Kapotte kabel aan laptop adapter

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _PM
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-05 12:03
Ik heb aan Asus A6M laptop. Ik heb last van een kabelbreuk in de kabel die van de adapter naar de laptop loopt.
Nu dus problemen met opladen, als je het snoer op de juiste manier gevouwen weg legt lukt het soms nog maar dat is verre van ideaal.

Heeft iemand enig idee waar ik een losse kabel of alleen stekker zou kunnen kopen?
Ik heb al bij electronicaonline gekeken en deze hebben de stekker niet, via google ook nog niets gevonden.

Een losse adapter kost namelijk +/- 50 euro... terwijl er alleen een kabelbreukje is.

Een nieuwe stekker (of snoertje) eraan solderen is niet zo'n probleem, ik kan deze alleen niet vinden... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 29-05 20:48

Mr.Qips

Meneer Kips dus

Waar zit de breuk? Kan je de kabelbreuk er niet tussenuit knippen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50893

Zo een kabeltje alleen zal je denk ik niet vinden, worden vaak alleen in hele units verkocht, adapter + kabel :)

Zelf solderen is het makkelijkste of een nieuwe adapter unit kopen, als je een meerwaarde heb om op een andere plek ook een adapter te gebruiken. Netjes solderen met een mooie dikke krimpkous erover heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonus
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05 12:00

bonus

!.. .oO BoNuS Oo. ..!

Universeel evt ??? Die hebben div. stekkers er meestal bij zitten...

Atari 4 ff'r 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:47
Mijn oude laptop had dit ook. Dat ding begon spontaan te roken toen, dus maar snel de stekker eruit gehaald en een nieuwe (universele) gekocht. Die kost iets van 25 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _PM
Mr.Qips schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 13:32:
Waar zit de breuk? Kan je de kabelbreuk er niet tussenuit knippen?
Hij zit heel dicht bij de stekker, er tussenuit knippen is geen optie.

Verder zit er een gegoten stekker aan... een optie is om die open te knippen, te kijken of ik daarin het e.e.a kan solderen en er een krimpkousje om te doen.. Maar weet niet zeker of ik in die gegeoten stekker wel iets kan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224406

_PM schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 15:00:
[...]

Verder zit er een gegoten stekker aan... een optie is om die open te knippen, te kijken of ik daarin het e.e.a kan solderen en er een krimpkousje om te doen.. Maar weet niet zeker of ik in die gegeoten stekker wel iets kan..
Dicht bij de stekker, je bedoelt de stekker waar de transformator/ voeding zit of de stekker die in de laptop gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ebay is een mogelijkheid.....

Je kunt vaak nog best wat van een stekker maken als je de behuizing eraf snijdt en met (bijvoorkeur gelijmde) krimpkous werkt. Heb ik ook bij mijn R52 gedaan.

i3 + moederbord + gehuegen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
_PM schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 15:00:
[...]

Been there, done that:
-stekker opensnijden (Stanley mes)
-draad 10 cm korter knippen
-draad vastsolderen
-ingieten met thermisch "lijm pistool"
-voor het afgekoeld is omwikkelen met isolatietape.
Resultaat: stekker zit weer in elkaar, werkt goed, is flexibel, en gaat jaren mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ja of lijmkrimpkous, werkt ook vrij prima. Wel een paar (3-4) lagen om elkaar heen.

i3 + moederbord + gehuegen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daan08
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-07-2023

daan08

PEBKAC

Ik had 5 adapters voor een soortgelijke laptop A6VC van ebay, voor de prijs van 35 euro incl verzending. Door er 3 door te verkopen heb ik er nu 2 voor 0 euro ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _PM
bulldoze schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 22:40:
Ik had 5 adapters voor een soortgelijke laptop A6VC van ebay, voor de prijs van 35 euro incl verzending. Door er 3 door te verkopen heb ik er nu 2 voor 0 euro ;)
Zouden deze adapters hetzelfde zijn als een A6M ? Wil je er eentje kwijt voor een leuke prijs?
Anders ga ik voor de soldeer optie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daan08
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-07-2023

daan08

PEBKAC

_PM schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 12:50:
[...]Zouden deze adapters hetzelfde zijn als een A6M ? Wil je er eentje kwijt voor een leuke prijs?
Anders ga ik voor de soldeer optie...
19 V DC,3.42A moet het zijn.. De plug wil nog wel eens moeilijk doen (zo had ik ook Toshiba's met de juiste specs maar de plug was net .5 MM dieper :(. Zoek iets van merken AC Bel, LiteOn of Delta. www.ebay.co.uk is wel een goede nu de pond zo laag staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _PM
Zomaar een andere stekker eraan werkt niet... heb ik geprobeerd. Adapter begint dan te piepen en het lampje gaat niet branden (er is geen sluiting in de stekker)... Geen idee wat het probleem wel is.
Nu een nieuwe adapter gekocht.... maar... nu blijkt dat het probleem in de aansluiting op de printplaat zit.
Helaas kan ik daar niet zo gemakkelijk bij (ivm heatpipe die daar precies langs loopt)...
Dus dat wordt een hele berg demonteren vrees ik... en dan daar eens met de soldeerbout langs
Pagina: 1