Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• 4ourty2
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Ik heb een mbo niveau 4 telematica opleiding en ik ben nu anderhalf jaar aan het werk. Sinds een jaar in de ict.
Ik ben begonnen als assistent systeembeheer en 1e lijns support en ondertussen bestaan mijn werkzaamheden uit de volgende dingen.

-Het inrichten en beheer van linux en windows servers (fileservers, firewalls, asterisk centrales, terminal servers, relay servers, enz)
- Het inrichten en beheren van de kantoor en cybercenter netwerkomgeving
- 1e (nog wel), 2e en 3e lijns support
- Het opzetten van een test en acceptatie omgeving
- Het testen en accepteren van hard en software
- Het opzetten van een stukje versiebeheer en standaard testprocedures.

Ik moet zeggen dat mij dit allemaal erg goed bevalt en ik wil graag nog verder door groeien in de ict.
Nu twijfel ik alleen over welk pad te nemen. Ik zou door kunnen werken alleen de baas waar ik nu zit is niet echt van plan te investeren in curssusen en opleidingen. Ik kan een andere baan zoeken (wat tegenwoordig erg moeilijk is als mbo-er die niet eens een volwaardige ict opleiding gedaan heeft). Of ik kan weer terug naar school en dan mijn hbo gaan halen. Ik denk dat ik dan informatica ga doen hoewel ik nog niet echt een goed idee heb bij die opleiding.

Zijn er mensen die wijzer zijn als mij die mij kunnen voorzien van tips en advies _/-\o_ Is het verschil tussen de verschillende hbo scholen trouwens erg groot of valt dat mee?

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-11 18:02

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Je geeft het zelf al aan: in het huidige klimaat is het met jouw achtergrond niet even gemakkelijk om een passende baan te vinden. Ik lees nergens over je woonsituatie (ouders of zelfstandig?), maar als je de mogelijkheid hebt zou ik nu verder studeren; bij 80% van de mensen die zich voornemen later in deeltijd verder te leren loopt dat op niets uit.

• 4ourty2
  • Niet online
Ik woon nu op mezelf. Dat is dus 1 van de redenen dat ik aan het twijfelen ben want financieel zal het zeker erg moeilijk worden. Tenzij ik ga lenen maar daar ben ik flink op tegen.

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-11 18:02

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Op jezelf, maar alleen... en recht op studiefinanciering? Dan kan het prima, mits je bereid bent wat aan luxe in te leveren. Wellicht kun je zelfs kleiner gaan wonen (dag appartement, hallo kamer). Punt is: zolang je jong genoeg bent is het nog relatief eenvoudig. Later wordt het alleen maar lastiger.
* Edmin gaat op zijn 30e weer terug naar de schoolbanken.

Verwijderd

Ik heb ongeveer dezelfde situatie gehad. Ik heb er voor gekozen om in deeltijd informatica te gaan studeren. Hier ben ik dan wel meteen mee begonnen, om het niet op later aan te laten komen.

Tot op heden bevalt het mij prima. Vier dagen werken en een dagje naar school. Het is overigens wel een pittige opgave. Denk maar zo, vier jaartjes doorbijten en je hebt er je hele leven profijt van.

Als ik niet zo'n leuke baan had gehad was ik wel voltijd gaan doen.

• 4ourty2
  • Niet online
kleiner wonen kan haast niet :P wel goedkoper.
Zoiezo zal ik dan nog een HBO school moeten uitzoeken. Ik woon nu in Noord-Holland, werk in Brabant en ik kom oorspronkelijk uit Drenthe. Het liefst ga ik weer terug naar Drenthe voor mijn opleiding ik weet alleen niet of Windesheim een goede HBO is om informatica te studeren.

Verwijderd

Simpel antwoord, ga je hbo halen. Ik heb destijds de kans gehad en het niet gedaan. Nu ben ik s'avonds en in het weekend bezig om het alsnog te halen... Zware klus kan ik je zeggen. Als je nu de kans krijgt, pak deze alsjeblieft met beide handen aan.

Je kan maar tot een bepaald niveau komen met je mbo diploma.. Tuurlijk, ik verdien nu ook genoeg, dik salaris fijne auto goeie baan, maar als je een beetje slim bent zit je toch zo aan je max en blijf je daar een beetje in hangen.. Wil je dat het makkelijker en sneller gaat, hbo is the way to go. Ook handig als je ooit nog eens besluit om over 10 jaar een ander vak te kiezen bijv. :)

Daarbij is het gewoon ook heel leuk om te studeren :)

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:09
UlyssesNL schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 20:43:
Het liefst ga ik weer terug naar Drenthe voor mijn opleiding ik weet alleen niet of Windesheim een goede HBO is om informatica te studeren.
Ik weet het niet van heel recent, maar volgens mij had Windesheim altijd best een goede naam. Vraag het eens aan mensen die daar nu studeren? In ieder geval dacht ik dat de opleiding daar redelijk "technisch" gericht is, dus programmeren, software ontwerpen enzo, waarschijnlijk is dat ook wat je zoekt.

Maar vertrouw niet te veel op wat ik hierover zeg, vraag het vooral aan mensen die daar studeren of gestudeerd hebben (ik ken er dus wel een paar, maar dat was dan 5-8 jaar terug ofzo)
Pagina: 1