Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/2ak9y1.jpg

Welkom in het Discussie en Ervaring topic over de nieuwe iPod Shuffle.

Woensdag 11 maart om 13.00 ging het Online Shop van apple 'op slot'. Na vele twijfels dachten veel mensen dat er geen nieuwe iPod/iPhone zou komen omdat Apple altijd op dinsdag hun nieuwe producten showen. Maar dit keer was het anders, om 13.40 ging de online store al weer online met daarin een hele mooie foto van een nog onbekende gadget. Iets wat leek op een usb stick, nadat je verder klikte kwam je op de pagina terecht van de iPod shuffle. DAT is de iPod Shuffle? Zo klein, mooi en strak.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2lpbbOkd4LbrwP5dgTANCgU0/full.png

De iPod shuffle is er in 2 versies namelijk de 4GB zilver en de 4GB Zwart. Hoger of lager als 4GB gaat hij niet. 4GB is genoeg voor 1000 liedjes. Volgens Apple gaat de batterij 10uur mee als hij volledig is opgeladen, dat circa 3uur duurt.. De behuizing is gemaakt van aluminium net zoals zijn grote ooms de iMac, Macbook [Pro], Mac Pro en de kleine Mac Mini

Zoals je ziet heeft de iPod Shuffle geen knopjes. Hoe moet ik dan van nummer veranderen denk je dan. Daar hebben ze wat op bedacht, de controls zitten namelijk in de oordopjes. In de oordopjes? Ja in de snoer van de oordopjes zoals je hieronder kan zien;

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/2u7ovn5.png

Je ziet ook een nieuwe functie genaamd VoiceOver. Met 1 druk op de knop praat de iPod shuffle tegen je.
Praten? Ja, praten. Hij zegt hardop naar welk nummer je luistert bijvoorbeeld Michael Jackson - Billy Jean.
Is toch een handige functie als je mij vraagt. Zit je toevallig iemand anders iPod Shuffle te luisteren en wil je weten naar welk nummer je luistert om hem op te zoeken, gewoon 1 druk op een knop.

Een andere nieuwe feature van de iPod nano is de shake feature. Zolang je de toetsenblokering van de iPod af hebt , en je schudt de iPod wordt er een andere track afgespeeld. Shake to shuffle dus. Zodra je hem weer blokkeert kan het niet meer.

En dan het beste feature wat mij heeft overtuigt om hem te kopen is toch wel de Playlist functie. Je kan je eigen playlist samenstellen in iTunes. Ja maar hoe benader ik die playlist denk je dan. Dat is simpel, dat doen je ook via de controls. Hoe kan je bij je playlist komen? Door in het middelste knopje te blijven drukken tot je een kleine beep hoort en kan je zo je playlist selecteren. Hij noemt je playlists op en als je bijvoorbeeld Playlist ' Jaren 90 ' wilt luisteren dan druk je nogmaals op het middelste knopje als hij de playlist opnoemt.

Afbeeldingslocatie: http://images.apple.com/euro/ipodshuffle/gallery/images/ipodshuffle_image3_20090311.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/J34K4eoJRyA5aOgpuTMItYMG/full.png

Specs
Opslag4 GB
(1000 nummers)
Prijs€75.-
Kleur
Afbeeldingslocatie: http://images.apple.com/euro/ipod/images/specs-black20080909.pngAfbeeldingslocatie: http://images.apple.com/euro/ipod/images/specs-silver20080909.png
Baterij
10uur muziek
Poorten
Dockconnector, mini-stereoaansluiting
Aansluitmogelijkheden
USB via dockconnector
Laadtijd
Circa 3 uur (snel opladen tot 80% van de capaciteit in 2 uur)
Audio-ondersteuning
AAC (16 to 320 Kbps), Protected AAC (from iTunes Store), MP3 (16 to 320 Kbps), MP3 VBR, Audible (formats 2, 3, and 4), Apple Lossless, WAV, and AIFF
Afmetingen
45.2 x 17.5 x 7.8 mm
(1.8 x 0.7 x 0.3 inches) including clip
[center]Meegeleverde accessoires[/center]
Koptelefoon, USB-kabel, beknopte handleiding

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4ankQQQaQwb9K8SmGTdQ6SaO/full.png

De iPod Shuffle is net zoals de andere iPods verkrijgbaar bij de meeste elektronica zaken zoals de Dixons. Natuurlijk ook bij de Premium Reseller en de Apple store zelf.

Afbeeldingslocatie: http://images.apple.com/euro/ipodshuffle/gallery/images/ipodshuffle_image2_20090311.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-10-2020

Mag

Was er niet een wet die verplichtte dat dit soort elektronica (pmd's en telefoons) een verwisselbare accu MOESTEN hebben? Het lijkt alsof de clip vast zit aan een verwijderbaar klepje?

Verder vind ik het jammer dat deze shuffle alleen gaat werken in combinatie met de meegeleverde (slechte) oordopjes.
Verwijderd schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 16:22:
[afbeelding]

De iPod nano is net zoals de andere iPods verkrijgbaar bij de meeste elektronica zaken zoals de Dixons. Natuurlijk ook bij de Premium Reseller en de Apple store zelf.

[afbeelding]
iPod Shuffle bedoel je hier trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Prima actie op alle knoppen op het koptelefoonsnoer te houden. Wel jammer heeft de iPod Shuffle totaal geen 'karakter' meer. Blank stukje metaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat je alleen de clip kunt verwijderen en niet de accu, want anders hadden ze dat ook wel gedaan bij de iPod touch 2G..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-10-2020

Mag

Cubix schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 16:28:
Prima actie op alle knoppen op het koptelefoonsnoer te houden. Wel jammer heeft de iPod Shuffle totaal geen 'karakter' meer. Blank stukje metaal.
Ja, ze hadden dat appeltje beter op het ding zelf kunnen plaatsen ipv op de clip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn89
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-09 23:49
Ik zat nog te denken om een shuffle te kopen voor bij het hardlopen en wachtte daarom op de update. Dat had ik niet hoeven doen... Mooi dat het klein is, maar ik vind het minder mooi dat het apparaat gewoonweg foei-lelijk is. Dat voice-over klink voor geen meter en die controls... ik heb het probeersel van de iPhone een tijdje geprobeerd, maar ik zat elke keer te zoeken naar de remote. Om het zo klein te krijgen hadden ze intern waarschijnlijk geen plaats meer voor de knoppen. Maar om dat dan zo op te lossen?
Apple lijkt even de weg kwijt met deze shuffle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:27
Cubix schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 16:28:
Leuk dingetje wel, maar als je koptelefoon kapot is zit je vast aan deze, of niet? Apple staat nu niet echt bekend om de geweldige geluidskwaliteit, dus als je je eigen koptelefoon wil gebruiken zit je mooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Ligt het aan mij of is de Voice Over kwaliteit als je een Windows PC gebruikt slechter? Aldus het filmpje op deze site:

http://www.apple.com/ipodshuffle/guidedtour/

Yea right, alsof die juffrouw werkt in een winkel...

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Snake schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 06:07:
Ligt het aan mij of is de Voice Over kwaliteit als je een Windows PC gebruikt slechter? Aldus het filmpje op deze site:
Hoezo "ligt het aan mij" :) Dat wordt toch duidelijk gedemonstreerd? De computerstem meegeleverd met Leopard is simpelweg beter dan die van Tiger (en blijkbaar leveren ze die laatste ook mee met iTunes voor Windows?)

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snake schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 06:07:

http://www.apple.com/ipodshuffle/guidedtour/
Ja, viel mij ook op, erg grappig :) Apple heeft het niet zo op 'PC's'

Afbeeldingslocatie: http://www.37signals.com/svn/images/pc_icon.png
Wel apart dat zo'n nieuwe release gewoon zo in de Apple Store ligt zonder aankondiging.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2009 08:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Zpottr schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 06:50:
[...]

Hoezo "ligt het aan mij" :) Dat wordt toch duidelijk gedemonstreerd? De computerstem meegeleverd met Leopard is simpelweg beter dan die van Tiger (en blijkbaar leveren ze die laatste ook mee met iTunes voor Windows?)
Tiger wordt nergens genoemd. Het gaat over Mac OS X (Leopard dus) en Windows. Ze gebruiken gewoon de text-to-speech engine van het OS. Dat Windows daar een brakkere versie van heeft ligt niet aan Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Muthas schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 09:51:
[...]

Tiger wordt nergens genoemd. Het gaat over Mac OS X (Leopard dus) en Windows. Ze gebruiken gewoon de text-to-speech engine van het OS. Dat Windows daar een brakkere versie van heeft ligt niet aan Apple.
Ahem ;)

Overigens heb je met Nederlandse songtitels en playlists altijd een brakke stem volgens mij.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zpottr schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 12:52:
[...]

Ahem ;)

Overigens heb je met Nederlandse songtitels en playlists altijd een brakke stem volgens mij.
Maar eigenlijk weet je toch altijd wel welk nummer je aan het beluisteren bent? Je zet die muziek er toch zelf op?!

Ik heb toevallig 2 weken terug een Shuffle gekocht voor bij de fitness. Geen spijt van nu ik deze opvolger zie.
Het switchen van nummers lijkt me een beetje lastig als je aan het sporten bent. Ik verstop mijn snoer altijd onder mijn shirt en dan is het wisselen van een liedje toch wel wat lastig :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Je kunt de party shuffle (nu iTunes DJ) gebruiken als playlist om mee te synchroniseren. De inhoud van die playlist is nogal willekeurig dus dan heb je niet echt meer het idee wat je nou allemaal naar je Shuffle hebt gesynchroniseerd. Afgezien van de vele mensen die simpelweg niet de combinatie liedje - titel kunnen maken.

[ Voor 16% gewijzigd door ppl op 12-03-2009 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Ah de naam van het liedje wordt op voorhand gegenereerd :') ik dacht dat dat on de fly ging :)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Snake schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 18:57:
Ah de naam van het liedje wordt op voorhand gegenereerd :') ik dacht dat dat on de fly ging :)
Dan zou een baggerstem voor Windows-users wel vrij grof zijn ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Zpottr op 12-03-2009 20:45 ]

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Heb trouwens een vraagje over de nieuwe headphones die hierbij geleverd worden. Weet iemand hoe het control schema van de volumeknoppen in elkaar zit? Zijn het verschillende weerstandswaarden waarmee de mic overbrugd wordt (pin 3 & 4 op de steker) of werkt het anders?

De middelste knop zal hetzelfde werken als bij de iPhone, daar wordt de mic kortgesloten met een paar Ohm. Iemand enig idee wat er electrisch gebeurt als je een van de volumeknoppen indrukt of wellicht zin im dat even te meten aan een van de nieuwe modellen Apple-headphones?

Op het net vindt je op dit moment allerlei geschreeuw over een authenticatiechip die er in zou moeten zitten maar volgens mij is dat grote onzin.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

iFixit heeft de volumeknop uit elkaar gehaald, maar ik heb geen idee of je daar wat uit kunt halen. Ik zie in ieder geval niet iets van een authenticatiechip (of hij moet aan de achterkant zitten).
Afbeeldingslocatie: http://s2.guide-images.ifixit.com/igi/kFbNaWbE3NBPWbew.large

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Daedalus schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 22:09:
iFixit heeft de volumeknop uit elkaar gehaald, maar ik heb geen idee of je daar wat uit kunt halen. Ik zie in ieder geval niet iets van een authenticatiechip (of hij moet aan de achterkant zitten).
[afbeelding]
Precies, naar die foto linkte ik ook al en gezien het formaat van het ding lijkt het me sterk dat daar nog een chipje bij in zit. Maar goed, als iemand meer weet houd ik me aanbevolen :)

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels88
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Zpottr schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 23:21:
[...]

Precies, naar die foto linkte ik ook al en gezien het formaat van het ding lijkt het me sterk dat daar nog een chipje bij in zit. Maar goed, als iemand meer weet houd ik me aanbevolen :)
Er zit dus inderdaad een chip in :/
Afbeeldingslocatie: http://gadgets.boingboing.net/gimages/ipodshuffleg3chip.jpg
http://gadgets.boingboing...we-found-the-chip-in.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Volgens mij zijn er al zat makers van alternatieve oordopjes met iPod-(volume)controls?

Dat chipje doet trouwens iets heel simpels: zorgen dat je voor de meerdere knoppen die je op dat ding hebt geen draad per knop nodig hebt.

[ Voor 44% gewijzigd door CyBeR op 16-03-2009 02:39 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Dit begint er toch wat eng uit te zien:

http://i.gizmodo.com/5170...tication-chip-to-function

De video docks met chip heb ik nooit zo'n probleem gevonden maar hoofdtelefoons??? Als V-Moda gelijk heeft en correct geïnterpreteerd wordt moet ik op zoek naar een ander bodemloze put voor mijn salaris :'(

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Misschien dat je het artikel nu nog eens moet lezen, het is inmiddels geupdate met daarin iets heel belangrijks:
Update: This statement was retracted by V-Moda. See bottom of post for details.
M.a.w. er is achteraf dus toch niet helemaal waar te zijn.

Overigens zijn er mensen die roepen dat ze met andere headsets wel muziek konden luisteren maar dat ze het niet konden controllen...tja, hoe had je de muziek dan willen starten? ;) Daar zou ik dus geen enkele waarde aan hechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Zeker, als het alleen een slimme manier is om de controls te doen heb ik er geen enkel bezwaar tegen. En daar lijkt het nu dan toch weer op, da's mooi.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:51

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

"Update: Apple confirms no DRM, authentication, just licensing"
http://gadgets.boingboing...manufacturer-confirm.html
Apple heeft inmiddels tegenover onderandere Engadget bevestigd dat er een chip in de hoofdtelefoon van de shuffle zit.
deze chip regelt de communicatie tussen de knopen en de iPod. er zit zoals eerder gezegt geen DRM in

Echter is het zo dat fabrikanten deze chip wel nodig hebben om oordopjes te kunnen maken. en dat de licentie voor deze chip bij apple gekocht kan worden. Standaard hoofdtelefoons met een jack-aansluiting kunnen wel worden aangesloten op de nieuwe shuffle, maar instellen van het volume en bladeren door de muziek is dan niet mogelijk.

Dit houd dus in dat er ondanks dat er geen DRM of versleuteling in de chip zit Apple wel controle kan houden over de oordopjes, en het dus eigenlijk op hetzelfde neerkomt, dat third-party dopjes goedgekeurd moeten worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cammeliac
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21-07 13:03
Ik snap zelf de ophef niet over de iPod Shuffle. Het lijkt mij zelf een goede speler toe.

Hier nog wat foto's van de Shuffle 3G: http://www.winsupersite.com/alt/ipod_shuffle_3g_photos.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vorige week donderdag mijn Shuffle binnengekregen. Was aanvankelijk sceptisch, maar behalve de wat matige (bekende) kwaliteit van de Apple oordopjes een geweldig ding. BTW voice-over werkt prima (10.4.11), nederlandse stem is inderdaad wat matig, echter de duitse is helemaal een giller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan-martenB
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-05-2024
Omdat ik eigenlijk nog geen ervaringen heb gelezen, een korte gebruikersreview mijnerzijds:

Ik gebruik em nu een paar dagen en ben helemaal verkocht. Ik gebruikte de nieuwe in-ears al en ben dus ook zeer tevreden over het geluid. Het apparaatje is bijna een dropje (ik heb de zwarte) qua formaat en is toch wel heel stijlvol als je het goed bekijkt. Zeker als je ziet dat het bijna een geheel gesloten metalen behuizing is; héél fraai :9!
Wat betreft het gebruik verrast het kleine steentje me enorm. Ik kom er achter dat ik eigenlijk niets meer nodig heb dan dit en dát door het "voice-gebeuren". Ik hoef onderweg niet meer m'n speler tevoorschijn te halen om op het schermpje te kijken. De speler vertelt me wat er speelt en geeft me perfect de mogelijkheid om in mijn playlists te navigeren. Ik heb er zelf genius-gegenereerde playlists opstaan, maar ook complete albums, die ik als playlist op de speler zet. Werkt echt perfect.
Dát in combinatie met 4 Gb, het feit om lekker met alle talen te experimenteren en om de gekste playlist-namen te maken en dan te horen hoe dat klinkt, maakt dit voor mij dé verrassing op MP3 gebied.
Ik had het niet verwacht en de speler eigenlijk meer als gadget gekocht, maar het werkt echt!

Oh ja, ik heb geen aandelen, werk niet voor Apple en ben geen fanboy, maar: "ere wie eer toekomt..." _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goede review Jan-M, precies mijn ervaring na bijna een week. Er niks van verwacht, impuls-koop maar mijn oude 3G iPod & een Touch worden wellicht nu iets meer verwaarloosd... Aan de bijgeleverde dopjes kan ik niet wennen, "gelukkig" is de Apple in-ear variant remote-compatible met de nieuwe Shuffle (moeilijk te vinden, staat alleen maar hier)... maar ja de prijs :(
Bij de weg, de mijne is in zilver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennos1
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 19:04
Ik neem aan dat de nieuwe shuffle ook Audio Podcasts ondersteund ? Zou ideaal zijn voor me interval trainingen bij het sporten die in podcast formaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus hij is zeker aan te raden en de voice over in samenwerking met een pc versta je goed?
Dus engelse en nederlandse liedjes? Het lijkt me vooral fijn voor onder het sporten.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2009 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet waar, hij veranderd van stem zodra het een nederlands liedje is. Je hoort dus geen engelse, nederlands praten. Echt een top ding. Ook omdat je eigen afspeellijsten kunt maken en afspelen en dat zonder scherm.
Zpottr schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 12:52:
[...]

Ahem ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Laatst online: 08-08 09:26
is er overigens iets bekent over een programma waarmee je mp3's op die 3g shuffle kan krijgen? (geen itunes dus) Ishuffle en shuffle manager werken niet op de 3g (alleen op de oude 1 en 2g).

zou wel handig zijn aangezien itunes een draak van een programma is.

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieprutser
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 26-08 01:01
ik heb er een besteld, nu is het wachten...
oja het is zo'n coole rvs versie :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:48

rammes

koekebakker 1e klas

weet iemand een kabeltje (met bediening) en aansluiting voor eigen lheadset?

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stamper|IA
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-07-2017
Jazeker, Belkin verkoopt een heel mooi verloopstukje. Werkt perfect! Ik heb hem bij de MM gekocht, 2 tientjes dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-09 12:51
Mijn vrouw heeft vorige week een iPod Shuffle 3G gekocht. Vandaag kwam ze bij mij dat de afstandsbediening in de koptelefoonkabel het niet meer deed. Ik luisteren; zelfde conclusie.

Heb de Shuffle dan maar aangesloten aan de pc, opgeladen en gesynced met iTunes. Nadat het groene lampje brande op de Shuffle heb ik hem ontkoppeld en opnieuw geprobeerd. En zowaar, volume kon weer hard en zacht en ik kon van nummers veranderen.

Kortom, klopt het dat als de Shuffle "low on power" is de afstandsbediening dan niet meer te gebruiken is? Heeft iemand dit ook ondervonden?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Product: Ipod Shuffle 3G, 2GB (zwart)

Reden tot aanschaf:
Tijdens het hardlopen wil ik muziek hebben. Ik heb een Ipod Touch 2G welke ik in de auto gebruik, maar voor hardlopen vind ik ‘m te groot/zwaar. Ook wil ik in de regen kunnen rennen en ben bang dat mn Ipod Touch kuren gaat vertonen als er vocht bijkomt.
Ik wilde een lichte mp3 speler, hoefde niet inmens veel muziek op te kunnen, moest schokbestendig en spatwaterdicht zijn. Aangezien ik enorm te spreken ben over apple (afgezien van de prijzen en hier en daar onlogische features) heb ik voor de Ipod Shuffle 3G gekozen.

Besteld via www.apple.com:
Enige tijd geleden kwam ik op een website een aanbieding tegen voor een ipod shuffle 3G voor maar 33 euro. Ik had de keuze om m op te komen halen in Amsterdam (ik woon in het zuiden van noord brabant) of voor 10 euro te laten verzenden…
Apple rekent geen verzendkosten en biedt een gratis grafeer mogelijkheid aan en levert binnen 24 uur: Duidelijke keuze dus voor 55 euro.

In bezit:
Ik heb de Ipod Shuffle 3G nu een paar uur in bezig en iedereen is natuurlijk euforisch over een nieuwe aanschaf, maar ik zal proberen zo objectief mogelijk te blijven. Later vandaag ga ik er een stuk mee hardlopen en zal over een tijdje een aanvulling doen indien ik dit nodig acht. Hou wel rekening mee dat ik deze Ipod Shuffle enkel heb gekocht om te gebruiken bij hardlopen.

Ervaring:
Bij het uitpakken realiseerde ik me dat de Ipod echt klein was. Tuurlijk heb ik reviews gezien, maar toen zag ik het pas echt voor mijn gevoel. Het is een fijn iets dat het opladen en overzetten van muziek met de AUX aansluiting naar USB is geregeld. De AUX is de enige ingang wat het mogelijk maakt voor stof en spatwater om binnen te komen. Wel is de Ipod bij het opladen gevoelig: bij verplaatsen van de laptop/macbook of het draaien van de Ipod kan een disconnect opleveren. Het lampje geeft tijdens het opladen een knipperend oranje lampje en een groen lampje wanneer hij klaar is met opladen.

Het is geweldig dat de knoppen niet op de Ipod zitten wat handig is bij het sporten. De knoppen zitten aan de kabel van de oordopjes vast, werkt perfect, maar voelt niet heel erg stevig aan. Misschien is dit omdat ik de navigatie gewent ben van vorige Ipods (Ipod mini 1G, Ipod Touch 1G, Ipod Touch 2G)
Wel jammer (maar kijkend naar Apple begrijpelijk) dat de oordopjes zo uniek zijn, dat je bij aanschaf van nieuwe oordopjes verplicht bent die van Apple te kopen a 29 euro. Dat is meer dan de helft van de hele Ipod !! Apple heeft patent op de chip welke in de knoppen zit dus andere bedrijven zullen dit van Apple moeten kopen. Mocht dit gebeuren zal de prijs nooit ver onder de 29 euro zitten, dus de oordopjes zullen altijd duur zijn, weer er voorzichtig mee ;)

Leuke gadget is natuurlijk de VoiceOver. Hoewel ik er geen fan van ben omdat ik weet welke nummers ik op mn Ipod heb gezet, is het een grappige functionaliteit. De Nederlandse stem klinkt wel alsof ze op het punt staat zelfmoord te plegen wat niet echt opbeurend is ;). Wat ik jammer vind van de VoiceOver en wat echt een gemis is, is de functie om enkel de playlist te laten benoemen. Nogmaals: ik weet welke nummers ik luister, maar ik weet niet op welke volgorde mn playlists staan.
Wanneer je de VoiceOver optie uitzet, hoor je geen titels en artiesten en je hoort geen playlistnamen. In plaats hiervan hoor je: Playlist 1, Playlist 2, Playlist 3 ect. Ik had graag willen zien dat je kan aanvinken wat je wel en niet wil horen via VoiceOver met de keuze uit: Artiest, Titel en Playlist.

Voordelen:
  • Stevig
  • Klein in formaat en gewicht
  • Weinig poespas (welke je tijdens sporten toch niet gebruikt)
  • Enkel AUX opening (tegen stof en spatwater)
  • Navigatie middels knoppen zit niet op Ipod (handig voor sporten)
  • Voice Over, herkenning van titel artiest en playlist middels Nederlandse stem.
Nadelen
  • Gevoelig bij opladen: bij verplaatsen/draaien kan een disconnect opleveren
  • De knoppen voelen naar mijn beleving niet heel stevig aan.
  • Voice Over opties: kan niet alleen de playlist laten benoemen.
  • Uniekheid oordopjes
Ik zeg cya, een tot nu toe een tevreden Ipod Shuffle bezitter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin Chung
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 03-08 11:17
Gelukkig gaat het nadeel van de uniekheid van de oordopjes langzaam weg. Inmiddels zijn er al goede alternatieven van andere bedrijven, die alle functies ondersteunen.

Ik heb zelf de Klipsch S4i, deze ondersteunen voice over, en alle functies die de Apple remote ook heeft. Sterker nog, zoals je al zei, heeft Klipsch de chips en licentie van Apple gekocht om dit te garanderen. Mijn review:

Klipsch S4i white Review

Uiteraard werken ze ook met de nieuwe iPhone en iPod touch. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Mijn ipod shuffle is overleden, ik heb dan wel een 2G. Hij liet een halve minuut een rood lampje zien en gaf toen de geest. Daarna had ik hem aangesloten op de laptop en toen deed hij het weer. Even later wou ik hem 'herstellen' via itunes en toen kreeg ik de melding dat ie niet gevonden kon worden. Als ik hem nu aansluit doet ie helemaal niks meer.

Wil hem nu resetten maar dit is een 32bits programma en voor windows xp.
http://support.apple.com/...Utility_1_0_4_for_Windows

Iemand windows 7 support of een andere manier om hem weer aan de praat te krijgen anders ga ik een nieuwe GoGear van Philips halen.

EDIT: Ding ligt in de prullenbak, Philips 4 GB GoGear Raga in bezit. Sorry Applefanboys :9~

[ Voor 16% gewijzigd door NeoMe op 02-02-2011 20:58 ]

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Pagina: 1