• Whazaer
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:55
Hoi,

ik heb op internet gevonden dat als ik m'n pc wat sneller wil maken, ik er een nieuwe/andere processer in kan zetten.

Nu heb ik zelf een AMD Athlon XP1700+ processor en 1GB geheugen.
Ik wil wel meer informatie geven, maar weet niet waar ik dat kan vinden, en wat jullie willen weten.

Kunnen jullie mij zeggen of het voor mijn pc verschil geeft als ik er een nieuwe processor in zet? En zoja, wat voor processor zou ik er in kunnen zetten?

• antiekeradio
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
(overleden)
Of je processor als enige onderdeel kunt uitwisselen, hangt van 2 dingen af:

- past ie fysiek op het moederbord wat je nu hebt
- heeft het moederbord ondersteuning voor het type processor wat je wil gaan gebruiken.

Je moet eerst gaan uitzoeken welke "socket" je huidige processor heeft, en welke andere processors met diezelfde socket door je moederbord ondersteund worden.

Vaak kun je dmv een BIOS update de ondersteuning voor processoren nog wat uitbreiden.
(dit gaat dan om processoren die uitgebracht zijn na productie van het moederbord)

we gaan hier verder niet alles voor je voorkauwen, met bovenstaande info en de zoekfunctie/wikipedia/google kun je eigenlijk bijna alles vinden wat je wil weten.

Petrolhead en draadjesnerd

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zoek eens uit welk moederbord je hebt, welke chipset erop zit en welke cpu's deze aan kan.

Of het veel verschil maakt kun je vinden in benchmarks en dergelijke. Omdat we verwachten dat dit dingen zijn die je eerst zelf uitzoekt gaat dit topic op slot.

Dit topic is gesloten.