Autoradio welke laatste track niet wil onthouden

Pagina: 1
Acties:

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:32
Mijn vriendin die heeft een Nissan Micra uit 1994 (weet niet of het er toe doet), en sinds een lange tijd een autoradio, een VDO Dayton, die had ze er voor ook, maar een ander model, deze deed het wel.

Deze "nieuwe", onthoudt bijvoorbeeld niet welk nummer van de CD het laatste gespeelt is, hij begint dus nadat je de auto uitgezet hebt en weer aan, opnieuw. Nou heb ik wel eens horen vertellen dat dit een kwestie is van een of ander draadje omwisselen aan de ISO stekker...

Nou is de vraag weet iemand hier meer van af?

[ Voor 6% gewijzigd door eX0duS op 11-03-2009 15:35 ]

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-11 15:47

reuzekind

Ik geloof in GoT

Tijd e.d. blijven wel goed ingesteld staan? Anders is het dus een probleem dat de stroomtoevoer eraf gaat als het contact uitgezet wordt.

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

• eX0duS
Tijd en radiozenders blijven onthouden...
Ik sluit niet uit dat het apparaat misschien niet goed is, maar ik had dus ergens gelezen dat het een draadje zou zijn wat je om zou moeten draaien (rood met oranje oid), maar omdat ik het niet zeker weet...

Andere autoradio's doen het zover ik weet wel gewoon goed, heb er twee geprobeerd.

[ Voor 14% gewijzigd door eX0duS op 11-03-2009 15:39 ]

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14-11 13:35

Stoffel

Engineering the impossible

Rood en geel zou het kunnen zijn als de rest van de settings niet bleven staan. Dat is zoals reuzekind al zegt namelijk constante stroomtoevoer en stroomtoevoer die alleen iets levert als de auto op contact staat.

In jouw geval is dit echter waarschijnlijk niet de oplossing, omdat de radio dan helemaal geen settings zou onthouden.

• eX0duS
Hmm, ik zal dat voor de zekerheid nog eens nagaan, of die radiozenders wel echt blijven staan zoals ze zijn... Anders zou je dus rood en geel om moeten draaien?

[ Voor 18% gewijzigd door eX0duS op 11-03-2009 15:42 ]

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14-11 13:35

Stoffel

Engineering the impossible

Ik zou niet zomaar klakkeloos draadjes gaan omwisselen. Meet gewoon even op welk draadje nog spanning staat als de auto niet op contact staat en welke daarbij komt als je hem op contact zet. Dan zoek je even op hoe die aangesloten horen te zitten op de radio (staat vast in de handleiding) en dan sluit je het aan zoals het hoort.

Over het algemeen is rood de spanning via het contact en geel de constante spanning dacht ik.

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01:06

tozzke

aka tozzert

Stoffel schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 15:55:
Ik zou niet zomaar klakkeloos draadjes gaan omwisselen. Meet gewoon even op welk draadje nog spanning staat als de auto niet op contact staat en welke daarbij komt als je hem op contact zet. Dan zoek je even op hoe die aangesloten horen te zitten op de radio (staat vast in de handleiding) en dan sluit je het aan zoals het hoort.

Over het algemeen is rood de spanning via het contact en geel de constante spanning dacht ik.
dat verschilt per auto (ik meen dat VW of juist Opel het weer precies andersom doet), dus meten is weten!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

eX0duS schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 15:31:
Mijn vriendin die heeft een Nissan Micra uit 1994 (weet niet of het er toe doet), en sinds een lange tijd een autoradio, een VDO Dayton, die had ze er voor ook, maar een ander model, deze deed het wel.

Deze "nieuwe", onthoudt bijvoorbeeld niet welk nummer van de CD het laatste gespeelt is, hij begint dus nadat je de auto uitgezet hebt en weer aan, opnieuw. Nou heb ik wel eens horen vertellen dat dit een kwestie is van een of ander draadje omwisselen aan de ISO stekker...

Nou is de vraag weet iemand hier meer van af?
Rood en geel omwisselen, en voila. :) Hoogstwaarschijnlijk zijn de kabels van de continu- en stroom voor contactslot omgewisseld. VDO heeft wel eens vaker geintjes om deze om te wisselen (m'n broer had hetzelfde met een VDO). Vergelijk het maar eens met de radio's die het wel goed deden. :P

[ Voor 9% gewijzigd door Bart-Willem op 11-03-2009 18:24 ]

Volvotips.com

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:20

Destruction

(ex-)Automonteur

Merken waarbij de spanning vaak andersom zit is Fiat, Opel, Seat (vd week nog de boel moeten omdraaien bij een Ibiza uit '07, omdat de settings niet onthouden werden.) voor zover ik weet :)

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04 20:57
Destruction schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 20:27:
Merken waarbij de spanning vaak andersom zit is Fiat, Opel, Seat (vd week nog de boel moeten omdraaien bij een Ibiza uit '07, omdat de settings niet onthouden werden.) voor zover ik weet :)
als het seat is is het ook de rest van vag :P

Audi S3

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:20

Destruction

(ex-)Automonteur

Heb jij het ook? :P

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

Pagina: 1