Toon posts:

Excel 2007: foutmelding opstarten invoegtoepassing

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
foutmelding luidt:

Het bestand EUROTOOL.XLAM of ATPVBAEN.XLAM kan niet worden geopend omdat de bestandsindeling of de bestandsextensie niet geldig is. Controleer of het bestand niet is beschadigd en/of de bestandsextensie overeenkomt met de indeling van het bestand.

Ik heb dit al bij 2 verschillende gebruikers op 2 verschillende pc`s mogen aanschouwen. Ze drukken het wel weg en vervolgens is het weer mogelijk om dagen en soms weken te werken zonder dat het terugkomt.

Ik heb de invoegtoepassingen al verwijderd en opnieuw laten aanmaken. Office 2007 gerepareerd. Tot slot het gebruikersprofiel (van die 2) opnieuw aangemaakt. Helaas komt het nog terug.

Is hier een oplossing voor?

Verwijderd

voldoende sch(r)ijfrechten in de map? en krijg je deze fout ook nog bij uitgeschakelde virusscanner?
misschien zijn deze invoegtoepassingen niet nodig en mogen ze uitgeschakeld worden.

Verwijderd

Topicstarter
Helaas zijn deze invoegtoepassingen wel degelijk nodig. De schijfrechten staan goed. We gebruiken MCAfee Enterprise 8.5.0i en zodra de melding verschijnt zie ik niet dat MCAfee dit registreert als een actie wat hij/zij zou moeten blokkeren of wat dan ook. Het deinstalleren heb ik nog niet uitgeprobeerd. Ik las wel een "standaard" MS-knowledge base artikel waarin word beschreven dat een virusscanner mede de oorzaak kan zijn van het niet naar behoren laten functioneren van een Office applicatie. Het is allemaal wel vaag (heb ik weer ;-) ). Het lastige is dat het probleem niet vaak voorkomt en dat het wel eens een maand kan duren eer de melding terugkomt. Voorlopig heb ik bijna een week dit probleem(pje) niet meer mogen zien terugkomen. Geen andere mogelijke oplossingen mogelijk?