SPA3102 - Budgetphone en Voipbuster

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJense
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-12-2023
Ik wil op mijn Linksys SPA3102 een inkomend budgetphone nummer installeren en daarna alleen uitbellen met Voipbuster of via PSTN (woon in Italie en zo kan mijn familie mij goedkoop bellen).

Inbellen naar mijn (nederlandse) budgetphone nummer gaat goed (komt netjes binnen) maar helaas uitbellen via voipbuster lukt dan niet (krijg direct een soort ingesprektoon). Nu heb ik al drie dagen van alles geprobeerd en internet afgezocht, maar helaas.

Als ik alleen voipbuster instellingen in mijn SPA3102 zet dan kan ik wel uitbellen, zodra ik de Voipbustergegevens invul bij GW1 gaat het fout.

Kan iemand mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-10 07:19
Nou er staat nog iets ouds op het net die je de goeie richting in kan helpen die gaat over inkomend budgetphone en uitgaand voipbuster als ik me niet vergis,

http://www.snapthetooknietzogoed.nl/sipura.htm

Nu regel je eigenlijk alles via het dialplan waar je mee uitbelt en daar is een handleiding voor je moet je er wel even in verdiepen,

http://www.tijdhof.com/te...alplan-callforwarding.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdvmanen
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17-09 10:37
Hallo,

Ik heb zojuist een Linksys SPA3102 gekocht, en wil deze gebruiken om een normale telefoon over VOIP te laten bellen met een VOIPBuster account.

Dus; RJ11 van de telefoon in de "PHONE'' aansluiting, en de RJ45 tussen mijn router en de "WAN" poort van de linksys.

Helaas blijft de linksys melden dat de registration fails.

Heeft iemand een linksys SPA3102 met Voipbuster draaien, en zou deze zo vriendelijk willen zijn me een handje te helpen?

Groeten!

Dirk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vroem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-10 18:12
Heb geen 3102 maar een 3000, die zijn redelijk hetzelfde. Wil wel kijken wat mijn instellingen zijn, maar zoals eerder al aangegeven moet je je echt verdiepen in je dialplan.

Met je dialplan regel je al je uitgaande verkeer. Wil als ik thuis ben (nu werk) wel mijn dialplan online zetten als voorbeeld.

Ik krijg via de kabel gesprekken binnen, uitgaand gaan via Voipbuster of Smartvoip al naar gelang het gekozen nummer.

Heb je al je poorten open gezet voor de 3201? Zo uit het hoofd was het iets met poort 5060, 5061 en nog een. Kan ik thuis ook nakijken.

[ Voor 11% gewijzigd door Vroem op 03-08-2011 11:59 . Reden: Iets vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het met een SPA3102 mogelijk om als VoIP-in 2 verschillende providers/telefoonnummers te configureren en als VoIP-out Voipbuster te gebruiken? Verder afhankelijk van het te bellen nummer OF het ene VoIP-in nummer mee te zenden, OF het andere VoIP-in nummer.

Ik heb namelijk een Nederlands VoIP-in nummer en een Belgisch VoIP-in nummer bij verschillende providers. Als ik een Nederlands nummer bel, dan wil ik dat het Nederlandse nummer wordt meegestuurd, en als ik een Belgisch nummer bel wil ik dat het Belgische nummer wordt meegestuurd.

Als dit mogelijk is, hoe regel ik dat dan in het dialplan?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2011 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llinssen
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-10 16:23
Ik heb geen 3102, maar een SPA3000.

Ik ben overgestapt naar van Online naar Tele2 Fiberspeed. Daarbij hoort ook een ander modem.
Waar ik in het huawei modem alle voip kon instellen (en het ook werkte), moet ik nu werken met een VOIP kastje. Daarvoor heb ik een Sipura/Linksys SPA3000 op marktplaats aangeschaft, voordat ik misschien een luxe Siemens set ging kopen.

De firmware heb ik geupgrade naar 3.1.20 en de instellingen voor zover ik die kon vinden ingevoerd. Het uitbellen met voipcheap gaat prima, maar bereikbaar ben ik niet.

Voor hen die de spa3000 kennen: ik heb in het tabje Line 1 onder proxy and registration en onder subscriber information mijn BudgetPhone gegevens ingevuld waaronder port 5060, onder gateway accounts heb ik de voipcheap gegevens ingevuld.
Onder tabje PSTN line heb ik niets ingevuld.

In het modem van Tele2 heb ik geen port forwarding oid ingesteld (ik zou ook niet weten hoe dat moet). Ik heb begrepen dat Tele2 geen poorten blokkeert.

In de SPA3000 info tab staat dat registration failed.
Op de account pagina van BP staat ook geen account online.

Wat doe ik verkeerd?

Alvast dank voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-10 15:09
nog een oplossing gevonden?
Pagina: 1