Toon posts:

Printer op netwerk aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een hele tijd de printer canon mp380. Deze heeft geen netwerkaansluiting dus heb ik hem aan men pc in de woonkamer aangesloten. Via het netwerk kan ik dan met andere pc's via die printer printen.
Maar waar ik mij al een hele tijd aan erger is dat de pc in de woonkamer dan ook moet opstaan.

Ik heb begrepen dat je de printer dan in het netwerk moet hangen via een of ander toestel. Maar ik heb geen idee waar ik zoiets kan vinden. (heb al via google enzo gezocht maar niks concreet gevonden)

Ik maak gebruik van een draadloze linksys router. Er lopen echter wel internet kabels van men router naar men printer.

Weet iemand misschien hoe ik dit kan oplossen.
Mvg Hans.

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 16:37:
Ik heb al een hele tijd de printer canon mp380. Deze heeft geen netwerkaansluiting dus heb ik hem aan men pc in de woonkamer aangesloten. Via het netwerk kan ik dan met andere pc's via die printer printen.
Maar waar ik mij al een hele tijd aan erger is dat de pc in de woonkamer dan ook moet opstaan.

Ik heb begrepen dat je de printer dan in het netwerk moet hangen via een of ander toestel. Maar ik heb geen idee waar ik zoiets kan vinden. (heb al via google enzo gezocht maar niks concreet gevonden)

Ik maak gebruik van een draadloze linksys router. Er lopen echter wel internet kabels van men router naar men printer.

Weet iemand misschien hoe ik dit kan oplossen.
Mvg Hans.
Zo'n apparaat heet een "printserver", deze heb je zowel draadloos, als bedraad :)
Zoek eens op google, of bij je favoriete computer-shop :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

Wat je nodig hebt (dat een of andere toestel) is een printerserver.
Die kan je loskopen. Soms zitten ze ook in een router ingebouwd.

Kijk wat je nodig hebt (usb of ltp) en kijk hier: http://tweakers.net/pricewatch/cat/324
succes :)

• whitedrag152
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-11 14:39
Ik gebruik zelf de PSUS4. Nog nooit problemen mee gehad

Miss is dat wat.( heeft geen lpt poort)

Verwijderd

Topicstarter
Dus ik koop zo'n printserver, sluit hem aan op men printer en dan kan ik die printer zetten waar ik wil ?

Ik zou dan gaan voor deze printserver.
pricewatch: Linksys WPS54G Wireless-G Print Server
Omdat men router ook van linksys is. Echter is dit een wireless g en men router is wireless n maakt dit uit ?

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 16:48:
Dus ik koop zo'n printserver, sluit hem aan op men printer en dan kan ik die printer zetten waar ik wil ?

Ik zou dan gaan voor deze printserver.
pricewatch: Linksys WPS54G Wireless-G Print Server
Omdat men router ook van linksys is. Echter is dit een wireless g en men router is wireless n maakt dit uit ?
Nee dat maakt niet uit, backwards compatible :)
En ja, dan kan je de printer zetten waar je wilt, mits er stroom is uiteraard ;)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt allemaal.
Pagina: 1