Toon posts:

[Mail] Locatie mail folder wijzigen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mede Tweakers ik wil graag mijn mail folder (die in library staat) verplaatsen naar een TrueCrypt file/partitie maar ik kan niet helemaal precies vinden hoe dit moet. Wat ik heb begrepen uit verschillenden bronnen op Internet is dat de Mail folder alle mailtjes bevat en dat je die makkelijk van de ene machine naar de andere machine kan verpaatsen (wel zelfde locatie op machines). Ik neem aan dat je deze folder dan ook kan verplaatsen naar een andere locatie (in mijn geval de TrueCrypt file), maar wat ik niet weet is hoe je dan Mail naar deze specifieke folder kan laten verwijzen.

Ik dacht zelf dat het waarschijnlijk wel moet werken met aliases maar misschien dat het ook gewoon in Mail aangegeven kan worden... Iemand ideeen?

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:28

breinonline

Are you afraid to be known?

Het lijkt mij dat je gewoon een symlink kan maken?

Volgens een beetje googlen wel :)

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Verwijderd

Topicstarter
Dat was ook mijn idee maar ik dacht eigenlijk dat Mail wel een soort "hier staat mijn mail folder" property zou hebben :)

Edit: Net mijn Mail en Mail downloads folder verplaats, alias gemaakt en alias weer terug gezet in Library folder maar dit lijkt niet echt te werken. Mail app geeft fouten bij opstarten en crashed. Werkt toch niet helemaal. Iemand misschien nog ideeen waar het aan ligt?

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2009 19:58 ]

• breinonline

breinonline

Heb je een alias gemaakt of een symlink? Die eerste zal niet werken, de tweede als het goed is wel.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Verwijderd

Topicstarter
Symlink als in symbolic link als in ln -s bedoel je?n Dat heb ik idd geprobeerd en dat werkt bij in ieder geval niet. Heb het ook met Aliases geprobeerd en dat werkt (zoals je al aangaf) ook niet. Lijkt er toch op dat ik iets over het hoofd zie want zo moeilijk zou dit niet moeten zijn :)

• breinonline

breinonline

Hum, ik bedoelde de ln -s handleing in de terminal ja. Dan weet ik het ook niet...

Verwijderd

Topicstarter
Dan houd et een beetje op vrees ik. Heb nu al aardig wat zoek en probeer uurtjes er in zitten maar het lijkt nog steeds niet te werken. Beetje vreemd vind ik et wel want ik kan toch niet de enige zijn die zijn mail archief wil encrypten :)

Verwijderd

Hier lijkt het anders wel te werken (zonder truecrypt).

cp -r ./Mail ../Mail
ln -s /Users/user/Mail /Users/user/Library/Mail

Verwijderd

Topicstarter
Raar, ik moet zeggen dat ik nog niet zonder truecrypt file heb getest want die encryptie was juist mijn bedoeling. Bij mij crashed Mail iig als ik een link heb naar een dir in een truecrypt file. Ik zal zo nog eens proberen of een gewone link wel werkt, om uit te sluiten dat het niet aan mijn installatie / mail proggie ligt.
Pagina: 1