Toon posts:

Externe USB alles weg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb net mijn externe usb harde schijf aangesloten op de computer op school, alleen er staat ineens niks meer op en het is van levensbelang dat ik die bestanden weer terug krijg. als ik naar deze computer ga staat er dat er 30gb ruimte in beslag is, dus er moet nog van alles opstaan alleen het is niet zichtbaar.

kan het zijn dat als ik hem thuis weer aan de pc hang dat alles weer terug is? en ander wie weet hoe ik het weer terug krijg?

Verwijderd

Is het niet gewoon zo dat ze op school alles hebben dichtgegooid, en dat je de inhoud van je HD niet meer kan zien? Doen ze bij mij op school namelijk :9

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2009 13:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
nee, normaal zie ik wel gewoon alles! en ik doe een ICT opleiding en lijkt me sterk dat ze alles dicht timmeren

Verwijderd

Wellicht ben je niet de owner van files op die pc als je iets externs inplugged (zoals een USB disk)

How to take ownership of a file or a folder in Windows XP

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-02 18:44
Op wat voor een systeem heb je de files erop gezet en op welk systeem probeer je dit uit te lezen?

Zie je wel de partities?

Als je bijvoorbeeld een NTFS volume hebt gemaakt met daarin je data en je probeert dit nu uit te lezen op een Windows 98 of NT machine kun je dit volume niet openen.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Ga even troubleshooten... kijk onder een ander OS, zet het weergeven van verborgen mappen aan, haal een GetDataBack over je schijf heen...

Bedenkt zelf even een aantal logische oorzaken, sluit deze uit en vermeld dat je dat gedaan hebt, want op deze manier wordt het voor ons een raadspelletje met als hoofdprijs totaal niets.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 13:46:
nee, normaal zie ik wel gewoon alles! en ik doe een ICT opleiding en lijkt me sterk dat ze alles dicht timmeren
Ik doe ook ICT, en op de PCs van school zelf timmeren ze alles dicht omdat ze bang zijn dat wij als ICT zijde wat slopen xD
Zelf C schijf is weg gehaald, maargoed, beetje ICT komt daar alsnog in met html scriptje...

Maar ff terug naar het probleem, als je het is op laptop van groepsgenoot probeert dan? Misschien ligt het aan de rechten e.d.

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
En je bestanden uit je backup halen is te eenvoudig ?

Abort, Retry, Quake ???

Verwijderd

aZuL2001 schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 14:03:
En je bestanden uit je backup halen is te eenvoudig ?
Flauwe opmerking zeg, zo kan je alle problemen wel tot 0 reduceren.

Verwijderd

Topicstarter
Thuis heb ik Windows Vista, (hij heeft trouwens net 5 udpates geinstalleerd, soms hoor je wel is dat dat problemen geeft, weet niet of dit het geval kan zijn maargoed)
hier op school hebben ze windows xp
normaal werkt het altijd wel, maar nu dus ineens niet meer.
Ik laat recuva nu scannen.
zodra verborgen mappen aanstaat zie ik 1 map namelijk .trashes

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:19
Verwijderd schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 14:07:
[...]

niet flauw, als ICT'er zou je toch moeten weten dat je belangrijke data moet backuppen :+ :z

maar goed, boot is een live cd van knoppix ofzo, en probeer de schijf daar te mounten

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
[...]
Dat mag jij flauw vinden, maar helaas is het zo dat het belang van backups pas ingezien wordt als ze echt nodig zijn.

En voor iemand die een ICT opleiding volgt zou dit tot de standaard lesstof moeten behoren, zo niet de allereerste les moeten zijn.

En anders betaal je leergeld...

Of je maakt er met de docent een practicum/workshop van.
Dan heeft iedereen in de klas er wat aan .

Abort, Retry, Quake ???

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-02 15:09

chromeeh

the Gnome

[...]

Bij (zelf bewuste) bedrijven is backuppen prio 1; geen back-up = geen data als er iets mis gaat / gebeurd.

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Pagina: 1