VMware guest niet bereikbaar met RDP over Internet

Pagina: 1
Acties:

• ImmortalSoul
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-02 23:37
Hallo,
Thuis heb ik Vmware Server 2.0 draaien op een Windows XP host, en in vmware heb ik een Windows 2003 server.

Ik heb een Speedtouch van XS4ALL, en daarachter een Asus wl520 wireless access point.
De XP machine heeft het volgend adres: 192.168.1.200.

Op de 2003 guest heb ik de RDP poorten veranderd naar 23389, de nic's staan op bridged.
De 2003 guest krijgt netjes een ip-adress van de DHCP server: 192.168.1.202.

Op de XP host kan ik een sessie naar 192.168.1.202:23389 doen en dan krijg ik de VMware guest.
Ik heb op de speedtouch poort 23389 naar ip-adres 192.168.1.202 opengezet.

Maar toch werkt het niet ... veder heb ik alles (zoals RDP, http server) op mijn XP host werkend en toegankelijk via het internet.

Verwijderd

RDP poorten in register gewijzigd ?
Registerpad:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Terminal Server\WinStations\RDP-Tcp

En daarna reboot van 2003 gedaan of explorer.exe opnieuw gestart om registerwijzigingen toe te passen?

Nagekeken of firewall geconfigureerd is dat deze RDP doorlaat (ook poort toegevoegd)?

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

ImmortalSoul schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 15:56:
Op de XP host kan ik een sessie naar 192.168.1.202:23389 doen en dan krijg ik de VMware guest.
Ik heb op de speedtouch poort 23389 naar ip-adres 192.168.1.202 opengezet.
Dus rdp heb je goed gewijzingd, lokaal (en van een andere pc?) werkt het. Je portforward in je router is dus niet in orde.

PS, RDP is dus (Nog) niet secure op windows 2003, leuk voor thuis, maar voor werk dingen moet je over vpn.

[ Voor 11% gewijzigd door leuk_he op 12-03-2009 12:58 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• ImmortalSoul
Verwijderd schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 12:30:
RDP poorten in register gewijzigd ?
Registerpad:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Terminal Server\WinStations\RDP-Tcp

En daarna reboot van 2003 gedaan of explorer.exe opnieuw gestart om registerwijzigingen toe te passen?

Nagekeken of firewall geconfigureerd is dat deze RDP doorlaat (ook poort toegevoegd)?
Jazeker, ik kan vanaf mijn XP host naar mijn 2003 guest een RDP sessie maken doormiddel van 192.168.1.202:23389
Dus rdp heb je goed gewijzingd, lokaal (en van een andere pc?) werkt het. Je portforward in je router is dus niet in orde.

PS, RDP is dus (Nog) niet secure op windows 2003, leuk voor thuis, maar voor werk dingen moet je over vpn.
Een rdp sessie naar 2003 vanaf een ander systeem binnen het netwerk heb ik nog niet geprobeerd, dat zal ik proberen.

Ik had al in de gaten dat het probleem bij mijn router lag, maar hoe kan ik het beste die portforward instellen? Aangezien ik met de Speedtouch niet precies kan regelen waar wat naartoe gaat.
In mijn deviceslist kan ik zien welke hosts worden herkend door de router, hier staan dus mijn XP host en de wireless access point. De 2003 guest ziet hij niet ...

Ik heb dus al ingesteld dat port 23389 naar port 23389 wordt vertaald (dus er wordt niks veranderd) en deze gaat dan naar het 192.168.1.202 adres. Maar dit werkt dan dus niet.

• metallicelmo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-05-2021
Er staat dus nu een forward ingesteld op de speedtouch ( modem denk ik ) naar het ipadres van de VMware machine.. Dit zou moeten werken maar dat kan alleen als de pc rechtstreeks aan de modem zit denk ik.. Is je accesspoint echt alleen een accesspoint? Is je pc draadloos? Wellicht heb je een accesspoint/router en in dat geval moet er nog een forward worden ingesteld van de router weer door naar de pc..
EDIT: Als het inderdaad een router is zou ik vanaf de modem het RDP verkeer dat binnenkomt op de standaard RDP poort doorzetten naar het ip van de router met juiste RDP poort. Vervolgens vanaf de router weer een nieuwe forward doen van RDP verkeer van het ip van de router met RDP poort naar het ip van de VMware machine..

[ Voor 28% gewijzigd door metallicelmo op 12-03-2009 14:15 ]

Verwijderd

Kun je misschien posten welk type speedtouch het is en evt. een screenshotje van hoe je de portforward hebt gemaakt.
Bij sommige speedtouches heb ik gemerkt dat portforwarden iets anders werkt, deze word gedaan op MAC ?!
Nja zeg het niet helemaal goed maar als je forward maakt komt er een MAC adres te staan.
Nja iig vertel wat meer over je speedtouch ;)

• ImmortalSoul
metallicelmo schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 14:05:
Er staat dus nu een forward ingesteld op de speedtouch ( modem denk ik ) naar het ipadres van de VMware machine.. Dit zou moeten werken maar dat kan alleen als de pc rechtstreeks aan de modem zit denk ik.. Is je accesspoint echt alleen een accesspoint? Is je pc draadloos? Wellicht heb je een accesspoint/router en in dat geval moet er nog een forward worden ingesteld van de router weer door naar de pc..
EDIT: Als het inderdaad een router is zou ik vanaf de modem het RDP verkeer dat binnenkomt op de standaard RDP poort doorzetten naar het ip van de router met juiste RDP poort. Vervolgens vanaf de router weer een nieuwe forward doen van RDP verkeer van het ip van de router met RDP poort naar het ip van de VMware machine..
De pc zit dus niet rechtstreeks op de modem aangesloten, maar via de Asus WL520. Deze zorgt er eigenlijk alleen maar voor dat al mijn verkeer draadloos wordt. Maar het is volgensmij ook een Router ja.

Ik zal bovenstaande oplossing vanavond eens gaan proberen.
Kun je misschien posten welk type speedtouch het is en evt. een screenshotje van hoe je de portforward hebt gemaakt.
Bij sommige speedtouches heb ik gemerkt dat portforwarden iets anders werkt, deze word gedaan op MAC ?!
Nja zeg het niet helemaal goed maar als je forward maakt komt er een MAC adres te staan.
Nja iig vertel wat meer over je speedtouch ;)
Ik ben niet thuis op dit moment, maar via de XS4ALL site kom ik eruit dat het een Speedtouch 546 is.
Bij de selectie staan inderdaad mac-adressen.

Edit:
Zoiets dus: http://portforward.com/en...46v6/Speedtouch546v67.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door ImmortalSoul op 13-03-2009 13:14 ]

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

• ImmortalSoul
Ik weet wel hoe ik een portforward in moet stellen ;)

De speedtouch werkt (volgensmij) doormiddel van portforwards naar mac-adressen. Mijn speedtouch ziet niet het mac-adres van de 2003 guest omdat deze in Vmware zit/of omdat mijn wireless router/AP ertussen zit.

Het voornamelijkste probleem is, hoe zorg ik ervoor dat de Speedtouch mijn VMware guest kan zien?

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

het kan ook op Ip, maar het feit dat je de host niet ziet wil zeggen dat er nog iets tussen zit. windows firewall of je accespoint

op ip nummer kun je hem evt met upnp dan openzetten? (moet zeker ook handmatig in de speedtocuh kunnen, maar dat heb ik ook niet ij de hand).

In windows een upnpcleint isntalleren of losse batch die dat voor je doet?

http://miniupnp.free.fr/f...pc-exe-win32-20080925.zip

• endeavor334
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-08-2021
Als ik het plaatje goed teken is het het volgende:
code:
1
Internet ------ modem ---Bedraad netwerk---- Asus WL520 ----Draadloos netwerk---- XP machine met vmware en w2k3

Ik zou zelf de volgende stappen proberen:
1. RDP testen vanuit de winXP bak
2. RDP testen met een andere machine op het draadloze netwerk
3. RDP testen in het netwerk Modem-Asus
4. RDP port forward aan zetten op modem en testen wat de status is van de poort via een online port scanner

Eigenlijk heb ik ook een paar vragen:
je hebt de poort op de w2k3 bak verandert naar 23389 Waarom eigenlijk? Via het modem kan je ook een translatie doen, d.w.z via Internet log je in op poort 23389 en deze wordt omgezet naar 3389
De 2003 guest krijgt netjes een ip-adress van de DHCP server: 192.168.1.202.
Welke DHCP server van de Asus of van het modem?
Mijn speedtouch ziet niet het mac-adres van de 2003 guest omdat deze in Vmware zit/of omdat mijn wireless router/AP ertussen zit.
DHCP gaat ook op MAC, dus dit is in tegenstelling met elkaar.
Het voornamelijkste probleem is, hoe zorg ik ervoor dat de Speedtouch mijn VMware guest kan zien?
Als de vmware guest een DHCP Adres krijgt van het modem dan ziet deze de guest echt wel.

Ik kom via google tegen dat de Asus een wireless router is. In dat geval MOET je ook in de Asus een portforward in stellen.
Maar toch werkt het niet ... veder heb ik alles (zoals RDP, http server) op mijn XP host werkend en toegankelijk via het internet.
En als je de RDP forward op het modem zodanig wijzigt dat deze van XP naar de w2k3 bak gaat. Als het eerst werkte dan zou het dan ook moeten werken.

Voor elk probleem is er een oplossing. Dus dat is het probleem niet. De oplossing dat is het probleem.

Pagina: 1