router kiezen

Pagina: 1
Acties:

• Whazaer
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-02 08:20
Hoi,

Ik heb op het internet gezocht, en teveel gevonden.
Ik ben namelijk opzoek naar een draadloze router, met aansluiting voor een HDD.

Er moeten 2 pc's bekabeld aan, en 1 laptop draadloos. Verder nog een WII en DS.
Later zal hier waarschijnlijk nog een wireless printer bijkomen (iemand ervaring mee?) en wellicht een extra AP(of hoe heet dat?) om het bereik te vergroten.

Nu heb ik elders op dit forum de Asus WL500G gevonden. Deze heeft 2 usb-poorten, maar je moet er wel andere firmware opzetten(?).
Ook heb ik een nieuwe router van Linksys gevonden, die gebruik maakt van 2 bandbreedte's. Heb ik hiervoor ook weer een speciale ontvanger nodig (lijkt mij wel)? En die weer een speciale technologie gebruikt waardoor het bereik groter is. Dit lijkt mij wel wat, aangezien de router die ik nu gebruik (Sitecom WL-122) geen goed bereik heeft. Daarom die bekabelde pc's.

En hoe zit het met de snelheid van mijn bekabeld pc's? Want ik las ook over Gigabit Ethernet. Hiervoor zal ik wel een nieuwe ethernet kaart moeten kopen, maar geeft dit ook een voordeel tov nu? Als ik bijvoorbeeld data van de HDD aan de router download naar m'n pc?

Het zijn veel vragen, maar als jullie mij wat informatie kunnen geven zou ik jullie heel dankbaar zijn.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:03

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Wat betreft gigabit, ik heb zelf nog geen enkele router/AP kunnen vinden die een gigabit switch heeft. Daarbij moet je wel bedraad zitten, via wireless heb je daar toch niets aan (je laptop bv). Verder als de HDD aan de WL500 zit zal dat niet sneller gaan dan de USB snelheid (3,5mb/sec?) waar een gigabit netwerk theoretisch kan tot 100mb/sec.

Wireless printer kan zover ik weet (2 HP's getest), gewoon op een AP/router, je moet ze enkel 1x via usb aansluiten om alles in te stellen.

Wat betreft USB/HDD, search geeft heeeel wat resultaten met de WL500g klik, mischien daar eens tussen kijken?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Appie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03:49

Appie

F1RST Racing

SinergyX schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 17:07:
Wat betreft gigabit, ik heb zelf nog geen enkele router/AP kunnen vinden die een gigabit switch heeft. Daarbij moet je wel bedraad zitten, via wireless heb je daar toch niets aan (je laptop bv). Verder als de HDD aan de WL500 zit zal dat niet sneller gaan dan de USB snelheid (3,5mb/sec?) waar een gigabit netwerk theoretisch kan tot 100mb/sec.

Wireless printer kan zover ik weet (2 HP's getest), gewoon op een AP/router, je moet ze enkel 1x via usb aansluiten om alles in te stellen.

Wat betreft USB/HDD, search geeft heeeel wat resultaten met de WL500g klik, mischien daar eens tussen kijken?
De D-link DIR-655 is een gigabit router en heeft de N-draft specificatie. Tevens heeft het een usb aansluiting for een printer, 3G usb adapter of een hardeschijf (helaas moet je voor dit laatste wel een tooltje installeren waarmee je de schijf mount).

Zelf heb ik vorige week ook een nieuwe router gekocht, na wat onderzoek gedaan te hebben bleek de DIR-655 het beste/1 van de beste uit de bus te komen (link). Heeft een hoge doorvoercapaciteit en kan veel gelijktijdige connecties aan.

You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:03

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Had ik dat nu maar een maandje geleden geweten :'( Je hebt inderdaad gelijk, en lijkt aardig goeie oplossing voor de TS :)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.