[XS4all] waarschuwing 'Service Centre': controles niet water

Pagina: 1
Acties:

• FulcoS
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
[XS4all] waarschuwing 'Service Centre': controles niet waterdicht

Ik heb bij XS4all een ADSL abonnement. Telefoon loopt via de KPN.

Nu heeft XS4all bij de omzetting van mijn abonnement (wil naar XS4all only) een 'fout' gemaakt, die tot gevolg heeft dat de KPN mijn ADSL aansluiting opheft. Zowel XS4all als KPN kunnen dit niet meer stoppen.
Na de opheffing, kan ik een dag later een nieuwe ADSL aansluiting aanvragen.

Geiriteerde medewerkers, inclusief 'hoorn op de haak gooien', hebben dit pas 8 telefoonjes (en diverse emails) in 7 dagen na eerste melding, medegedeeld.

Hierbij waarschuw ik alle (potentiele) XS4all klanten: de controle die het 'Service Centre' van XS4all uitvoert, is NIET WATERDICHT, het is mogelijk instellingen zo te wijzigen, dat je daarna je abonnement kwijt bent.

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
En wat heb je precies aangeklikt dat het misging? Want nu is je 'waarschuwing' nogal vaag.

PSN: djmurcielago

• FulcoS
  • Niet online
Ik heb niets anders gedaan dan mijn ISDN nummers, nu bij KPN, overgezet naar VOIP nummers op het XS4all abonnement. Daar ik het nummer waar blijkbaar het XS4all ADSL abonnement op aangevraagd (dit is niet zoals gebruikelijk het ISDN hoofdnummer) was niet gepoort heb (dit nummer mag vervallen) werd automatisch het gehele ADSL abonnement opgezegd.
Dit alles zonder enige melding of waarschuwing.
Het heeft echter een week geduurd (vele email en telefoonjes naar XS4all en KPN) tot iemand bij XS4all kon vertellen dat ik de beveiliging van het Service Centre omzeild had, wat tot een onmogelijke toestand heeft geleid.

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Nu heeft XS4all bij de omzetting van mijn abonnement (wil naar XS4all only) een 'fout' gemaakt, die tot gevolg heeft dat de KPN mijn ADSL aansluiting opheft. Zowel XS4all als KPN kunnen dit niet meer stoppen.
Na de opheffing, kan ik een dag later een nieuwe ADSL aansluiting aanvragen.
Zoiets is mij dus ook overkomen, maar niemand bij XS4All die me heeft kunnen helpen. KPN heeft besloten om de stekker er uit te trekken, doordat ze het concept verhuizing niet begrijpen en XS4All komt vervolgens niet voor zijn klanten op. Ik ga helemaal niks nieuws aanvragen, ik heb namelijk al een abonnement! Na ettelijke telefoontjes is er helemaal niemand bij XS4All die a) begrijpt wat er gebeurd is b) ook maar 1 poot wil uitsteken om het op te lossen.

Ik heb ze gemeld dat aangezien ik geen ADSL meer van ze krijg ik dit beschouw als eenzijdig opzeggen van het abonnement door hun en trek mijn automatische incasso terug. Of er gaat heel snel een belletje rinkelen bij XS4All, of ik zit bij een andere provider.

Linksom of rechtsom, ik zit nu zonder internet...

[ Voor 3% gewijzigd door Keypunchie op 12-03-2009 11:52 . Reden: linkje toegevoegd ]

Verwijderd

Hoi FulcoS,

Erg vervelend om dit te horen... Ik zou graag uit willen zoeken waar deze fout in het Service Centre zit. Zou je mij een mail kunnen sturen met je telefoonnummer en de stappen die je hebt uitgevoerd? Hopelijk kunnen we zo voorkomen dat dit andere klanten ook overkomt.

Mijn emailadres staat in mijn profiel.

• FulcoS
  • Niet online
De afhandeling van het probleem vind ik zeer zwak van XS4all: het duurt 7 dagen voordat bekend is wat er gebeurt is, en uiteindelijk wordt de fout NIET hersteld. ADSL is gewoon weg.

Aan: Nuts79: als je een medewerker van XS4all bent, die dit wil weten om het probleem in de toekomst, kun je mijn email adres (en alle stappen) vinden in de emails die naar XS4all gestuurd zijn.

Verwijderd

FulcoS, zonder gegevens gaat het mij nooit lukken om te achterhalen wie jij bent in ons klantensysteem. Vandaar mijn vraag om iets naar mij te mailen, bv een emailadres dat bij het account hoort, het nummer wat je had geprobeerd mee te nemen oid.

Even voor je beeldvorming: op 17/2 is een aanpassing op ons ordersysteem live gegaan waardoor klanten maximaal 8 nrs kunnen meenemen naar XS4ALL. Deze orderintake kun je ook benaderen via het Service Centre en is uitvoerig getest. Zo zit er ook een controle in die voorkomt dat je per ongeluk je ADSL van KPN aansluitnummer inporteert, en dus je ADSL verbinding onderuit trekt. (deze zitten bij ADSL van KPN (MXstream) hard aan elkaar gekoppeld).

Mocht je jou bestelling vóór 17/2 hebben ingediend, dan heb ik het vermoeden dat die controle op het oude ordersysteem wellicht kapot was.. Zou je mij tenminste kunnen aangeven wanneer je je order had ingediend?

• FulcoS
  • Niet online
Op 3-3-2009 heb ik in het XS4all ‘Sevice Centre’ drie van mijn ISDN-telefoon nummers van KPN naar XS4all overgezet.
Daar niet gekontroleerd werd of het ISDN-MSN waar het ADSL-abbonement bij XS4all/KPN liep, wel mee geporteerd werd, volgde een automatische opzegging van het hele ADSL-abbonement.
M.a.w. het ‘niet’ overzetten van het MSN-nummer waar het ADSL-abbonement aan gekoppeld is, had een opzegging van het gehele ADSL-abbonement tot gevolg. En, dit MSN-nummer hoeft NIET gelijk te zijn aan het zgn. ISDN hoofdnummer.
Dit had nooit mogelijk moeten zijn.

Wat echter volgde heeft mijn ‘vertrouwen’ in XS4all flink geschaad.
Een paar minuten na indiennen van de portering, stuur ik de eerste email naar XS4all.
In totaal heb ik ongeveer: 8 emails gestuurd naar XS4all; 6 telefoontjes naar XS4all, 2 telefoonthes naar de KPN, totaal ruim 2 uur telefoneren. Verder gaf XS4all mij elke keer verkeerde informatie: ze verwezen mij naar de KPN. Dat is FOUT.

Op 17-3-2009 kreeg ik een email en een telefoontje van XS4all.
Ze boden hun excuses aan, dat deze fout niet gemaakt had mogen worden, en ze hun ‘helpdesk’ zouden informeren.

• torp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-11 20:48
Niet om je te pakken, maar ben je nog ingegaan op het aanbod van Nuts79?

• FulcoS
  • Niet online
Ja.

Verwijderd

#Fulcos

ISDN telefonie heeft helemaal niks met ADSL te maken, KPN moet hier echt aan werken. Want xs4all is niet bemachtigt op in de wijkcentrale te kijken voor telefonie.

En als personen in het service center will komen, dan hebben ze een gebruiksnaam en wachtwoord nodig.
Als het wachtwoord makkelijke te raden is...dan tjah..

Niet zo heel lang geleden waren ook phising e-mailtjes voor login gegevens....

Hierbij waarschuw ik alle (potentiele) XS4all klanten: de controle die het 'Service Centre' van XS4all uitvoert, is NIET WATERDICHT, het is mogelijk instellingen zo te wijzigen, dat je daarna je abonnement kwijt bent.

Tjah, als mensen zomaar overall rond op gaan klicken zonder te lezen...

• Antwan46
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-10-2020
[quote]Verwijderd schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 13:39:
#Fulcos

ISDN telefonie heeft helemaal niks met ADSL te maken, KPN moet hier echt aan werken. Want xs4all is niet bemachtigt op in de wijkcentrale te kijken voor telefonie.

Dat klopt, maar;

Even een quotje
"Daar ik het nummer waar blijkbaar het XS4all ADSL abonnement op aangevraagd (dit is niet zoals gebruikelijk het ISDN hoofdnummer) was niet gepoort heb (dit nummer mag vervallen) werd automatisch het"

Met ISDN heb je 4 of 2 nummers, je hoofdnummer moet je blijven gebruiken, de rest ben je kwijt.
Of je moet met de telefoon bij KPN blijven.
Dat is bij jou het probleem, je hebt je hoofdnummer niet gebruikt.
Pagina: 1