[Profetie] De Laatste Dagen...?

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• traviandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-03-2025
Ik ben een Christen. Ik geloof dat wij leven in wat de Bijbel 'de laatste dagen' noemt.
De Bijbel waarschuwt ook flink voor deze laatste dagen, er staan een aantal dingen in de Bijbel die aangeven wat de kenmerken van deze laatste dagen zijn. Ik zal er een paar opnoemen:

(1) Over de eindtijd in het laatste boek van de Bijbel: Alle mensen zullen een merkteken aan de rechthand of aan het voorhoofd ontvangen. Zonder dit merkteken is het niet mogelijk om iets te kopen of te verkopen. (Openbaring 13 vers 16) Hier is niet zoveel fantasie voor nodig. Deze tekst is zo'n 2000 jaar oud, in een tijd waarin ze geen idee hadden wat dit kon betekenen. Nu heeft het nauwlijks uitleg nodig.

(2) Openbaring heeft het ook over 'weeën'. Vervelende gebeurtenissen die elkaar steeds sneller zullen opvolgen opvolgen. Er worden er een aantal genoemd zoals oorlogen en pestilentien. Het meest opvallende zijn de aardbevingen, die volgens de Bijbel duidden op de eindtijd - een naderend onheil. Aardbevingen zijn nu bijna dagelijks nieuws.

(3) Europa verenigt zich. Het is opvallend om te zien dat de vorm van Europa akelig veel lijkt op het oude Romeinse rijk. De Bijbel spreekt over een koninkrijk 'dat is, het verdwijnt, en het is er weer'. Dit is het laatste koninkrijk. In verschillende plaatsten in de Bijbel staan teksten die sterk duidden op de huidige situatie in Europa. Een voorbeeld, opgeschreven door de profeet Daniël terwijl hij werkte aan het hof van de Babylonische koning Nebukadnezar. Deze koning had een droom. Hij droomde van een beeld met een gouden hoofd, een zilveren borst, dijen van koper, benen van ijzer, voeten van ijzer gemengd met leem. Daniel legt Nebukadnezar uit dat het Babylonische Rijk het gouden hoofd is. De rest van de koninkrijken moeten nog komen. Ze staan allemaal vrij gedetailleerd omschreven in de teksten van Daniël. Al deze koninkrijken zijn weer te vinden in de geschiedenis, behalve de laatste, de voeten. Je ziet dat een deel van de ijzeren benen (het Romeinse rijk) terugkomt in de voeten, ijzer gemengd met leem (Europa?). De droom eindigd met een steen die 'vanzelf' losraakt, er komen geen mensenhanden aan te pas. De steen rolt van een berg en raakt het beeld bij de voeten. Het beeld stort in en wordt tot stof vermalen... klinkt allemaal wat vreemd en ver gezocht. Maar ik ben er zeker van dat deze teksten absoluut waar zijn. Onzin? Toch wel toevallig dat er een paar weken geleden in bijna iedere Nederlandse krant een artikel stond met de kop: "Europa: Een beeld op lemen voeten".
De hele droom + uitlegging kun je lezen in de Bijbel, Daniël 2. Ik daag je uit om dat te doen.

Nog een paar opvallende dingen in deze tijd:
- Het internet, eenheid, mogelijkheid tot totale controle (Openbaring 13 vers 8)
- Bijna niemand geloofd meer in God, en al helemaal niet meer in Jezus Christus.
- De onrust in Jeruzalem. (Openbaring 18, en een dozijn andere teksten)

Er zijn echt nog veel meer profetiën die ik hier niet allemaal kan opsommen. Ik ben nieuwsgierig hoe jullie hier over denken. Ik ben er echt 100% zeker van dat de Bijbel waar is en ons waarschuwd. Het probleem met veel mensen is dat ze dit totaal niet serieus nemen, en geen enkele moeite nemen om dit te onderzoeken.

Want ALS het achteraf waar blijkt te zijn dan ben je te laat, en is er geen weg meer terug... ;(

je had het immers kunnen weten; het stond allemaal op papier.

Verwijderd

Ik kan ook op papier zetten dat de wereld morgen vergaat tenzij je geld op mijn bankrekening stort, ga je dat dan ook doen?

• mr_fragle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-01 12:32

mr_fragle

Don't forget the guide

sorry geloof het niet, vind het wel interessant. Er was ook een boek (misschien de bijbel) en als je die las als een puzzel (weet je wel dat je in een veld van letters de woorden moet zoeken) en daar stonden alle belangrijke gebeurtenissen in. Moord kennedy, golf-oorlog, WOII, ect.
Dat boek was trouwens de hebreeuwse bijbel. best wel interessant.

And now the most interresting part of deze grot

• traviandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-03-2025
Klopt, we hebben het over hetzelfde boek.

Dit is ook echt heel interessant. De Joden geloven alleen in het eerste gedeelte van de Bijbel (het Oude Testament). Daar belooft God dat Hij de messias, een redder zal sturen. De Christenen geloven dat dit Jezus Christus is, de Joden verwerpen dit, en wachten nog steeds op de Messias.

Hoe zou God het Joodse volk kunnen overtuigen dat Jezus Christus echt de Messias is? Als ze de naam van 'Jezus' letterlijk in de teksten kunnen vinden die zij geloven. En dat heeft God gedaan, alleen versleuteld, tot de laatste dagen. Nu dus...

Follow link:
http://www.ask.ne.jp/~remnant/biblecod.htm

De naam van Jezus staat dus heel vaak in het oude gedeelte van de Bijbel 'gecodeerd'. Toeval?

Verwijderd

Het feit dat er over de hele wereld ontelbare geloven zijn die elk hun begin en eindtijd ideeen hebben is voor mij bewijs genoeg dat het onzin is.

Verwijderd

Waarom zou zo'n eindtijd negatief zijn?
Misschien komt er wel een paradijs op aarde.

Ik zie flink wat POSITIEVE ontwikkelingen tegenwoordig... mensen ontwikkelen, worden geestelijk rijker. Dat gaat vaak gepaard met mentale labiliteit, maar het uiteindelijke resultaat is volgens mij toch echt positief...

/me gelooft in een leven in volkomen liefde

offtopic:
Voor de duidelijkheid, leven hoeft volgens mij niet eens in materie te bestaan... Ik geloof dat mensen een lichaam en een ziel hebben, als je dat lichaam wegneemt, waar heb je dan nog 3d space voor nodig? :D

Verwijderd

x-files totally kicks ass:P

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Op maandag 26 februari 2001 20:55 schreef traviandus het volgende:
(1) Over de eindtijd in het laatste boek van de Bijbel: Alle mensen zullen een merkteken aan de rechthand of aan het voorhoofd ontvangen. Zonder dit merkteken is het niet mogelijk om iets te kopen of te verkopen. (Openbaring 13 vers 16) Hier is niet zoveel fantasie voor nodig. Deze tekst is zo'n 2000 jaar oud, in een tijd waarin ze geen idee hadden wat dit kon betekenen. Nu heeft het nauwlijks uitleg nodig.
Zijn jullie dan zo slim of ben ik nou zo dom, ik snap er niets van...:?
Een onder de huid aangebrachte chipknip?
Een persoonlijk door God getatoeeerde pincode op je voorhoofd?
Een stel handboeien en een donkere bril?
Verlicht mij please!

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

• -=Confuzer=-
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-08-2024

-=Confuzer=-

My judgement rulez

Ik snap hem ook niet blobber...

Het lijkt een beetje op een horoscoop, huidt het maar lekker breed, dan is het altijd goed...

Tevens beweer je dat aardbevingen nu meer voorkomen dan vroeger, OMDAT ZE MEER IN HET NIEUWS ZIJN...

(I rest my case)

The fact that a believer is happier than a sceptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one.The happiness of credulity is a cheap and dangerous quality.-Quis custodiet ipsos custodes Diadem?Ik ook met zonnebril

• Frenzy
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-12-2025
Ben jij dat die elke week die briefjes in mijn deur doet met de tekst "Dr. Traviani waarschuwt u voor toekomst", of "Prof. Tridavinus, geneest u van al uw kwalen"
:P

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Er staat ook vast wel ergens iets over kudden die ziek worden-->BSE,M&KZ you name it...
Maar al die profetieen zijn inderdaad altijd ACHTERAF waar.

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Verwijderd

er staat ook dat armageddon komt als een dief in de nacht

op een moment dat wij het niet verwachten..

heeft imho dan geen zin om je druk te maken over voortekenen

Verwijderd

- Het internet, eenheid, mogelijkheid tot totale controle (Openbaring 13 vers 8)
communisme...
- Bijna niemand geloofd meer in God, en al helemaal niet meer in Jezus Christus.
hoe zou dat nou komen....
kan je me een tijd noemen waarin geen onrust was in jeruzalem?
Er zijn echt nog veel meer profetiën die ik hier niet allemaal kan opsommen. Ik ben nieuwsgierig hoe jullie hier over denken. Ik ben er echt 100% zeker van dat de Bijbel waar is en ons waarschuwd. Het probleem met veel mensen is dat ze dit totaal niet serieus nemen, en geen enkele moeite nemen om dit te onderzoeken.
het probleem is ook dat er zoveel profetien niet zijn uitgekomen dat het niet (meer) geloofwaardig overkomt.
Want ALS het achteraf waar blijkt te zijn dan ben je te laat, en is er geen weg meer terug... ;(
waarvoor is men te laat dan?
als het gebeurt, dan gebeurt het....

ik zeg maar zo: als de wereld vergaat, ben ik er wel even bij om het mee te maken. Dood ga je toch. Je zal toch een dag eerder overlijden en dat spektakel moeten missen ;)

• Elvhenk
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:41

Elvhenk

Madam Mikmak

Tip Pooh: IEDEREEN is bij de laatste dag, hoor, dus je mist niks! >:)

Ye of little faith: http://www.av1611.org/hell.html ;)

• Sassie
  • Laatst online: 27-01 20:32
Er zijn inderdaad zoveel profetieen, dat je echt niet meer weet welke je moet geloven of niet... en met veel gevis kun je er achteraf altijd wel iets uithalen (denk aan nostradamus) maar in de toekomst kijken dat kan niemand (en waarschijnlijk zou je er snel weer vanaf willen als je het kon).

Maar goed de mens is zijn wereld wel aan het verkloten, dus als er inderdaad een hogere macht is, dan zou deze best wel een keer in mogen grijpen van mij.

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-01 13:31

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Ye of little faith? O, daar hoor ik vast ook bij, ff kijken...

O nee! Dus dat staat mij te wachten! Nee, nu ga ik me echt onmiddellijk bekeren. Ongelooflijk, wat is die gast dom. |:(

Het koele van profetie-en is dat je ze altijd zo kan interpreteren dat ze uit gekomen lijken te zijn. Hoewel, soms ook niet. Zo staat ergens in de Bijbel dat Damascus verwoest zal worden. Damascus is zo ongeveer de enige stad uit de hele oudheid die nooit verwoest is. :P

Een kleine lijst met niet uitgekomen prefetie-en uit de Bijbel:
1. According to Ge 2:17, Adam will die the same day that he eats the fruit, but that did not come about, since, according to Ge 5:5, Adam lived to age 930. [Note that the same Hebrew word for "die" is used as elsewhere in the Old Testament, standing for physical death.]

2. According to Ge 4:12,14, Cain will be a fugitive and a vagabond, and constantly subject to assassination, but that did not come about, for, according to Ge 4:16-17, Cain had a wife and family, and lived in the same area all his life, and built a city.

3. According to Jos 17:17-18, Ephraim and Manasseh will drive out the Canaanites, but according to Jg 1:27-29, they did not drive out the Canaanites.

4. Jer 34:5 prophesied that Zedekiah will die in peace, but according to 2Ki 25:7 and Jer 52:10-11, that did not happen. Instead, he saw his sons killed, was carried off in chains, blinded, and eventually died in prison.

5. Am 7:17 prophesied that Amaziah's sons will die by the sword, but according to 2Ch 26:1,21, Amaziah's son Uzziah died of leprosy.

6. According to Jon 3:4, Nineveh will be overthrown in 40 days, but then God changed his mind about having Nineveh overthrown. (See Jon 3:10.)

7. According to Mt 12:40, Christ will be buried for three nights, but he died on a Friday and by Sunday the tomb was empty. Between Friday and Sunday, there are just two nights, not three.

8. According to Mt 19:28 and Lu 22:30, all 12 disciples will sit on 12 thrones as judges. But actually, not all 12 disciples could reign, for Judas, who was one of them, was excluded. (See Mt 26:24-25.)

9. In Mt 26:34 and Lu 22:34, it is prophesied that before the cock crows, Peter will deny Jesus three times, but according to Mk 14:66-68, Peter denied Jesus only once before the cock crowed.

10. According to Lu 23:43, the thief will be with Christ in paradise on that very day. But Christ's body was buried that day and, according to Ac 2:27,31, his soul went to hell, not to paradise.

More will be said about Biblical contradictions in Sections D.4 and D.5, below. Some other examples that are a little more like unfulfilled prophecies are the following.

11. According to Ge 15:18, 17:3,8, and Dt 1:7-8, Abraham's descendants will own all the land between the Nile River and the Euphrates River, but it never happened: they never owned all that land. God broke his promise, as conceded in Ac 7:5 and Heb 11:13.

12. According to Ge 49:13, the tribe of Zebulun will dwell at a seashore, but, instead, as may be gathered from various later verses as well as extra-Biblical sources, they dwelled inland, not at any seashore.

13. According to Jos 8:28, the city of Ai will be destroyed forever. In actuality, Ai did have later inhabitants. (See Ezr 2:1,28 and Ne 7:32.)

But these still look a little bit like Biblical contradictions. I think the very best examples of unfulfilled prophecies are ones like the following.

14. According to Ex 3:8, the Israelites will live in a large land, flowing with milk and honey, and according to 2Sa 7:10, they will not be disturbed anymore, but as a matter of historical fact Israel (and vicinity) has been a relatively small and mostly barren land, and the Israelites have been continually harassed from all sides.

15. Many verses prophesy that the throne of David will endure forever and that there will never be a time without a man upon that throne. But in point of historical fact, the Davidic line of kings ended with Zedekiah. 450 yrs. later, the Maccabeans had a brief reign. But for 2000 years, there has been no Davidic king.

16. According to Isa 14:23, Babylon will become wet, but that never happened. According to Jer 51:36, Babylon will become totally dry, but that never happened either. According to other verses, [11] Babylon will never be inhabited by people again, but in fact Babylon has been continually inhabited by people since that time. [Note 1Pe 5:13.] It is now part of Iraq.

17. According to Isa 17:1, Damascus will be destroyed, but in fact Damascus is one of the few ancient cities that has never been destroyed. [The fact that so many were destroyed makes prophecies of the future destruction of ancient cities rather unremarkable.] If Isaiah had predicted that Damascus would never be destroyed, then that would have been remarkable.

18. According to Isa 19:5, Eze 30:12, and Zec 10:11, the Nile River will dry up, and according to Eze 29:9-12, Egypt will become desolate for 40 years, with no man or animal passing through it and with all Egyptians dispersed, but as a matter of fact the Nile River has never dried up and in the whole history of Egypt no such calamitous events have ever occurred.

19. According to Isa 19:18, five Egyptian cities will speak the language of Canaan, but linguists and archeologists assure us that no Egyptian cities have ever spoken the language of Canaan.

20. According to Isa 29:17, Lebanon will become a fruitful field, but that has never happened to Lebanon!

21. According to Isa 34:9-10, Edom (the land between the Dead Sea and Gulf of Aqaba) will become burning pitch: no one will ever pass through it again. But in truth that has never happened to Edom. People have passed through it for thousands of years.

22. According to Isa 52:1, the uncircumcised and unclean will never enter Jerusalem, but in fact such people have continually entered Jerusalem for thousands of years.

23. According to Jer 42:17, Jews who choose to live in Egypt will all die and leave no remnant. But history shows that Jews continued to live there for centuries, later establishing a cultural center at Alexandria.

24. Zep 3:13 prophesied that the remnant of Israel will not sin or lie or be afraid, but in truth they were never so moral nor so fearless.

25. Many verses [12] prophesy that Christ's second coming will occur soon. Some of them specifically say that it will be within his listeners' lifetime, i.e., before that generation (there with Jesus) passes away. But in truth more than 19 centuries have elapsed since then and the event still has not occurred. Of all the examples of unfulfilled prophecies, this one strikes me as the one that is clearest and most powerful.

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

Verwijderd

(3) Europa verenigt zich. Het is opvallend om te zien dat de vorm van Europa akelig veel lijkt op het oude Romeinse rijk. De Bijbel spreekt over een koninkrijk 'dat is, het verdwijnt, en het is er weer'. Dit is het laatste koninkrijk. In verschillende plaatsten in de Bijbel staan teksten die sterk duidden op de huidige situatie in Europa. Een voorbeeld, opgeschreven door de profeet Daniël terwijl hij werkte aan het hof van de Babylonische koning Nebukadnezar. Deze koning had een droom. Hij droomde van een beeld met een gouden hoofd, een zilveren borst, dijen van koper, benen van ijzer, voeten van ijzer gemengd met leem. Daniel legt Nebukadnezar uit dat het Babylonische Rijk het gouden hoofd is. De rest van de koninkrijken moeten nog komen. Ze staan allemaal vrij gedetailleerd omschreven in de teksten van Daniël. Al deze koninkrijken zijn weer te vinden in de geschiedenis, behalve de laatste, de voeten. Je ziet dat een deel van de ijzeren benen (het Romeinse rijk) terugkomt in de voeten, ijzer gemengd met leem (Europa?). De droom eindigd met een steen die 'vanzelf' losraakt, er komen geen mensenhanden aan te pas. De steen rolt van een berg en raakt het beeld bij de voeten. Het beeld stort in en wordt tot stof vermalen... klinkt allemaal wat vreemd en ver gezocht. Maar ik ben er zeker van dat deze teksten absoluut waar zijn. Onzin? Toch wel toevallig dat er een paar weken geleden in bijna iedere Nederlandse krant een artikel stond met de kop: "Europa: Een beeld op lemen voeten".
De hele droom + uitlegging kun je lezen in de Bijbel, Daniël 2. Ik daag je uit om dat te doen.

Ik ben een Christen. Ik geloof dat wij leven in wat de Bijbel 'de laatste dagen' noemt.
De Bijbel waarschuwt ook flink voor deze laatste dagen, er staan een aantal dingen in de Bijbel die aangeven wat de kenmerken van deze laatste dagen zijn. Ik zal er een paar opnoemen:

(2) Openbaring heeft het ook over 'weeën'. Vervelende gebeurtenissen die elkaar steeds sneller zullen opvolgen opvolgen. Er worden er een aantal genoemd zoals oorlogen en pestilentien. Het meest opvallende zijn de aardbevingen, die volgens de Bijbel duidden op de eindtijd - een naderend onheil. Aardbevingen zijn nu bijna dagelijks nieuws.

Jouw hele redenering heeft een Erik von Daniken manier. Jij ziet verbanden die er niet zijn. En het feit dat je er 100% procent zeker van bent duidt op een geloof in plaats van een logische redenatie.

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-01 13:57
25. Many verses [12] prophesy that Christ's second coming will occur soon. Some of them specifically say that it will be within his listeners' lifetime, i.e., before that generation (there with Jesus) passes away. But in truth more than 19 centuries have elapsed since then and the event still has not occurred. Of all the examples of unfulfilled prophecies, this one strikes me as the one that is clearest and most powerful.
Om met nietsches worden te spreken:
Mooi gelogen, leeuw.
Ik zie flink wat POSITIEVE ontwikkelingen tegenwoordig... mensen ontwikkelen, worden geestelijk rijker. Dat gaat vaak gepaard met mentale labiliteit, maar het uiteindelijke resultaat is volgens mij toch echt positief...
Hmmz vind ik wel tegenvallen allemaal. Ik verbaas me er elke dag weer over hoeveel banale mensen er eigenlijk in deze wereld leven, en naar m'n gevoel worden dat er steeds meer.

• GaiusBertus
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-07-2022

GaiusBertus

aka Gajes

Volgens mij kan iedereen zo een profetie opstellen die uit komt, gewoon lekker vaag en dubbelzinnig lullen. Heb het nooit over jaartallen, noem nooit namen en zorg ervoor dat je elke zin als een metafoor kan zien.

Bijv: "En een machtig zwaargewicht zal bezwijken..." Het zwaargewicht kan een belangrijke dictator zijn die ten val komt, of een groot land dat wordt veroverd, of misschien is het de dollar die keldert. Wellicht is het gewoon een dikke vent die van de trap valt of zo :)

Maar goed, dat profetien onzin zijn houdt natuurlijk niet in dat ze niet leuk zijn...
BLOOD & THUNDER PROPHET: ...And the bezan shall be huge and black, and the eyes thereof red with the blood of living creatures, and the whore of Babylon shall ride forth on a three-headed serpent, and throughout the lands, there'll be a great rubbing of parts. Yeeah...

FALSE PROPHET: ...For the demon shall bear a nine-bladed sword. Nine-bladed! Not two or five or seven, but nine, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...

BORING PROPHET: ...Obadiah, his servants. There shall, in that time, be rumours of things going astray, erm, and there shall be a great confusion as to where things really are, and nobody will really know where lieth those little things wi-- with the sort of raffia work base that has an attachment. At this time, a friend shall lose his friend's hammer and the young shall not know where lieth the things possessed by their fathers that their fathers put there only just the night before, about eight o'clock. Yea, it is written in the book of Cyril that, in that time, shall the third one...
Monty Python's Life of Brian ;)

Yeah well, that's just, ya know, like, your opinion, man.

• Elvhenk
  • Laatst online: 09:41

Elvhenk

Madam Mikmak

Ik verbaas me er elke dag weer over hoeveel banale mensen er eigenlijk in deze wereld leven, en naar m'n gevoel worden dat er steeds meer.
Volgens mij is dat een misvatting; dom, banaal, achterbaks, manipulatief, laag bij de gronds etc. is van alle tijden en in ongeveer gelijke hoeveelheden ook.

Verwijderd

Op dinsdag 27 februari 2001 11:53 schreef morgoth het volgende:

[..]

Om met nietsches worden te spreken:
Mooi gelogen, leeuw.
[..]

Hmmz vind ik wel tegenvallen allemaal. Ik verbaas me er elke dag weer over hoeveel banale mensen er eigenlijk in deze wereld leven, en naar m'n gevoel worden dat er steeds meer.
Was het niet nietsches die zei God is dood? Volgens mij is hij nu dood en God niet ;)

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-01 13:31

Lord Daemon

Die Seele die liebt

God is niet dood, want hij heeft nooit geleefd. Nietzsche is dood maar koel. Wat wil je nog meer?

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

Verwijderd

Ik snap niet waarom gelovigen simpelweg hun aangeleerde geloof over kunnen nemen. Als je wat ouder wordt ga je toch nadenken. En als je nadenkt dan kom je er vanzelf achter dat het hele godsidee onzin is. Of op z'n minst zeer onwaarschijnlijk, ondoordacht, en vol gaten. Wat ik hier merk is dat gelovigen alleen maar theorieën en ideeën van anderen afkraken zonder zelf met bewijzen te komen dat er een god bestaat. Dit irriteert mij.

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Op dinsdag 27 februari 2001 22:55 schreef JimmyT het volgende:
Ik snap niet waarom gelovigen simpelweg hun aangeleerde geloof over kunnen nemen. Als je wat ouder wordt ga je toch nadenken. En als je nadenkt dan kom je er vanzelf achter dat het hele godsidee onzin is. Of op z'n minst zeer onwaarschijnlijk, ondoordacht, en vol gaten. Wat ik hier merk is dat gelovigen alleen maar theorieën en ideeën van anderen afkraken zonder zelf met bewijzen te komen dat er een god bestaat. Dit irriteert mij.
klein nuance verschil aanbregen
dit is een persoonlijke mening vermoed ik dus voordat er mensen gaan flamen, niet nodig

maar voor de rest, ach ik snap eerlijk gezegd niet waarom menser er zo zwaar aan tillen, maar dat zal wel aan mij liggen

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Verwijderd

Dat was niet als een flame bedoeld. Maar ik hoop dat mensen die geloven nu eindelijk eens argumenten voor hun gelijk geven anders dan 'het staat in de bijbel'.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:17

Wildfire

Joy to the world!

...

...

Wat betreft punt 1: hoezo nauwelijks uitleg? Absoluut niemand heeft ook maar enig idee waar jij op doelt!!!

En dat "het stond op papier" gedoe is natuurlijk je reinste onzin. Ik kan ook vanalles op papier zetten, maar dan is het nog niet automatisch waar... (was het maar, dan zou ik nu een paar miljoen op de bank hebben staan >:))

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Op woensdag 28 februari 2001 10:58 schreef JimmyT het volgende:
Dat was niet als een flame bedoeld.
dat weet ik, daarom zette ik het er ook bij,

maar als een discussie over geloof gaat kan het nogal snel uit de spuitgaten lopen dus daarom :)

maar als je de voorspellingen moet geloven had de aarde al een paar honderd keer moeten vergaan.

nee hoor ik zie het allemaal wel

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Verwijderd

Waar maken we ons druk over? Als God wel bestaat en de aarde gaat naar de knoppen, ontvangen sowieso alleen de aanbbidders van het Beest (De duivel??) het 666-merkteken.. lees ook hier:

(And he causeth all, both small and great, rich and poor, free and bond, to receive a MARK in their right hand, or in their foreheads:
And that no man might buy or sell, save he that had the MARK, or the name of the beast, or the number of his name.
Here is wisdom. Let him that hath understanding count the number of the beast: for it is the number of a man; and his number is Six hundred threescore and six. Rev. 13:16-18
)
Bron: hier..

De rest van de wereld vergaat in een beweging van God's Hand en zal sterven. Einde.

Bestaat God niet, dan gebeurt er niks.. en leef ik nog 80 jaar ofzo. We merken het vanzelf..of niet.. Maar het lijkt me echt een schitterend moment de hemel te zien opensplijten en God's Toorn op ons zien neerdalen..Klinkt raar, maar ja, als het zover is, dan doe je er toch niks tegen..:)

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-01 13:57
mwah als de god uit de bijbel bestaat en je gelooft niet dat jezus christus voor jou zonden gestorven is aan het kruis blabla dan kom je gewoon in de hel hoor, wees niet bang.

'Velen zijn geroepen maar weinigen uitverkoren'
Volgens mij is dat een misvatting; dom, banaal, achterbaks, manipulatief, laag bij de gronds etc. is van alle tijden en in ongeveer gelijke hoeveelheden ook.
Komt waarschijnlijk doordat ik steeds meer mensen leer kennen :)

Verwijderd

Effe een kleine opmerking tussendoor... Ik ben dus zelf niet gelovig maar mijn vriendin wel en we respecteren elkaar voor het wel of niet hebben van een geloof.
Ik heb namelijk met mun vriendin wel eens een discussie over het geloof en over de bijbel. Nou vraag ik me af hoe jullie er over denken.
De bijbel is geschreven maar door WIE is de bijbel geschreven? Door God? Kan ik me niet voorstellen. Een boek kun je pas schrijven wanneer je zelf in staat bent om te leven. En als je leeft kun je waarschijnlijk ook de mogelijkheid hebben om te leren lezen en schrijven. En als je kunt schrijven dan kun je ook een bijbel schrijven. Hoe kan het dan zo zijn dat als iemand ooit eens een bijbel heeft geschreven dat er dan nu nog gelovige mensen zijn die zeggen, "alles wat in de bijbel staat daar valt niet over te discussieren want het is gewoon waar"?
En dat is dus iets waar ik mij ontzettend aan kan ergeren. Gelovige mensen zeggen dus en geloven dus ook dat er alleen maar leven is op aarde omdat God de aarde heeft geschapen...Volgens mij vallen alle gelovigen in een figuurlijk diep gat wanneer er gezegd word dat er op een stuk meteoriet resten zijn gevonden van leven op Mars.
Dan is er toch al bewijs genoeg dat God de aarde niet heeft geschapen dus heeft de bijbel ongelijk dus heeft de bijbel ook ongelijk over het vergaan van de aarde....

I rest my case because my fingertips are turning bleu...

• Unicorn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-04-2024

Unicorn

rogue soeper

Over de eindtijd in het laatste boek van de Bijbel: Alle mensen zullen een merkteken aan de rechthand of aan het voorhoofd ontvangen.
Dat zie ik nog niet zo snel gebeuren. Vaak spreekt men wel van onderhuidse chips voor identificatie, maar deze zullen dan eerder in de arm of tussen de schouderbladen geplant worden. In ieder geval zal 1 chip genoeg zijn, twee lijkt me overdreven. Het enige merkteken dat ik ken wat op het voorhoofd wordt gedragen, is de Hindoe-stip. Sommige vrouwen daar schilderen ook "merktekens" op hun handen met henna. Maar die cultuur is niet bepaald nieuw.
Aardbevingen zijn nu bijna dagelijks nieuws.
Klopt, maar komen gemiddeld genomen niet vaker voor dan gebruikelijk. Het kan van jaar tot jaar en decennium tot decennium verschillen, natuurlijk, maar dat maakt het alleen onregelmatig, niet vaker.
Toch wel toevallig dat er een paar weken geleden in bijna iedere Nederlandse krant een artikel stond met de kop: "Europa: Een beeld op lemen voeten".
Niet echt toevallig, waarschijnlijk zijn er meer mensen zich bewust van de symboliek uit Daniël. (Misschien dat je met wat graafwerk soortgelijke uitspraken kunt vinden over de Verenigde Staten en het Romeinse rijk.)
Bijna niemand geloofd meer in God, en al helemaal niet meer in Jezus Christus.
Er zijn op dit moment in de wereld 2 miljard Christenen. Samen met het aantal mensen die niet in Jezus maar wel in de god JaHWeH geloven zul je dan ergens tussen de 2,5 en 3 miljard uitkomen. Hoewel dit strikt genomen een minderheid is, zou ik het niet als "bijna niemand" willen bestempelen. Het Christelijk geloof is nog steeds de meest verbreidde.
De naam van Jezus staat dus heel vaak in het oude gedeelte van de Bijbel 'gecodeerd'. Toeval?
Nee, dit is zeker geen toeval. Het algoritme dat hiervoor gebruikt is kan praktisch iedere willekeurige naam en zinsnede uit een al even willekeurige tekst halen.

• Sassie
  • Laatst online: 27-01 20:32
Op woensdag 28 februari 2001 13:31 schreef Txi het volgende:
Effe een kleine opmerking tussendoor... Ik ben dus zelf niet gelovig maar mijn vriendin wel en we respecteren elkaar voor het wel of niet hebben van een geloof.
Ik heb namelijk met mun vriendin wel eens een discussie over het geloof en over de bijbel. Nou vraag ik me af hoe jullie er over denken.
De bijbel is geschreven maar door WIE is de bijbel geschreven? Door God? Kan ik me niet voorstellen. Een boek kun je pas schrijven wanneer je zelf in staat bent om te leven. En als je leeft kun je waarschijnlijk ook de mogelijkheid hebben om te leren lezen en schrijven. En als je kunt schrijven dan kun je ook een bijbel schrijven. Hoe kan het dan zo zijn dat als iemand ooit eens een bijbel heeft geschreven dat er dan nu nog gelovige mensen zijn die zeggen, "alles wat in de bijbel staat daar valt niet over te discussieren want het is gewoon waar"?
En dat is dus iets waar ik mij ontzettend aan kan ergeren. Gelovige mensen zeggen dus en geloven dus ook dat er alleen maar leven is op aarde omdat God de aarde heeft geschapen...Volgens mij vallen alle gelovigen in een figuurlijk diep gat wanneer er gezegd word dat er op een stuk meteoriet resten zijn gevonden van leven op Mars.
Dan is er toch al bewijs genoeg dat God de aarde niet heeft geschapen dus heeft de bijbel ongelijk dus heeft de bijbel ook ongelijk over het vergaan van de aarde....

I rest my case because my fingertips are turning bleu...
Ik wil hier even wat op aanvullen:

In de tijd dat de bijbel geschreven werd waren de mensen lang niet zo ver ontwikkeld qua kennis en wetenschap als nu. Dus heel veel dingen die ze niet begrepen kunnen ze verkeerd uitgelegd hebben (denk maar aan de dondergoden, dat idee).
Tuurlijk kun je er ook over discussieren of 'wij' het nu goed hebben, maar laten we dat even buiten beschouwing laten

Verder zijn heel veel verhalen jarenlang mondeling overgeleverd voordat iemand uberhaupt het idee kreeg om ze op te schrijven, dus wat het oorspronkelijke verhaal was is het nu ook niet meer (er zal vast wel een kern van waar(gebeurd)heid inzitten, maar in hoeverre je het op waarde kunt schatten?
Pagina: 1