Welke gamingmouse?

Pagina: 1
Acties:

• citomaster
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 30-11 11:06
Hey,

Ik wil een nieuwe muis kopen aangezien het muisje wat ik nu heb niet echt geschikt is om te gamen. Op het moment heb ik een draadloze laser muis die bij de Logitech MX3000 set zat. Ik wil niet al teveel uitgeven, maar toch niet teveel inboeten op kwaliteit. Ik heb een budget van ongeveer 25-35 euro (excl. verzendkosten), zelf zat ik te denken aan een Razer Diamondback 3G of een Microsoft Sidewinder (X5). Ik heb nog wel een functionaliteit die ik wel wil hebben, ik heb de laatste tijd wat last van een pijnlijke hand na een tijd achter de computer te hebben gezeten, dat komt waarschijnlijk doordat ik een smalle en lage muis heb (resp. 35 en ~10cm). Daarom wil ik een wat grotere muis hebben, dat werkt net wat comfortabeler.

Ik hoop dat jullie mij met dit epische dilemma kunnen helpen:P,

Citomaster

Verwijderd

Ik doe het al jaren met de trust predator serie.
doet zich niet onder voor de duurdere
ik heb er 20 euro voor betaald

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 30-11 15:00

KoffieNT

banaan

De oude MX518 blijft het best. Ik heb die, en de Razer Copperhead.

MX518: Aan gewent na 3 dagen en doet het na 3 jaar nog fantastisch.
Razer: Duurde 3 weken voordat ik er aan gewent was, ik heb na 2 jaar een maandje de MX518 weer uit de kast gehaald en nu kan ik niet meer wennen aan de Razer, dus ik gebruik de 518 nu als vaste muis.

De 518 kost tegenwoordig ook niet zo heel veel meer, de Razer daarintegen is erg prijzig.

Misschien is de G5/G7/G9 ook nog wel wat voor je.

[ Voor 11% gewijzigd door KoffieNT op 11-03-2009 16:25 ]

:D

• Svennetjee
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-11 13:51
Ik heb nu een MX518, echt een geweldige muis! Staat voor €29,- in de pricewatch. Verder is dacht ik de G5 de opvolger van de MX518, en die heeft nog een hogere maximale DPI waarde..

Diamondback is een smalle muis, dus misschien niet helemaal geschikt voor jou.. Sidewinder X5 is verder ook nog een goede optie.

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

MX518 is een hele fijne, helpt ook zeker bij RSI kan ik je vertellen uit ervaring :)

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-11 10:01
Ik kijk net op de frontpage en kwam deze tegen: nieuws: Sharkoon onthult FireGlider-gamersmuis

Zelf had ik niet snel iets te zeggen toen ik je budget las. Wel gebruik ik al jaren Razer en ben er redelijk tevreden over. Helaas is m'n laatste erg tegen gevallen (Lachesis) omdat de scrollwheel siliconen ring LOS rond het centrum draait. (gevolg, je rolt gewoon het semi doorzichtige ringetje zonder dat je scrolt, heel irritant)

DiamondBack daarentegen heb ik ook thuis liggen, heerlijk muisje en niets op aan te merken. Mindere alleen is dat de programmeerbare buttons NIET uit het geheugen komen en dus ben je gedwongen om op elke computer waar je die 'extra' buttons wil gebruiken, de software te installeren en je profielen opnieuw op moet bouwen.

[ Voor 23% gewijzigd door LinuX-TUX op 11-03-2009 16:25 ]

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Svennetjee schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 16:22:
Ik heb nu een MX518, echt een geweldige muis! Staat voor €29,- in de pricewatch. Verder is dacht ik de G5 de opvolger van de MX518, en die heeft nog een hogere maximale DPI waarde..
Leuk een hogere DPI waarde, maar dat alleen is niet voldoende vind ik. Ook het gewicht van de muis telt zeker mee. Bij de G5 zitten gewichtjes, hierdoor kan je het gewicht van de muis aanpassen. Moet zeggen, dat is zeker erg fijn. Hierdoor word het met een zwaardere muis, makkelijker om te richten met bijvoorbeeld een sniperrifle.

• citomaster
Bedankt voor jullie advies, ik ben uiteindelijk toch voor de Sidewinder gegaan.

• Apocalyptus
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-07-2023
Binnenkort komt ook de Sidewinder X8 uit. Ik heb er 1 gewonnen op de leveranciersdagen van mijn werk.
Ik werk er nu een paar dagen mee en ik moet zeggen dat het voor mij beste muis tot nu toe is die ik ooit gebruikt heb.
4000dpi is ook wel aardig alleen heb ik dit nog niet goed in games kunnen gebruiken. Het is bijna te veel van het goede.
Muis heeft 12 knoppen waarvan je er ongeveer 8 naar wens kunt aanpassen. Vormgeving is ook wel apart maar het ligt voor mij super lekker in de hand. Heb al menig potje counterstrike, call of duty en quake live mee gewonnen. Muis is draadloos, maar je merkt het echt niet. Muis reageert net zo goed als bedraad.
Het mooie is ook nog dat als de batterij op is dat je dan je muis gewoon "bedraad" kan maken zodat je verder kan muizen en het appraat ook opgeladen word. Zo zit je nooit zonder stroom.

Binnenkort komt er ook een nieuwe muis uit van logitech. Opvolger van G9.
Deze muis moet de 5000dpi gaan halen. 4000 is al veel. Ik weet niet of die 5000 wel enige toegevoegde waarde is. Ik game op dit moment op 3000 dpi en zie me voorlopig nog geen 4000 of zelfs 5000.

Het zijn beide goede muizen.

• citomaster
Ik bump het topic toch nog even :P.

Ik heb nu een probleem, ik had zoals eerder al gezegd de Sidewinder besteld (niet de X5 variant) bij Salland. Maar toen ik mijn muis ontving bleek het de X5 te zijn, dus toen heb ik een RMA aangevraagd die geaccepteerd werd. Nu blijkt dat Salland de 'oude' Sidewinder niet meer kan leveren, dus krijg ik het bedrag teruggestort. Wat zou ik nu doen? Ik kan de Sidewinder bij Informatique bestellen, maar daar is hij tien euro duurder en dan zou ik door een paar euro bij te leggen ook de G5 kunnen kopen. Ik weet dat het allebei grote muizen zijn, dus wat zou ik doen?

Alvast bedankt,

Citomaster
Pagina: 1