Help! Krijg m'n pc niet op m'n tv aangesloten :-(

Pagina: 1
Acties:
  • 876 views

• Truusje26
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-04 15:53
Heb jullie grote tv op je pc topic al doorgenomen, maar helaas kom ik daar niet verder mee.

Ik heb een LG plasma, type 42PQ3000 en een NVIDIA GeForce 8500 GT videokaart. Heb een S-VHS kabel in m'n videokaart en in m'n tv geprikt (ja, wel in de S-VHS ingang van de tv), vervolgens via rechter muisknop naar het config. scherm van m'n videokaart en daar de wizard meerdere beeldschermen installeren doorlopen. Display mode op clone gezet, dan krijg ik aan het einde het volgende:

Acer AL1916W
Resolution: 1440 x 900 pixels
Color quality: Highest (32 bit)

TV
Connector type: Auto select
Signal type: M/NTSC (volgens mij moet ik dit ergens naar PAL omzetten maar kan nergens vinden waar)

Multi-display mode
Clone

Vervolgens voor de zekerheid de computer opnieuw opgestart, maar geen beeld op m'n tv (deze staat wel goed op AV3 (met in beeld de 3 tulp aansluitingen (composiet???) en de S-VHS aansluiting). Toen de nieuwste drivers voor m'n videokaart gedownload en geïnstalleerd en voor de zekerheid een keer de televisie installatie wizard uitgevoerd. Weer opnieuw opgestart, maar nog steeds geen beeld op m'n tv.

Vervolgens de wizards weer doorgelopen maar dan niet Clone maar Dualview aangevinkt, maar ook dat werkt niet :?

Heeft iemand enig idee wat ik verkeerd doe?

• ajw
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-01 23:04

ajw

S-VHS (Composiet video) kan een resolutie van 1440 x 900 niet aan. Maar het gebruik van deze kabel raad ik je ook af vanwege de lage kwaliteit. Aangeraden wordt DVI naar HDMI- of een SUB-D- kabel. Waarschijnlijk is dit ook nog eens plug&play. Ik raad de resolutie van 1440 x 900 ook af. Ik zou zeggen: je windows bureaublad uitbreiden met 720p.

• Truusje26
Bedankt voor je snelle reactie. Ben niet zo handig met computers enzo, wat is m'n bureaublad uitbreiden met
720p? Bedoel je daar de resolutie 1280 x 720 mee?

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

SgtStrider

Fractal Switchover!

Truusje26 schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 13:32:
Bedankt voor je snelle reactie. Ben niet zo handig met computers enzo, wat is m'n bureaublad uitbreiden met
720p? Bedoel je daar de resolutie 1280 x 720 mee?
Dat bedoelt de poster ja. Gebruik een VGA naar VGA kabel svp, volgens deze site heeft de 42PQ3000 een VGA ingang. Einde gezeik, begin van feest :)

suc6

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

• Truusje26
Heb geen VGA aansluiting op m'n tv. En buiten dat om, met S-VHS zou het ook gewoon moeten werken, dus waarom het niet lukt???

Zal m'n resolutie straks aanpassen, kijken of het dan wel lukt.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Truusje26 schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 16:27:
Heb geen VGA aansluiting op m'n tv. En buiten dat om, met S-VHS zou het ook gewoon moeten werken, dus waarom het niet lukt???

Zal m'n resolutie straks aanpassen, kijken of het dan wel lukt.
Ik lees her en der dat die TV toch echt een D-Sub aansluiting heeft? En ja, S-VHS zou moeten werken, maar als het veel beter kan (dus via D-Sub of HDMI --> DVI), kijk je daar toch eerst naar?

Verwijderd

Heeft elke plasma / LCD niet een zgn. PC aansluiting? (De D-Sub die hier genoemd wordt?)
Kijk nog even goed je handleiding / TV na en zoek naar de, meestal blauwe, aansluiting. Over een VGA kabel heb je gewoon goed beeld en kan je genoeg resoluties aan.

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 14:46

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Via de lg.nl site geven ze niet aan dat er een D-Sub op zit. Laten we daar eerst maar van uit gaan:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Aansluitingen  . 
 Scart  x2 
 USB 2.0  x1 
 Component (Y,Pb,Pr) input  x1 
 HDMI/HDCP input  x3 
 S-video in  x1 
 Digitale audio uit (coaxiaal/optisch)  x1 (Optisch) 
 Variable audio out  
 Hoofdtelefoon uit  
 PC audio in  x1 
 RS-232C (Control/SVC)  x1 
 AV in  x1

Terug naar de S-VHS ingang. Truusje26 heb je nu al een lagere resolutie geprobeert, laten we zeggen 800x600. (Ja dat ziet er inderdaad niet uit op je ACER lcdscherm, maar het is even een test.)

Mocht dit werken, dan kun je er voor kiezen om juist niet in display mode "Clone" te draaien, maar juist als 2 aparte schermen. Zodat jij je ACER-scherm op een hogere resolutie kunt zetten dan je LG.

Daarnaast wil ik wel zeggen dat het duidelijk beter is om een VGA -> HDMI kabeltje op de kop te tikken, want dan kun je pas HD films aflaten spelen (vanwege de hogere resolutie). En dat is (een gok van mijn kant) jouw bedoeling toch?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Resolutie maakt volgens mij niet zoveel uit. Althans, wel voor de beeldkwaliteit, maar werken moet het sowieso.

Kan de TS misschien De grote tv-out FAQ doornemen?

[ Voor 16% gewijzigd door Noork op 11-03-2009 16:53 ]

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Noork schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 16:52:
Resolutie maakt volgens mij niet zoveel uit. Althans, wel voor de beeldkwaliteit, maar werken moet het sowieso.

Kan de TS misschien De grote tv-out FAQ doornemen?
Via S-VHS krijg je écht niet meer dan 1024x768 hoor, dus maakt zeer zeker wel uit.

/of bedoel je op het hoofdscherm? :)

[ Voor 4% gewijzigd door Exorcist op 11-03-2009 17:02 ]

• Truusje26
Bedankt voor jullie reacties allemaal.

Heb De grote tv-out FAQ inderdaad al doorgenomen, maar daar werd ik niet veel wijzer van.

Heb geprobeerd om m'n resolutie op 800 x 600 te zetten, maar dat werd een compleet drama. M'n monitor trok het voor geen meter en na een reboot starte de computer wel gewoon op maar kreeg ik met geen mogelijkheid beeld. Paniek alom natuurlijk, maar gelukkig was een vriendin thuis dus ik vol in de stress naar haar gescheurd en gegoogled hoe dit op te lossen. Is gelukkig gelukt!

Fout gegokt Falcon, het aansluiten van m'n pc op m'n tv is niet bedoeld voor het afspelen van HD films. Het is bedoeld om vanuit m'n bed te kunnen internetten en MSNen. Heb nl. rugklachten en kan niet zo lang zitten, vandaar. Hoeft dus geen super kwaliteit te zijn, als het maar leesbaar is.

Resolutie van zowel m'n pc als m'n tv staat nu op 1024 x 768. Ga nu rebooten en hopen dat 'ie het doet. Ben zo terug...

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Truusje26 schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 17:15:

Fout gegokt Falcon, het aansluiten van m'n pc op m'n tv is niet bedoeld voor het afspelen van HD films. Het is bedoeld om vanuit m'n bed te kunnen internetten en MSNen. Heb nl. rugklachten en kan niet zo lang zitten, vandaar. Hoeft dus geen super kwaliteit te zijn, als het maar leesbaar is.
Met name tekst is nauwelijks leesbaar via composiet of S-Video. Waarom niet een blik werpen op de DVI --> HDMI mogelijkheid? Dat verschil is echt de moeite waard je verder te verdiepen in de materie.

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Als het goed is zit je huidige scherm op een VGA aansluiting.

Dan is je DVI aansluiting nog vrij, koop dan een DVI-HDMI converter
Afbeeldingslocatie: http://www.sanace.com/IT/images/dvi-hdmi.jpg

En een goedkope HDMI kabel erbij en je bent klaar en je hebt gewoon goed beeld als het goed is.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• Truusje26
Wil het toch eerst aan de gang zien te krijgen met de S-VHS kabel. Heb nl. erg weinig geld op het moment en zie het (nog) niet zitten om weer een dure kabel te kopen, met de vraag of dat werkt.

Het werkt overigens nog steeds niet, heb net gereboot (tv stond toen al aan, op het AV3 kanaal), maar nog steeds geen signaal. Grrrrrrrrrr!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Het totaal kost je niet veel meer dan een tientje als je geen winkel hebt die je belazerd. Lees hier: BCC, Mediamarkt e.d.

[ Voor 18% gewijzigd door Hooglander1 op 11-03-2009 17:26 ]

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Truusje26 schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 17:24:
Wil het toch eerst aan de gang zien te krijgen met de S-VHS kabel. Heb nl. erg weinig geld op het moment en zie het (nog) niet zitten om weer een dure kabel te kopen, met de vraag of dat werkt.

Het werkt overigens nog steeds niet, heb net gereboot (tv stond toen al aan, op het AV3 kanaal), maar nog steeds geen signaal. Grrrrrrrrrr!
Wat Hooglander zegt, een HDMI kabel hoeft niet meer te kosten dan een Euro of tien..

• Truusje26
Allemaal leuk zo'n HDMI-kabel, maar ik kan gewoon niet uitstaan dat het niet werkt met S-VHS, terwijl dat wel zou moeten.

Ben inmiddels wel een stuk verder, want na de boel op Dualview gezet te hebben en een hele hoop gepiel heb ik nu wel het bureaublad van m'n computer op m'n tv (ziet er trouwens nog best goed uit ook). Maar helaas zijn we er nog niet, want ik zie alleen m'n bureaublad achtergrondje, geen icoontjes of andere dingen. Als ik bijv. IE of Word open dan zie ik dat ook niet op m'n scherm. Misschien een instelling verkeerd ofzo? Hebben jullie suggesties?

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Exorcist schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 17:02:
[...]

Via S-VHS krijg je écht niet meer dan 1024x768 hoor, dus maakt zeer zeker wel uit.

/of bedoel je op het hoofdscherm? :)
Ik bedoel juist dat je de resolutie zo laag mogelijk moet houden, het dichst bij de pal resolutie van 720*576, dus bij voorkeur 800*600. Met hogere resoluties wordt het beeld niet bepaald beter. Dit is uiteraard voor de tv, niet het hoofdscherm.

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:56
Truusje26 schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 17:39:
Allemaal leuk zo'n HDMI-kabel, maar ik kan gewoon niet uitstaan dat het niet werkt met S-VHS, terwijl dat wel zou moeten.

Ben inmiddels wel een stuk verder, want na de boel op Dualview gezet te hebben en een hele hoop gepiel heb ik nu wel het bureaublad van m'n computer op m'n tv (ziet er trouwens nog best goed uit ook). Maar helaas zijn we er nog niet, want ik zie alleen m'n bureaublad achtergrondje, geen icoontjes of andere dingen. Als ik bijv. IE of Word open dan zie ik dat ook niet op m'n scherm. Misschien een instelling verkeerd ofzo? Hebben jullie suggesties?
Dat komt waarschijnlijk omdat je nu de extended desktop hebt, wat je kunt doen is de vensters naar de TV slepen en dan maximaliseren, of het beeld gaan clonen.

Weet niet precies hoe het met Nvidia zit, maar bij ATI gaat clonen alleen op dezelfde resolutie als de desktop.

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

SgtStrider

Fractal Switchover!

Truusje26 schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 17:15:
Bedankt voor jullie reacties allemaal.

Heb De grote tv-out FAQ inderdaad al doorgenomen, maar daar werd ik niet veel wijzer van.
Wijzer inderdaad niet. De mogelijkheid om hem beter aan te sluiten is aanwezig, maar gebruikt wordt ie niet 8)7

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:45

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Truusje26 schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 17:39:

Waarom koppig blijven doen en eigenlijk nutteloze tijd besteden aan een techniek die alweer verouderd is terwijl het tegenwoordig allemaal beter en simpeler kan, of heeft S-VHS een reden dat je dat perse moet gebruiken? Persoonlijk zou ik ook gewoon naar de action lopen en een HDMI kabel kopen(5 euro) naar een lokale PC boer gaan en een DVI-HDMI blokje halen en aansluiten die hap. Nog makkelijker is natuurlijk de DVI-HDMI kabel direct zo kopen :)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-05 13:44
SVHS is echt rommel. Ben dr 1x aan begonnen. NOOIT meer. Werkte nooit. En als ik beeld had, dan was het zwart-wit.
Nu idd voor bovenstaande converter gekozen en heb nu me 42inch TV via DVI->HDMI converter aangesloten op mijn HD3870.
Nog nooit zoveel plezier gehad. Het werkt echt ALTIJD als een tierelier :) Nog geen enkele keer gezeik gehad, waar dit met SVHS wel altijd was...

• grhmpf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-05-2022

grhmpf

Android <3

Hoe sluit je svhs aan? Met een kabel met ronde pluggen aan beide zijden? Of via scart aan een kant? Let op dat sommige tv's nog een extra instelling hebben om je AV daadwerkelijk het svhs signaal te laten oppikken als je svhs via scart doet. Ook kan het zijn dat je scart gedeeld is met je svhs en dat je dus nog iets moet kiezen op je tv om de juiste input te krijgen (zoals bij mijn JVC). Misschien werkt je autoselect niet goed?

edit: meeste stond al in de startpost 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door grhmpf op 11-03-2009 23:27 ]

• Joran
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-05 10:50

Joran

<3 natalee

ID-College schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 23:16:
SVHS is echt rommel. Ben dr 1x aan begonnen. NOOIT meer. Werkte nooit. En als ik beeld had, dan was het zwart-wit.
Nu idd voor bovenstaande converter gekozen en heb nu me 42inch TV via DVI->HDMI converter aangesloten op mijn HD3870.
Nog nooit zoveel plezier gehad. Het werkt echt ALTIJD als een tierelier :) Nog geen enkele keer gezeik gehad, waar dit met SVHS wel altijd was...
* 2

Op een oduere tv gebruikte ik ook altijd liever composiet (via een svhs > composiet adapter). SVHS heb ik nooit kunnen waarderen.

Send me your gameboys

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:12

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

S-VHS is een videobandformaat. Geen ideel waarom jullie allemaal PC aan scherm willen verbinden met sliertjes met metaaloxide (roest) bedekte plastic, maar ik zou aanraden om gewoon normale kabels te gebruiken. Bijvoorbeeld S-Video kabels...

Los daarvan...
Begin eens met je een beetje in te lezen. Je hebt je display niet gecloned maar gewoon je bureaublad uitgebreid. Dat betekent dat je TV ergens (links/rechts/boven/onder) naast je monitor gekomen is en je naadloos dingen kunt verslepen erheen/ervandaan. Wil je clonen, dan moet nogal logisch op beide schermen de resolutie gelijk ingesteld staan, wat je niet wilt...

Aangezien je hier geen teken geeft van zelf op zoek te gaan (geen melding van waar je gezocht hebt, op welke zoektermen, wat je vond (links!), wat je probeerde en wat dan exact gebeurde) gaat dit topic dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.