Toon posts:

Voorversterker

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een JB Systems DISCO 2000 platenspeler en een Samsang Microsystem MM-DA25 micro hifi-keten.

De micro hifi-keten heeft een AUX ingang. Nu dacht ik de platenspeler op deze ingang te kunnen aansluiten met als gevolg dat er de hifi-keten de boel versterkt. Dit gebeurd echter niet of toch niet zoals verwacht. Het geluid is van een miezerige lage kwaliteit zelf al draai ik de hifi-keten helemaal open.
Na wat opzoek werk las ik dat je een platenspeler beter aansluit op een PHONO-ingang. Die heb ik niet dus keek ik wat verder en las over een voorversterker.
Nu wil ik me niet in de kosten jagen vooraleer ik zeker ben dat zo'n voorversterker werkelijk m'n probleem van de baan zal helpen.
Iemand een idee ?

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:44
Als je "hoofd"versterker geen phono ingang heeft, moet je inderdaad een phono voorversterker gebruiken om een platenspeler op een gewone line-in ingang aan te sluiten (zoals de CD-ingang).

Naast het relatief zwake signaal van de platenspeler te versterker doet dit kastje ook een correctie op het signaal om de verhouding tussen het hoog en het laag recht te trekken wat bij een LP nodig is.

Edit: Die compensatie heet dus RIAA-compensatie en heeft te maken met hoe de LP is geperst master is gesneden.

Edit2: Conrad heeft deze: en dan de derde van boven, de PA111 Die hebben wij thuis ook en werkt naar mijn idee wel goed.

[ Voor 42% gewijzigd door Invisible_man op 11-03-2009 14:42 ]

Verwijderd

Zoeken op RIAA correctie pickup voorversterker (ben ik net zelf ook aan het doen). Ze zijn er vanaf €15 tot € 5000 en alles er tussen in.

Ook veel mogelijkheden voor zelfbouw met kant en klaar pakketten of alles zelf doen.

Heeft niet te maken hoe de lp geperst is maar hoe de master gesneden is.

hoge tonen meer volume (amplitude snijbeitel)
lage tonen minder volume

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2009 14:41 ]

Verwijderd

Bij Conrad :

http://www1.conrad.nl/scr...ennavi=1&zhmmh_area_kz=8A

http://www1.conrad.nl/scr...ennavi=1&zhmmh_area_kz=8A

Mocht je een 2de draaitafel in de toekomst willen gaan gebruiken dan is een goedkoop of 2de hands 2 kanaalsmixertje misschien het overwegen waard :)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt !