Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

mijn computer blijft hangen bij het opstartscherm van Windows XP Home. Als ik na een druk op de reset knop voor de Veilige Modus kies werkt alles wel. Wat kan ik doen om dit probleem op te lossen? :o

dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Iemand? Ik heb net geprobeerd om 5x opgestart en 5x is het niet gelukt. Zit nu in veilige modus ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat heb je zelf allemaal al geprobeerd? Heb je al eens gekeken in Problemen met booten, hoe kan je ze oplossen. en Windows XP en 2000 BSOD guide of gewoon gezocht op google?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2009 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen van de twee guides bieden voor mij een oplossing. Er komt geen blue-screen tevoorschijn en het meest aparte is nogwel dat de crashes random zijn. Soms is er niks aan de hand na 3x opstarten maar dan zo ineens heeft 'ie er geen zin meer in en blijft hij hangen. Dit is mijn systeem:

Phenom II X4 920
Kingston DDR2-800 4GB kit
ATi Radeon HD4830
Spinpoint F1 500GB
MSI KA780G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KennieNL
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-09 14:52
Ik zou als ik jou was eens wat drivers gaan update... vaak wil dit nog wel eens voor wat oplossingen zorgen..

Maar wat heb je naast de 2 guides die Loninkwoner je gegeven heeft al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Alle drivers zijn naar mijn weten up-to-date. Nieuwste Catalyst eropgezet, bios is geupdate. Op Google heb ik ook nog gekeken naar hetzelfde probleem alleen las ik daar dat mensen een blue-screen krijgen met een error terwijl bij mij het beeld gewoon bevriest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1. deinstall xp home
2. install xp pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 16:22:
1. deinstall xp home
2. install xp pro
Heb legale Home erbij en ik twijfel eraan of het hier aan ligt ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-09 15:06

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

ik zou het eerder in je hardware zoeken, dingen als geheugen enzo , misschien moet je ook eens een chipset driver installeren; daar heb ik ook een hoop gezeur mee gehad.

Dus wat je kan proberen is eerst de ene helft van je geheugen testen en dan de andere helft bijvoorbeeld.

Doe dat ook met dingen als video kaarten en harddisks.

En wat je misschien ook kan helpen is de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-09 08:20
Heb je de hardware in een oude kast gestopt?Misschien dat je voeding te licht is.Dat probleem had ik met me server.die liep soms spontaan vast.Nu was ik afgelopen week de zooi uit de kast aan het halen en kwam ik erachter dat er maar een 250 watt voeding in zat,dus erg licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
vincedd schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 20:56:
Heb je de hardware in een oude kast gestopt?Misschien dat je voeding te licht is.Dat probleem had ik met me server.die liep soms spontaan vast.Nu was ik afgelopen week de zooi uit de kast aan het halen en kwam ik erachter dat er maar een 250 watt voeding in zat,dus erg licht.
Alles is nieuw gekocht met een 480W voeding, het precieze merk staat niet op de rekening, alleen "Gez 480W".
BGB4rn schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 13:41:
ik zou het eerder in je hardware zoeken, dingen als geheugen enzo , misschien moet je ook eens een chipset driver installeren; daar heb ik ook een hoop gezeur mee gehad.

Dus wat je kan proberen is eerst de ene helft van je geheugen testen en dan de andere helft bijvoorbeeld.

Doe dat ook met dingen als video kaarten en harddisks.

En wat je misschien ook kan helpen is de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
Dat is het proberen waard. Zal memtest wel gaan draaien.
Pagina: 1