uit de variabelen user en ik denk dat domain ook bruikbaar is. Echter gaat het $2 zeker niet goed komen zo.
Kan iemand wat toelichting op dit stuk code geven voor wat extra duidelijkheid ? Ik wil namelijk proberen de IMAP versie volledig zelf te kunnen doen