Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb al via de zoekfunctie hier iets meer over gevonden maar toch niet helemaal mijn vragen beantwoord gekregen dus vandaar even een nieuw topic aangemaakt.
Heb al iets gelezen over www.gin.nl maar volgens mij gaat dit niet samen met Hotmail of Yahoo of wel?

Ik ben dus op zoek naar een mail service (het liefst Hotmail of Yahoo) waarbij het mogelijk is om sms alerts te sturen wanneer er een nieuwe mail binnen is in mn mailbox.
Ik hoef verder de mail of wat dan ook niet te lezen, maar alleen een sms dat er een nieuwe mail in de mailbox zit is voldoende.

Hebben mensen hier ervaring mee? Hoe stel je dit in en wat kost het per ontvangen sms?
Zit er veel tijd tussen het moment dat de mail binnenkomt en de tijd dat je een sms ontvangt?

Hoor graag jullie ervaringen en tips..

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien een idee om je mail op je telefoon binnen te laten komen. is misschien zelfs nog goedkoper.

ligt er wel aan wat voor telefoon je hebt natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:33
Ik ken dit soort diensten niet maar ik weet wel dat je zoiets zelf zou kunnen maken. Het uitlezen van een IMAP / POP3 mailbox is niet zo'n probleem en het versturen van een SMSje via een dienst als mollie ook niet. De kosten bij hun zijn zo'n 13 cent per SMSje (word goedkopere naarmate je meer SMSjes verstuurd) maar ik betaal via mijn werk iets minder dan 5 cent. Je zou het zelfs nog goedkoper kunnen doen door een telefoon te koppelen aan een servertje/laptop thuis en voor 10 euro per maand een 'onbeperkt' SMS-bundel aan te schaffen, dan ben je theoretisch gezien voor 1 cent per SMS klaar.

Maar voor 10 euro per maand heb je ook onbeperkt internet op je mobiel, wat wellicht veel handiger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beide bedankt voor jullie reactie, maar dit is niet wat ik zoek. Ik heb al onbeperkt internet om mn mobiel en ook kan ik mail lezen op mn mobiel maar hier gaat het niet om.
Het enige wat ik wil is dus een smsje ontvangen wanneer ik een nieuwe mail heb in mn Yahoo of Hotmail mailbox. het waar dan te kunnen lezen en dergelijk en het versturen en zo doet niet ter zake.

Ik kan gewoon niet de hele tijd mn mailbox checken dus daarom wil ik gewoon een sms ontvangen wanneer ik een nieuwe mail heb. Mn gsm heb ik namelijk wel altijd bij me.

Dus nogmaals, het gaat alleen maar om een alert op mn gsm vanaf Hotmail of zo, wanneer er een nieuwe mail is binnengekomen. Of ik nu de mail lees op mn gsm of gewone pc dat doet er niet toe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 12:32:
Heb al iets gelezen over www.gin.nl maar volgens mij gaat dit niet samen met Hotmail of Yahoo of wel?
Dit kan mogelijk wel gaan werken. Bij Live Mail (het nieuwe Hotmail) van Microsoft kun je email automatisch doorsturen (wat nodig is voor Gin):

http://ask-leo.com/how_do...ws_live_hotmail_mail.html

En dat moet dan geforward worden naar: <telefoonnummer>@sms.gin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Waar het mij om gaat is dat ik alleen een smsje krijg wanneer er een nieuw mailbericht binnen is.....
De mail zelf hoeft helemaal niet geforward te worden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 14:46:
Waar het mij om gaat is dat ik alleen een smsje krijg wanneer er een nieuw mailbericht binnen is.....
De mail zelf hoeft helemaal niet geforward te worden....
Je krijgt bij de ' E-mail Notificatie ' dienst van GIN ook alleen maar een SMSje dat er een nieuw bericht op je emailaccount binnen is...Maar GIN moet toch op de hoogte worden gebracht dat er een nieuwe e-mail is voordat hij dat bekend kan maken aan jou...Daarom is die forward en niet om het hele emailbericht naar je telefoon te verzenden.. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thx, hier kan ik wel wat mee denk ik.
Ga het eens uitproberen en post hier mijn ervaringen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo alleen, ik zoek een zelfde dienst ( evt betaald), maar dan ook een die de inhoud van de e-mail als SMS aan me zendt. Bestaat dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icheb
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-10 22:45
Zou je zoiets werkelijk willen (bijvoorbeeld op het moment dat het om lange mailberichten gaat)?
Op zich is het best goed te maken, denk ik zo, mocht het nog niet bestaan.

Hmm, volgens mijn kan ik in een avond wel iets maken dat zou kunnen inloggen op een mailbox via POP3, berichten downloaden, en vergelijken of die al 'gepushed' zijn, en als dat niet zo is, deze vervolgens via SMS versturen.

Maar ik vraag me serieus af of het niet handiger is om gewoon zoiets als push mail te gebruiken....

sebsoft.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar ik vraag me serieus af of het niet handiger is om gewoon zoiets als push mail te gebruiken....
Ik weet niet precies wat dat is, maar ik neem aan dat je dat niet via SMS kunt ontvangen toch? En daar gaat het om, mijn telefoon kan niet meer. Simpel model, nokia 1650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Haal je een Google Android foon, stuur je mails door naar een Gmail, stel die account in op je foon, en daar heb je het: instant mail.

Gaat ook met MS Exchange en WiMo foons.

Ik weet niet of WiMo met Gmail IMAP IDLE ondersteunen (IDLE = onmiddelijke ontvangst ipv pollen).

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• co0lman
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-07 10:10
Zag laatst een tip om dit mogelijk te maken via Twitter. Komt er op neer dat je al je berichten doormailt naar een adres die ze op een Twitteraccount zet. Je moet die persoon (die je wel niet publiek zet) gewoon volgen en vragen aan Twitter om je telkens een SMS te sturen bij een nieuwe tweet. Alleen is die laatste stap bij ons momenteel niet meer mogelijk dus hebben we ook niet echt iets aan die tip.
Pagina: 1